رئیس دیوان عدالت اداری:

هتک حرمت نشریه غربی به ساحت پیامبر از سوی نوکران صهیونیسم انجام گرفت

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اقدام شیطانی نشریه شارلی ابدو را در اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی‌ اسلام (ص) محکوم کرد و چنین حرکتی را دشمنی از سوی خودفروختگان به استکبار و نوکران صهیونیسم دانست.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدجعفر منتظری» در جلسه بیست و نهم دی‌ماه هیات عمومی دیوان با تاکید بر اینکه بی‌شک با این اقدامات توجه عامه مردم در اروپا و آمریکا به اسلام بیشتر خواهد شد، اظهار داشت: قطعا پرچمی را که پیامبر اسلام برافراشته است با این اقدامات موهن فرو نخواهد افتاد، برخی بدین‌وسیله تلاش می‌کنند که نور خدا را خاموش کنند ولی کورخوانده‌اند و کوچک‌تر از آنند که توانایی این کار را داشته باشند.

وی افزود: وجود مقدس رسول گرامی اسلام(ص) به نقل از قرآن کریم سراج منیر است و این سراج منیر هیچگاه بی‌فروغ نخواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه احکام نورانی اسلام تماما در جهت حرکت بشر در مسیر کمال و نیل به جایگاه رفیعی است که خداوند برای بشر در نظر گرفته است، اضافه کرد: این اسلام، اسلامی است که پایه‌گذارش نبی مکرم (ص)، اول ما خلق الله و انسان والامقامی است که عقل کل و به تعبیر قرآن سراج منیر و مظهر تمامی کمالات انسانی بوده است.

وی گفت: وجود مبارک حضرت ختمی مرتبت حضرت محمد(ص) که خداوند آن را رحمتی برای بشر قرار داده، توانست در دوران ۲۳ سال نبوتش، تحولی عظیم در عالم بشریت به وجود آورد، تحولی که دامنه آن تا قیامت رو به گسترش است.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری اضافه کرد: اگر اسلام آنگونه که بود به بشریت معرفی می‌شد و اجانب به تحریف آن نمی‌پرداختند، قطعا امروز همه انسان‌ها به آن پیوسته بودند.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: اسلام و آورنده آن یعنی حضرت محمد مصطفی(ص) همواره طی ۱۴ قرن گذشته مورد هجمه دشمنان بود، اما در عین حال روز به روز بر عظمت و جایگاه آن افزوده شد و بیش از گذشته مورد اقبال عموم مردم قرار گرفت.

وی اقدام اخیر یکی از نشریات غربی در هتک حرمت به رسول گرامی اسلام (ص) را از روی حقد، کینه و دشمنی نسبت به این حریم مقدس و جایگاه متعالی ایشان دانست و ادامه داد: دشمنان برای اینکه اسلام هراسی را در دنیا رواج دهند و با افکار و اندیشه‌های انحرافی خود مردم جهان را از اسلام و قرآن دور کنند، مرتکب چنین حرکات شیطانی می‌شوند که قطعا نتیجه‌ای نخواهند گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری تصریح کرد: اگر در طول تاریخ هجمه به حریم مقدس رسول گرامی اسلام (ص) و دین خدا توانسته، موفق باشد، امروز نیز شیطنت‌کنندگان و توهین‌کنندگان به آن حضرت توفیق خواهند داشت، حال آنکه ما شاهدیم در همین حوادث و در جریان جسارت‌ها و شیطنت‌های اخیر دشمن انسان‌های آزاده‌ای بودند که به فکر تامل در این دین الهی افتادند.

وی یکی از دلایل انجام چنین اعمال زشتی را از سوی دشمنان و عوامل استکبار، هراس آنان از فراگیری دین مبین اسلام دانست و تصریح کرد: وحشت آن‌ها از گسترش سریع اسلام در اروپا و اقبال مردم نسبت به این دین است. به نحوی که به عنوان نمونه آمار رسمی در کشور انگلستان نشان می‌دهد، بیشترین نامی که مردم حتی غیرمسلمانان برای فرزندان خود در این کشور برگزیده‌اند، «محمد» بوده است.

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: ما افتخار می‌کنیم که غیرمسلمانان نیز اینگونه به رسول گرامی اسلام (ص) عشق می‌ورزند. عوامل صهیونیست و اسکتبار نیز بدانند که به رغم انجام این اقدامات موهن و حرکات زشت توجه مردم به دین رهایی‌بخش اسلام بیشتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما مفتخر به وابستگی به این انسان والامقام هستیم، ادامه داد: خدا را شاکریم که ما را در مسیر پیامبر عظیم‌الشان اسلام، قرآن و صراط مسقیم الهی قرار داده است. همچنین خدا را شاکریم که شناسنامه، نام، دین، کشور و مرام و مسلک ما، مرام و مسلک رسول گرامی اسلام (ص) است و تا پای جان برای دفاع از حریم رسول اکرم (ص) و قرآن عزیز و این مکتب ایستاده‌ایم و اطمینان داریم این حرکت‌های زشت نابخردانه و شیطانی دشمن راه به جایی نخواهد برد و اتفاقا نتیجه معکوس خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ابتدا به فرمایشی از حضرت امیرالمومنین امام علی(ع) از نهج‌البلاغه اشاره کرد که فرمودند، «اسلام دین خداست که خداوند آن را برای خودش برگزید. اسلام نزد خداوند دارای پایه‌ای استوار است و بنیانش افراشته شده، برهانش روشن، روشنی‌اش تابناک. قدرتش ارجمند، نشانه‌هایش بلند و در افتادن با آن ناممکن و مایه ریشخند است. پس اسلام را بزرگ بشمارید و پیروی‌اش کنید و حق آن را ادا نمایید و آن را در جایگاهی که شایسته آن است، قرار دهید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار