باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

آیت‌الله آملی‌ لاریجانی به کدام ساخت و ساز غیر مجاز اشاره کرد؟/ "آرینا" در انتظار تخریب + فیلم

صحبت‌های قاطع مسئولین قضا که به حکم این نهاد برای تخریب برج هتل "آرینا" منجر شد، رسالتی بود که سنگینی‌اش از دوش مروجان عدالت در جامعه برداشته و حال باید منتظر اقدام سریع دستگاه‌های اجرایی ذیربط در پوشاندن جامه عمل به حکم صادر شده باشیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی-قضایی باشگاه خبرنگاران، "متأسفانه گاهی از طریق مجوزهای غیرقانونی و در غيبت نظارت‌های قانونی، ساخت‌وسازهایی انجام می‌شود و یا در برخی فعالیت‌های اقتصادی ناسالم پس از اینکه مشکلات ایجاد شد همه به سراغ قوه قضاییه می‌آیند که برخورد کند. البته دستگاه قضایی در چارچوب قانون همیشه به وظیفه خود عمل خواهد کرد اما این روند و رویه نامناسب باید اصلاح شود." این بخشی از صحبت‌های "آیت‌الله آملی لاریجانی" سکاندار دستگاه قضا، در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی و درباره ساخت‌وسازهای غیرقاونی حاشیه رودخانه جاجرود بود.



قبل از این هم "غلامحسین محسنی‌اژه‌ای" معاون اول دستگاه قضا در همایش "حفاظت منابع طبیعی، حفظ محیطزیست و اراضی کشور" به تغییر کاربری اراضی و ساخت هتل 10 طبقه جاجرود در حومه شهر تهران اشاره کرده و گفت که "اگر هنگام ساخت، هتل مذکور توسط مسئولان دیده می‌شد و از ساخت هتل جلوگیری می‌کردند اکنون مجبور نبودیم آن را تخریب کنیم."

وی در همین‌باره گفت: "ساختمان‌ها و برج‌هایی که بدون مجوز ساخته می‌شوند و یا برای صدور مجوز برای آن‌ها تخلف صورت می‌گیرد، قطعا تخریب می‌شوند و دستور تخریب هتل مذکور هم صادر شده است."



اما اشاره مؤکد مسئولین دستگاه قضا به کدام ساخت‌وساز است؟ ماجرای ساخته شدن برج "آرینا" در حریم رودخانه جاجرود بیش از یک سال نقل رسانه‌ها شده و صحبت‌های زیادی هم درباره غیرمجاز بودن این پروژه به زبان‌ها آمده است.

در همین رابطه و در نیمه اردیبهشت امسال، حکم تخریب بخشی از برج هتل سبز شده "آرینا" بر سر راه رودخانه جاجرود و توسط استانداری صادر شد. بعدها "خان‌محمدی" فرماندار شمیرانات هم بر تخریب این برج هتل تأکید کرد.

کار به جایی رسید که حتی وزارت کشور هم پایش به این پرونده باز شد و "رحمانی‌فضلی" در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران" گفت: "اگر این پرونده زیر دست من بیاید و کار غیرقانونی باشد که حتما غیرقانونی است، یقین داشته باشید که بدون شک سریعا دستور تخریب را خواهم داد."



در ادامه اظهارنظرات من‌باب غیرمجاز بودن ساخت این برج هتل، "پورمختار" رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفتگو با "باشگاه خبرنگاران"، به چند مورد از تخلفات صورت گرفته در جریان ساخت برج هتل "آرینا" اشاره کرد و در همین‌باره اظهار داشت:" بیش از 70 متر از این برج در حریم رودخانه قرار گرفته است که باید به هر شکل ممکن رفع تصرف شود." 

وی در ادامه تخلفات صورت گرفته می‌گوید:" همچنین در ساخت این برج هتل، 7 طبقه مازاد بر مصوبه ساخته شده است."

پورمختار در ادامه صحبت‌هایش گفت: "رودخانه‌هایی که از آن استفاده شرب می‌شود، هر گونه مجوز برای ساخت‌وسازهای صورت گرفته غیرمجاز است."



البته بعدها از گوشه و کنار بحث گرفتن جریمه به جای تخریب این برج هتل مطرح شد و بر سر زبان‌ها افتاد اما مسئولین بر تخریب این غول سبزشده در شمال تهران تأکید داشتند.

صحبت‌های قاطع مسئولین قضا که به حکم این نهاد برای تخریب برج هتل "آرینا" منجر شد، رسالتی بود که سنگینی‌اش از دوش مروجان عدالت در جامعه برداشته و حال باید منتظر اقدام سریع دستگاه‌های اجرایی ذیربط در پوشاندن جامه عمل به حکم صادر شده باشیم.



حکم تخریب هتل فشم صادر شد + فیلم


قول وزیر کشور برای تخریب برج هتل غیرقانونی/ وقتی استاندار توپ را به زمین فرماندار می‌اندازد + فیلم


آسمان‌خراش غیرقانونی که همچنان پابرجاست + فیلم



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار