آسیب‌های اجتماعی؛

قانون حمایت از زنان و کودکان بی سرپرست به طور کامل اجرا نمی‌شود

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: برخی قوانینی از جمله قانون حمایت از زنان وکودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست با نقص در اجرا روبه‌رو شده و حقوق کامل آنان پرداخت نمی‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران،، محسن ارشدزاده صبح امروز در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی بهزیستی که با حضور دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی برگزار شد به بیان چالش‌های این اداره کل در اجرای فعالیت‌های محوله پرداخت.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشکلات فراروی فعالیت بهزیستی در استان اظهار کرد: کارکنان این سازمان در زمره شاغلان مشاغل سخت و زیان‌آور قرار نمی‌گیرند که با توجه به نوع فعالیت نیاز است که به شرایط کاری و استخدامی آنان در کمیسیون اجتماعی مجلس توجه شود.

وی به نقص قوانین اجرایی بهزیستی اشاره کرد و افزود: برخی قوانینی از جمله قانون حمایت از زنان وکودکان  بی‌سرپرست و بدسرپرست با نقص در اجرا مواجه می‌شود.

ارشدزاده خواستار توجه مجلس به حل مشکلات قانون فرزند خواندگی شد و گفت: با گذشت دو سال از تصویب این قانون در مجلس در مقام اجرا با مشکلاتی مواجه هستیم که محرومیت از ارث فرزند خوانده، ثبت در شناسنامه آنان و ازدواج فرزند خوانده با والدین جدید از مشکلات اجرایی این قانون است.

وی امکان قبول فرزند خواندگی توسط دختران مجرد را از مشکلات اجرایی دراین قانون بیان کرد و گفت: این امکان علاوه بر مشکلات متنوع کاهش انگیزه برای ازدواج را نیز برای آنان به همراه دارد که به نوبه خود یک مشکل اجتماعی است.

ارشدزاده گفت: بیمه اجتماعی زنان بی‌سرپرست شهری و بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر از اقدمات مفید برای حمایت از این محرومان بود که متاسفانه این بیمه اجتماعی برای معلولان تسری نیافته است.

وی اشتغالزایی برای معلولان را از اهداف و برنامه‌های این اداره کل دانست و افزود: پیشنهاد می‌شود بیمه اجتماعی برای معلولان حداکثر برای 5 سال در نظر گرفته شود و پس از اشتغال آنان این بیمه قطع شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی تامین مسکن از طریق مسکن امید را از برنامه‌های جدی این اداره کل در آذربایجان شرقی اعلام کرد و گفت: در همین زمینه برنامه‌ریزی جدی به‌ویژه در حوزه تبریز برای حل مشکلات وجود دارد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.