"جلیلی" در مراسم رونمایی از سند نقد حقوق بشر در انگلیس:

هر رژیمی که فاصله بیشتری با دموکراسی دارد، متحد غرب است

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: رژیم صهیونیستی به زعم غرب یک رژیم مطلوب است که هزاران کودک را به شهادت می‌رساند اما هیچ کس نباید اعتراض کند و بلکه به نظر غرب باید از آن حمایت کرد.

هر رژیمی که فاصله بیشتری با دموکراسی دارد، متحد غرب استبه گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سعید جلیلی" نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در مراسم رونمایی از سند نقد حقوق بشر در انگلیس که به همت معاونت روابط بین‌الملل سازمان بسیج مستضعفین و مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر در تالار شیخ انصاری دانشگاه تهران برگزار داشت، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به زعم غرب یک رژیم مطلوب است که هزاران کودک را به شهادت می‌رساند اما هیچ کس نباید اعتراض کند و بلکه به نظر غرب باید از آن حمایت کرد.
 
وی ادامه داد: در منطقه غرب آسیا هر رژیمی که فاصله بیشتری با دموکراسی دارد، متحد آمریکا و غرب بوده و با حوادث ساختگی به دنبال این هستند که برای منافع خود اقدام کنند و دموکراسی از نظر غرب حاکمیت نیابتی اشراف بوده و این‌ها دیدگاه خودشان است و کشوری می‌گوید در آفریقا منافعم به خطر افتاده و به دنبال این است که 1500 نیرو بفرستد؛ چه کسی این اجازه را به آن‌ها داده است؟
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به انکار حقوق انسان‌ها از سوی غرب و این که این عمل کار ساده‌ای نیست، افزود: حقیقت این است که استکبار به دنبال مطامع خود بوده و این یک نگاه قدیمی از سوی مستکبرین است که اگر شما تعریفی از حقیقت نداشته باشید، هر کسی می‌تواند مدعی حقوق بشر شود و مبنای آن یک تمدن حقیقی نبوده بلکه خودپنداری غربی‌هاست.
 
جلیلی با اشاره به نظریه "دکارت" و تبیین آن تأکید کرد: در انگلیس فردی به نام "ژان لاک" پیدا می‌شود که یکی از سهامداران عمده شرکت‌های برده‌داری است، اما همین فرد به عنوان پدر آزادی معرفی می‌شود، زیرا حقیقت را انکار کرده و هدف اصلی جامعه مدنی غربی حفاظت از مالکیت ملاکان بوده، لذا به همین دلیل است که سهامدار عمده شرکت برده‌داری، پدر اندیشه لیبرالیسم است.
 
وی تأکید کرد: 20 درصد ثروت انگلیس در دستان یک درصد سرمایه‌داران بوده و در دو، سه قرن اخیر رفتارهایی از این قبیل بسیار بوده است.
 
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به روند استعمارگرایی غرب و تبیین اتفاقات 1907 و 1919 و طمع‌ورزی غربی‌ها به کشورمان گفت: در مسائل و موضوعات مختلف از قبل از انقلاب اسلامی تاکنون این موارد مشخص بوده و غرب مبنا را قدرت قرار می‌دهد و در جهت منافع خود اعمال حضور و قدرت پیدا می‌کند.
 
جلیلی با اشاره به سند استراتژی امنیت ملی غربی‌ها که در سال 2008 منتشر شده، ادامه داد: غرب به صراحت این حق را به خود می‌دهد که هر کجا که لازم بود به صراحت حضور داشته باشد و امتیازاتی مانند حق وتو و امثالهم یک منطق استکباری بوده که تئوریزه شده است.

وی در پایان با اشاره به دخالت کشورهای غربی در منطقه و ایجاد بی‌ثباتی خاطر نشان کرد: منابع غربی خود می‌گویند که از زمان سقوط طالبان در منطقه "هلمند" افغانستان که تحت نظر انگلیس بوده، کشت مواد مخدر 4 برابر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار