وزیر اطلاعات تاکید کرد

رسالت اصلی پیامبر(ص) توسعه و نشر فضایل اخلاقی در جوامع

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی گفت: پیامبر اکرم(ص) در محیط دور از انسانیت عربستان زندگی کرد و پس از بعثت پرچم دار نهضتی عظیم و الهی شد.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمود علوی» وزیر اطلاعات شامگاه پنجشنبه در آیین اختتامیه نخستین کنگره ملی امامزاده جعفر(ع) شهرستان پیشوا گفت: رسول گرامی اسلام(ص) زمانی به رسالت مبعوث شدند که بدترین وضعیت در سرزمین عربستان حکمفرما بود، مردم اهل علم و فکر نبودند و تعداد کسانی که می‌توانستند بخوانند ناچیز و افرادی که قادر به خواندن و نوشتن بودند کمتر از تعداد انگشتان دو دست بود و در این محیط نبی مکرم اسلام(ص) به دنیا آمد، رشد یافت و پرچم دار نهضتی عظیم شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی افزود: در دیگر نقاط دنیا از جمله روم و ایران که ابرقدرت‌های آن زمان محسوب می‌شدند، وضعیت بهتر از عربستان نبود، در ایران بساط علم و دانش پهن بود ولی به هر کسی اجازه تحصیل علم و دانش نمی‌دادند و علم مخصوص موبد زادگان و شاهزادگان بود و سایر مردم، فرزندان کشاورزان، پیله وران و صنعتگران اگر از بالاترین استعداد هم برخوردار بودند اجازه تحصیل نداشتند.

وزیر اطلاعات افزود: در روم آن زمان نیز حکام انسان‌ها را در مقابل درندگان می‌انداختند تا با دیدن دریده شدن آنان لذت ببرند و به این حرکت ددمنشانه خود افتخار می‌کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی گفت: در محیطی که دختران را زنده به گور می‌کردند، با شمشیر گردن هم را می‌زدند و انواع جنابات و آلودگی را مرتکب می‌شدند، پیامبر اسلام نشو و نمو یافت و به بعثت رسید و با بعثت خود انقلابی عظیم به پا کرد که اگر این حرکت عظیم نبود پس از هزار سال در ایران مانند زمان هخامنشان، اشکانیان و ساسانیان وضعیت ادامه پیدا می‌کرد.

وی گفت: از شروع سلطنت کورش تا یزدگرد سوم ساسانی چه تحولی در ایران به وجود آمد بود و چند دانشمند ایرانی را می‌توان ذکر کرد و یا در سرزمین‌های روم، مصر، مغرب، تونس و دیگر مناطق از چند دانشمند می‌توان اسم برد که درس خوانده و به کسب علم پرداختند.

وزیر اطلاعات  افزود: دانشمندان منصف اروپایی به این واقعیت اذغان کرده‌اند که اگر امروز آنان از تمدن، صنعت، رشد علمی و دانش برخوردارند، آن را مدیون پیامبر اسلام(ص) هستند چون اگر پیامبر اسلام نیامده بود وضعیت ایران، عربستان و روم به هم نمی‌خورد و سفره علم و دانش در جهان پهن نمی‌شد.

حجت‌الاسلام  والمسلمین علوی گفت: حکمت گم شده مومن است و باید به سراغ آن رفت و  به دست آورد.

وزیر اطلاعات اظهارداشت: وقتی دیدگاه نبی مکرم اسلام(ص) وارد ایران و روم شد، اندیشمندانی نظیر ابوعلی سینا، ابوریحان، رازی و محدثینی مانند شیخ کلینی، شیخ صدوق، خواجه نصیر الدین و ملاصدرا سر برآورده و پیشرفت علمی ایران را باعث شدند.

وی ادامه داد: این دیدگاه در آندلس باعث شد که حوزه‌های علمی در سرزمین‌های جهان رشد کرده و به کشورهای فرانسه و دیگر کشورها رفته و مقدمات تحولات علمی را در اروپا به وجود آید.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: رسول اسلام(ص) فقط برای اینکه علم و دانش رشد پیدا کند بعثت خود را آغاز نکرد و منحصرا رشد علمی جوامع ماموریت ایشان نبود بلکه بستری برای رشد فضائل انسانی در میان جوامع فراهم نمودند و ایشان رسالت اصلی خود را رشد فضیلت انسانی در جوامع معرفی کردند.

وزیر اطلاعات گفت: کسانی که فرهنگ ناب اسلام را درک کردند آستین را بالا زدند و با جان خود باعث شدند تا این فرهنگ و اسلام ناب انسان ساز زنده بماند که امامزادگان واجب التعظیم از این دست افراد هستند.

 شایان ذکر است؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علوی بر مزار شهید اردستانی حاضر و به مقام والای شهدا  ادای احترام کرد. دیدار با امام جمعه پیشوا، خانواده شهیدان جنیدی و شهید قمی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار