پزشکی قانونی کشور اعلام کرد

کاهش 3.6 درصدی تلفات حوادث رانندگی در نه ماهه امسال

در حوادث رانندگی طی ۹ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۴۷۱ نفر جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۴ هزار و ۳۷۰ نفر بود ۶. ۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، در حوادث رانندگی نه ماهه امسال، استان‌های فارس با یک هزار و ۱۴۷، خراسان رضوی با یک هزار و ۲۹ و تهران با یک هزار و ۲۵ فوتی به ترتیب بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۲۱، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۴۴ و اردبیل با ۱۷۹ فوتی کمترین آمار تلفات را داشته‌اند.

در این مدت ۲۳۹ هزار و ۲۲۷ مصدوم حوادث رانندگی نیز به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد ۱۷۱ هزار و ۲۴۷ نفر مرد و ۶۷ هزار و ۹۸۰ نفر زن بودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۵. ۷ درصد کمتر شده است.

یادآور می‌شود؛ از کل تلفات حوادث رانندگی ۹ ماهه امسال هشت هزار و ۷۵۱ نفر در محورهای برون‌شهری، سه هزار و ۵۸۲ نفر در مسیرهای درون‌شهری، یک هزار و ۷۳ نفر در محورهای روستایی و ۶۵ نفر در مسیرهایی نامعلوم جان باخته‌اند.

همچنین طی آذرماه سال جاری نیز یک هزار و ۲۷۳ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳. ۱ درصد افزایش یافته است، از کل تلفات حوادث رانندگی این مدت ۹۸۹ نفر مرد و ۲۸۴ نفر زن بودند.

در آذرماه امسال آمار مصدومان حوادث رانندگی که به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌اند، ۲۲ هزار و ۴۴۸ نفر بود که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱. ۸ درصد کمتر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار