رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران:

دولت یازدهم کمترین اتلاف قانون را داشته است

وزیر کشور گفت: قانون حقوق شهروندی تسری‌بخش تعامل مردم با یکدیگر و حاکمیت است.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست مشترک با معاون حقوقی رئیس جمهور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه آیا اضافه شدن قانون حقوق شهروندی با توجه به تورم قوانین مشکل‌ساز است یا خیر اظهار داشت: تورم قوانین یکی از معضلاتی است که با آن مواجه هستیم.  
 
وی ادامه داد: در رابطه با قانون شهروندی باید بگویم با چیز جدیدی مواجه نیستیم. این منشور می‌تواند به صورت مستقل دربردارنده تمامی حقوقی باشد که مردم ما در تعامل خود با یکدیگر و حاکمیت از آن استفاده کنند.  
 
وزیر کشور با اشاره به ضمانت اجرای این قانون اظهار داشت: ضمانت اجرای هر قانون در خود آن قانون خواهد آمد. همچنین باید موضوع عدم اطلاع مدیرانمان از قوانین توجه کرد و گفتنی است که ما یک نظام آموزشی را در این زمینه باید انجام دهیم.  
 
رحمانی فضلی با اشاره به احصاء شدن قوانین پر تخلف، گفت: می‌توانیم با استفاده از این موضوع و دادن آن به مدیران در زمینه کاهش قوانین دارای ابهام گام‌های مهمی را برداریم. همچنین به شهادت دیوان اداری و دیگر دستگاه‌های مربوطه می‌توانیم بگوییم که دولت یازدهم کمترین انحراف از قانون را داشته است.  
 
وی تصریح کرد: در حوزه قانون شهروندی، ما این مشکل را داریم که مردم ما با حقوق خود آشنا نیستند، به طور مثال در اروپا ما شاهد رایج بودن گرفتن وکیل هستیم، اما چنین چیزی در کشور ما مرسوم نیست.  
 
وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: توقع ما از صدا و سیما این است که فایل ثابت و مستمری را در حوزه حقوق شهروندی بیاورند.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار