معاون وزیر نفت عنوان کرد

آمادگی ایران برای افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی به افغانستان

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت گفت: ایران آمادگی همکاری با افغانستان در زمینه‌های مختلف انرژی، بخصوص افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی را دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، امیر حسین زمانی نیا پس از دیدار با حنیف اتمر، مشاورعالی امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان که امروز(سه شنبه، ١٦ دیماه) برگزار شد درباره مهمترین مسائل مطرح شده در این دیدار گفت: دراین دیدار درباره تمایل دو کشور برای ارتقای سطح روابط  تجاری در زمینه انرژی وهمچنین درباره این که ایران اراده سیاسی برای برطرف کردن نیازهای افغانستان در زمینه انرژی را به صورت پایدار و بلند مدت دارد، صحبت شد.
 
وی با بیان این که  صدور خدمات فنی و مهنسی، گاز و فرآورده های نفتی بصورت بلندت محور دیگر این مذاکرات بود، اظهار کرد: امنیت به تدریج در حال برگشت به افغانستان است و همکاری ایران وافغانستان در زمینه انرژی می تواند بازگشت ثبات و امنیت را به افغانستان تقویت کند.
 
زمانی نیا افزود: برای افزایش تبادلات انرژی بین ایران و افغانستان حتما مذاکرات بیشتری بین مسولان نفتی ایران و افغانستان انجام خواهد شد.
 
وی درباره این که آیا در این دیدار درباره افزایش صادرات فرآورده های نفتی و به خصوص گازوئیل نیز صحبت شده است، اظهار کرد: در صورت نیاز افغانستان و انجام توافق، ایران آمادگی صادرات بیشتر گازوئیل به این کشور را دارد.
 
زمانی نیا درپاسخ به این سوال که آیا در مورد فروش نفت ایران به این کشور نیز صحبتی انجام شده است، گفت: قراراست بین مسولان بخش نفت  در این زمینه ملاقاتهای انجام شود و زمینه های آن فراهم شود.
 
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت با تاکید بر این که ایران آمادگی همکاری با افغانستان در تمام زمینه های مختلف انرژی را دارد، افزود: با توجه به این که حضور نیروهای خارجی در افغانستان به ١٠ درصد رسیده است ایران این امکان را دارد که در زمینه های مختلف همکاری بیشتری با افغانستان داشته باشد.
 
زمانی نیا درباره محور صحبتهای مشاورعالی امنیت ملی رئیس جمهورافغانستان دراین دیدار نیز گفت: حنیف اتمردر این دیدار تاکید داشتند که ایران وقت بیشتری رابه افزایش مبادلات انرژی بین دو کشور اختصاص دهد و دیدارو ملاقتهای بیشتری در این زمینه برگزار شود تا سطح روابط تجاری دو کشور افزایش پیدا کند.
 
به گزارش شانا، حنیف اتمر،  مشاور عالی امنیت ملی رئیس جمهور افغانستان صبح دیروز (دوشنبه، ١٥ دیماه)  وارد تهران شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار