تقویم تاریخ در آینه ورزشی؛

بهترین بازیکن قاره آفریقا معرفی شد

امروز دوشنبه 22 دی 1393 هجری شمسی برابر با 20 ربیع الاول‌ 1436 هجری قمری و 12 ژانویه 2015 میلادی است.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 129 سال پیش در چنین روزی گرابسکی‌ در سن پترزبورگ‌ شوروی باشگاه ورزش‌های سنگین را دایر کرد و قهرمانان بزرگی چون ایوان و پتروف که در مسابقات المپیک درخشیدند‌، عضو این باشگاه شدند.
 
80 سال پیش در چنین روزی با تاسیس انجمن ترقی و ترویج فوتبال، شخصی به نام قمشه‌ای به دوختن توپ و کفش چرمی فوتبال پرداخت محل کار او در چهارراه ‌حسن آباد تهران قرار  داشت که تا سال 1332 نیز دایر بود .
 
60 سال پیش در چنین روزی مسابقه انتخابی دو صحرانوردی برای شرکت در مسابقات دو صحرا نوردی‌ایران در اصفهان برگزار شد در این مسابقه هاشم رحیمیان مسافت 5 کیلومتر‌ را در 14 دقیقه و 43 ثانیه و 50 صدم ثانیه دوید و قهرمان شد.
 
 58 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو صحرانوردی  قهرمانی تهران درویش‌ جلایی در 5 کیلومتر مقام اول را بدست آورد و محمود خلیل رضوی و علی ممتاز بخش دوم و سوم شدند.
 
 50 سال پیش در چنین روزی در مسابقه تشویقی پرتاب چکش که به همت فدراسیون دو و میدانی برگزار شد کریم زندی با پرتابی معادل‌ 34 متر و 93 سانتی متر‌ موفق شد3 متر و 40 سانتی‌ متر رکورد سابق ایران را افزایش دهد.
 
 47 سال پیش در چنین روزی یعنی در سال 1967 رده بندی برترین‌ تیم‌های فوتبال اروپا را مجله فرانس فوتبال اعلام کرد در این رده بندی تیم شوروی اول، ایتالیا دوم، مجارستان سوم، انگلستان چهارم و بلغارستان پنجم شد.
 
34 سال پیش در چنین روزی نویسندگان و منتقدان فوتبال 13 کشور آفریقایی، توماس نکونو دروازه بان بیست و چهار ساله تیم کامرون را بهترین بازیکن قاره آفریقا معرفی کردند نکونو در انتخاب سال 1979 میلادی 53 امتیاز بدست آورد و آدلف ارامه از غنا با 23 امتیاز دوم و با نگورا از گینه با 15 امتیاز سوم شد.
 
25 سال پیش در چنین روزی هشتمین دوره مسابقات دو و میدانی داخل سالن قهرمانی ایران در سالن سرپوشیده ورزشگاه شهید کشوری برگزار شد در این دوره از رقابت‌ها 25 تیم حضور داشتند که در پایان تیم پارس خودروبا کسب 60 امتیاز به مقام نخست رسید. گروه ملی و صنعتی فولاد با 40 امتیاز بر سکوی دوم ایستاد و تیم صنعت نفت اهواز نیز با 20 امتیاز رتبه سوم را از آن خود کرد.

42 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو و میدانی قهرمانی کارگران ایران در تهران برگزار شد. در رده بندی تیمی: تیم خراسان اول، گیلان دوم و کرمان سوم شد.

در سال 1969 در چنین روزی روبرت هافبک اسبق تیم ملی کرواسی متولد شد. وی که یکی از تکنیکی‌ترین بازیکنان فوتبال کرواسی بود در دریبل زنی و حفظ توپ تبحر داشت. روبرت یکی از معدود بازیکنانی است که در هر دو تیم رئال مادرید و بارسلونا بازی کرده است و پنجمین بازیکن غیر اسپانیایی است که سابقه بازی در این دو تیم را دارد. روبرت تنها بازیکن تاریخ جام جهانی است که در دو تیم مختلف یوگسلاوی و کرواسی گلزنی کرده است. وی که طی سالهای 2006 تا 2010 کمک مربی تیم ملی کرواسی بود سابقه سرمربیگری تیمهای ستاره سرخ صربستان و ترکیه را هم دارد.

در سال 1997 در چنین روزی در دیدار رفت جام برتر فوتبال باشگاه‌های اروپا که در ورزشگاه پارک دو پرنس انجام شد یوونتوس ایتالیا 6 بریک پاریسن ژرمن را شکست داد.

در سال 1991 در چنین روزی ششمین دوره رقابت‌های شنا  قهرمانی جهان که با شرکت 19 تیم در استرالیا آغاز شده بود با قهرمانی تیم آمریکا در دو بخش مردان و زنان پایان یافت.

در سال 1382 در چنین روزی در قرعه کشی رقابت‌های هندبال جام ملتهای آسیا در قطر تیم ملی ایران در گروه اول با تیمهای کویت، ژاپن، امارات و عمان همگروه شد.

در سال 2003 در چنین روزی در پایان ششمین دوره رقابت‌های هندبال جام قهرمانی باشگاه‌های آسیا که با شرکت 15 تیم در بیروت لبنان انجام شد. السد قطر به مقام قهرمانی رسید.

در سال 1383 در چنین روزی استاد پروفسور امیر حمیدی محقق و پژوهشگر توانای کشتی کشورمان در سن 82 سالگی دیده از جهان فرو بست. شادروان امیر حمیدی رئیس اسبق کمیته‌ی داوران فدراسیون کشتی و مدرس و محقق فدراسیون بین المللی این رشته بود.

در سال 1385 در چنین روزی تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی در شهر ابوظبی مقابل تیم ملی امارات به برتری دو بر صفر رسید. رسول خطیبی و ابراهیم صادقی گلزنان ایران در این بازی بودند.

انتهای پیام/
برچسب ها: تیم ، استاد ، صفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار