معاون فرهنگی قوه قضاییه:

صهیونیست‌ها به دنبال اختلاف‌افکنی بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف هستند

مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان بازرسی کل کشور با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه برگزار شد.

صهیونیست‌ها به دنبال اختلاف‌افکنی بین پیروان ادیان و مذاهب مختلف هستندبه گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان مسابقات قرآن کریم ویژه کارکنان سازمان بازرسی کل کشور با حضور معاون فرهنگی قوه قضاییه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و مدیران و کارمندان در حسینیه این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین «صادقی» در این مراسم با بیان اینکه در توصیف قرآن آیات متعددی ذکر شده است گفت: خداوند می‌فرماید زبان قرآن عربی مبین است، از این جهت یکی از مهمترین معجزات قرآن، زبان قرآن است.

وی ادامه دد:  یعنی هر فرد به قدر ظرف وجودی، ادراکی و معنوی‌اش می‌تواند از بطون مختلف قرآن استفاده کند، چرا که خداوند فرمود این قرآن تنزیلی از ناحیه رب‌العالمین است و آنچه از ناحیه رب‌العالمین آمده است تنزل چندباره و چندپاره پیدا کرده، عوالم مختلف را سیر کرده تا اینجا به عالم خاک برسد. بنابراین آنچه تنزل یافته، نزد ما است و حقیقت قرآن، رتبه عند ربی دارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه تصریح کرد: ما حقیقت عند ربی قرآن را درک نمی‌کنیم و فقط بر حسب اخباری که به دستمان رسیده می‌توانیم از راه دور سخن بگوییم و فقط به آن اشاره‌ای کنیم. چراکه حقیقتی که بر قلب پیامبر نازل شده را ما درک نمی‌کنیم. بنابراین برای دست یافتن به آن حقیقت قرآن که نزد پروردگار است و یک نازله آن بر قلب پیامبر(ص)رسیده، باید خود را متناسب با آن حقیقت روحانی قلب پیامبر کنیم.

وی با بیان اینکه هر کس بخواهد قرآن بخواند باید صلاحیت‌های قلبی و روحانی‌اش را بالا ببرد و افزایش دهد گفت: زبان قرآن یک زبان روحانی است که راه به دست آوردن آن جز تقوا نیست؛ همان که قرآن در جای جای مختلف به این موضوع اشاره داشته است؛ لذا وقتی‌که از قرآن صحبت می‌کنیم، باید حواسمان باشد که به‌ظاهر عربی مبین آن اکتفا نکنیم و به سمت آموزش باطن قرآن برویم و قرآن را آن‌چنان تلاوت کنیم که زیبایی‌اش همه را مسحور کند.

حجت الاسلام صادقی اظهار  کرد: اگر قاری قرآن باتقوا، بامعنویت، باروحانیت و اعتقاد، قرآن را تلاوت کند، آنگاه می‌بینیم که به‌قدر معنویت، اخلاص و تقوایش، اثر معنوی و روحانی بر شنوندگان می‌گذارد. تلاوت‌های ظاهراً زیبایی را هم شنیده‌ایم که چون بی‌اعتقاد و بی معنویت بوده‌اند هیچ جذبه معنوی نداشته است.

وی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع قرآنی سازمان بازرسی کل کشور گفت: امیدواریم این مسابقه قرآنی، مسابقه در خیرات، معنویت و عمل به قرآن هم باشد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) گفت: اهانت‌هایی که به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام می‌شود دل مسلمانان را سخت می‌آزارد.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: اثر این اقدام آن است که بر موج بیداری افزوده، گوش‌ها را شنواتر، چشم‌ها را بیناتر و حواس‌ها را جمع‌تر می‌کند، ما وظیفه داریم از این ظرفیت و فرصتی که دشمن ایجاد کرده است خوب استفاده کرده و صدای رسول‌الله که صدای حق، عدالت، انسانیت، اخلاق، صلح و دوستی نسبت به همه انسان‌ها است را به گوش همه برسانیم. اخلاق پیامبر آن‌چنان وسعت داشت که تمام مخالفانشان را نیز در برمی‌گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  به کوری چشم دشمنان صهیونیست و هم‌پیمانان غربی‌شان که دنبال نزاع بین طوائف، پیروان ادیان، اسلام و مسیحیت هستند تا از منافعش بهره ببرند چنین موضوعی رخ نخواهد داد و مسلمانان با بیداری به همه اعلام می‌کنند که ما نزاعی با پیروان دیگر ادیان نداریم و با احترام به همه ادیان، پیامبران و کسانی که معتقد به راه حق و دین‌داری هستند می‌نگریم.

گفتنی است در پایان این مراسم از نفرات برتر و داوران بین‌المللی این دور از مسابقات تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار