گزارش/ خبرهای دفاعی- امنیتی هفته؛

از نجات نفتکش ایرانی تا اذعان مقامات ارتش آمریکا به برتری دفاعی ایران در قبال نیروی نظامی غرب

در مرور اتفاقات مهم عرصه دفاعی- امنیتی کشور در طول هفته‌، مهم‌ترین خبر نجات نفتکش ایرانی در پی حمله دزدان دریایی در ۱۲۰ مایلی جنوب شرق موکلا از سوی ناوگروه ارتش است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین اخبار این حوزه در هفته گذشته به شرح ذیل است:

ایران به عنوان یک قطب قدرتمند نظامی در منطقه می‌تواند ناو هواپیمابر بسازد و این مهم دور از دسترس نیست.

جانشین فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) گفت: دشمنان در زمان فتنه 88 با مطرح کردن تقلب در نظر داشتند که جمهوریت کشورمان را زیر سؤال ببرند و با زدن عمود خیمه در نظر داشتند اسلامیت ما را نیز از بین ببرند.

مشاور عالی نماینده ولی‌فقیه در سپاه گفت: صهیونیست‌ها به دنبال این هستند تا تحریک احساسات کرده و بشار اسد را وادار به واکنش کنند.

اظهارات وزیر خارجه کانادا نشان می‌دهد که این کشور موضع صحیحی نسبت به ایران نداشته است و موفقیت‌ها و محبوبیت سردار قاسم سلیمانی و نبوغ نظامی ایشان در شکست محاصره "آمرلی" و "جرف الصخر" و کمک‌های مشورتی نیروهای مسلح عراق در مبارزه با داعش خشم غربی‌ها و کانادا را برانگیخته است.

بهروز یاسینی، یادگار سوم شهید سرلشکر خلبان حاج علیرضا یاسینی و آخرین پسر شهید یاسینی است. متولد سال 1363 و فقط 10 سال داشت که شاهد پرواز زود هنگام پدرش بود.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به توان مقاومتی مردم و دولت عراق اظهار داشت: همه بخش‌های عراق به زودی آزاد خواهد شد.

مشاور فرمانده سپاه قدس گفت: تا آخرین نفری که از تکفیری‌ها در عراق باشند رزمندگان ایرانی همچون شهید تقوی این مبارزه مقدس را در کنار آنها (مجاهدان‌عراقی) خواهند داشت.

از حمله رژیم صهیونیستی به سوریه می توان دریافت که صهیونیست‌ها مستأصل و درمانده و ناامید از پیروز شدن تروریست‌های تکفیری به صورت مستقیم (حملات هوایی کور و بزدلانه) و غیر مستقیم (حمایت تسلیحاتی، لجستیکی و معالجه زخمیان جنگ تکفیری که خود ننگی پر پیشانی رژیم کودک‌کش صهیونیستی است) به آن‌ها کمک می‌کند.

فرمانده کل سپاه در پیامی به همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت تأکید کرد: روزهای تعیین‌کننده و حساسی پیش رو داریم و انقلاب اسلامی هنوز سال‌ها و ماه‌های تعیین‌کننده‌ای در پیش رو خواهد داشت.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، همکاری و هماهنگی میان نیروهای مسلح را ستود و گفت: این هماهنگی و ایمان و ولایتمداری نیروها موجب شده دشمن از «گزینه نظامی» فقط در حد شعار استفاده کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط امروز نفت تیر خلاص بر کشورهایی است که همه ارزش‌ آن‌ها مبتنی بر اقتصاد تک محصولی است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: مهم نیست که از چه سلاح‌هایی استفاده می‌کنیم مهم این است که با استفاده از تبدیل دانش به فناوری پیروز جنگ باشیم.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز پدافند جمهوری اسلامی ایران را از یک گنبد آهنین به معنای حقیقی کلمه برخوردار کرده و ایران امن‌ترین آسمان منطقه را داشته و شرکت‌های خارجی مسیر عبور هواپیماهای خود را از آسمان ایران انتخاب می‌کنند و این امنیت یکی از عوامل آن اقتدار نیروهای مسلح است.

روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه از دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در منطقه "سرباز" در جنوب شرق کشور خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله گفت: تروما یکی از مشکلاتی است که باید با همکاری وزارت راه، پلیس، مسئولین بهداشتی، شهرداری‌ها و بخش آموزش حل شود و بیشترین مبتلایان به تروما جوانانی هستند که بیشترین بازدهی را برای جامعه دارند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین فرماندهی داعش را از داخل سفارت آمریکا در بغداد دانسته و گفت: آمریکا در عراق مستقیما از داعش حمایت می‌کند و هواپیماهای آمریکایی، تجهیزات و تسلیحات مورد نیاز را برای داعش در عراق‌‌ رها می‌کنند که برخی از آن‌ها به دست خودی‌ها رسیده است.

ناوگروه سی‌و‌دوم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با موفقیت یک فروند نفتکش ایرانی را در ۱۲۰ مایلی سواحل موکلای یمن از چنگ دزدان دریایی نجات داد.

مراسم بزرگداشت شهادت سردار شهید حمید تقوی در مسجد امام خمینی(ره) شهرک شهید محلاتی آغاز شد.

سردار غلامرضا جلالی گفت: ظرفیت‌هایی که مردم عراق را ساماندهی کردند، بسیار ارزشمند بوده که امید است با ساماندهی نیروهای عراقی بتوان در مقابل استکبار ایستادگی کرد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: پهپاد یسیر و رعد 85 مورد استفاده قرار گرفته که نتایج مطلوبی را به همراه داشت و اوج اقتدار ایران را به نمایش گذاشت.

فرمانده سپاه بدر درباره فرجام فرمان "حیدر العبادی" مبنی بر آزادسازی استان نینوا گفت: نیروهای مردمی در کنار نیروهای ارتش و پلیس عراق با داعش (تروریست‌های تکفیری ) مبارزه می‌کنند و بدون نیاز به کمک ائتلاف بر تروریست‌ها پیروز می‌شوند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نیروی هوایی ارتش گفت: متأسفانه تحلیل‌هایی که درباره جنگ می‌شود، خالی از نقش قدرت هوایی (توان عملیاتی نهاجا) در دفاع مقدس بوده است. به همین دلیل یک تحلیل تک بعدی در حوزه عملیات زمینی نیروهای سطحی ارتش و سپاه است.

جانشین وزیر دفاع ‌گفت: در شرایط سخت تحریم، وزارت دفاع بدون وقفه و به بهترین نحوه ممکن نیروهای‌ مسلح را تجهیز و تسلیح کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: قاچاق، اقتصاد کشور را تضعیف، تولید کشور را نابود و بیکاری را افزایش می‌دهد و همچنین زمینه‌ساز فساد اخلاقی و انحرافات اجتماعی در میان مردم است.

معاون عملیات فرماندهی حفاظت سپاه خبر برخی از رسانه‌ها مبنی بر اقدام به هواپیماربایی توسط یکی از گروهک‌های تروریستی را سوءبرداشت و استنباط نادرست از سخنان معاون عملیات فرماندهی حفاظت سپاه دانست.

کارشناس مسائل استراتژیک گفت: "بندر بن سلطان" باید به بایگانی مسئولان آل‌سعود منتقل شود و در پارکینگ بماند.

رییس و اعضای هیئت‌رئیسه مجلس با تأکید بر ضرورت اقدام و فعالیت جدی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با تهدیدات و نیز ضرورت حضور سازمان پدافند غیرعامل در مجامع و شوراهای تصمیم‌گیرنده در حوزه مختلف اجرایی کشور، آمادگی خود را برای کمک و حمایت از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان پدافند غیرعامل اعلام کردند.

آیین رونمایی از ۹ عنوان کتاب شامل کتب عمومی و تخصصی در حوزه دریا در ستاد فرماندهی نیروی دریایی سپاه برگزار شد.

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای به مناسبت هفته وحدت تاکیدکرد:وزارت اطلاعات براساس وظیفه ذاتی خود با اطلاع دقیق از نقشه های شیطانی دشمنان اسلام، بر وحدت بین شیعه و سنی پای فشرده و با هرگونه اختلاف افکنی بین مسلمانان مقابله خواهد کرد.

هدف اصلی و مأموریت کلی سپاه بدر از ابتدای تشکیل این سازمان، دفاع از مقدسات و پیروی از خط امام خمینی(ره) بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پاینده
۱۵:۴۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
الهم عجل لولیک الفرج.
آخرین اخبار