وزیر بهداشت در دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی:

علیه جامعه پزشکی فضا‌سازی می‌شود/ هجمه بر پزشکان خیانت در سلامت است

هاشمی با اشاره به اینکه طی ماه‌های اخیر فضاسازی علیه جامعه پزشکی در رسانه‌ها مشاهده می شود، گفت: هزینه‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد از بیت‌المال است و جای تاسف دارد که در کشور اسلامی اخلاق مداری حاکم نباشد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح دومین همایش علمی جامع انجمن پزشکان عمومی ایران که امروز در سالن همایش‌های رازی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه پزشکی در روزهای سخت قبل و بعد از انقلاب اسلامی جزء پیشتازان حرکت جمعی ملت ایران بوده است و از خود گذشتگی‌های آنان در سالهای دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه علیه جامعه پزشکی فضاسازی‌هایی انجام می شود که موثر نیست، افزود: برخی اوقات شاهد بی اخلاقی و هجمه بر علیه این قشر هستیم که به عنوان یک ایرانی می گویم این امر خیانت در سلامت و آسیب رساندن به آلام و درد مردم است.

وی با تاکید براینکه نباید از تریبون عمومی به قضاوت یک طرفه پرداخت گفت: دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی را در حوزه سلامت انجام داده که اگر موفق شویم شبکه بهداشتی و درمانی را که نزدیک به 30 سال است در سطح روستاها متوقف شده کامل کنیم در آن صورت می توان به شهرهای دارای صد تا پانصد هزار نفر جمعیت، کلان شهرها و 10 میلیون حاشیه نشین آنها خدمات سلامت را گسترش داد.

وی خاطر نشان کرد: شبکه‌ای که پزشکان را به هم متصل می‌کند در قالب گروه‌های 12 هزار و 500 نفری در حاشیه شهرها و همچنین شهرهایی که زیر 50 هزار نفر جمعیت دارند طی یک سال آینده در دو استان فارس و مازندران شناسایی خواهند شد و هر 4 یا 5 پایگاه مرکز جامع خدمات سلامت می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار