وزیر نفت در حاشیه بازدید از پروژه های نفتی استان ایلام

پالایشگاه گاز دهلران با اختصاص ١,٥ میلیارد دلار اعتبار ساخته می شود

وزیرنفت ازساخت یک واحد پتروشیمی (NGS) در دهلران خبر داد و گفت: پالایشگاه گاز دهلران (NGL٣١٠٠) با اختصاص ١,٥ میلیارد دلار اعتبار ساخته می شود.

 به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، بیژن زنگنه امروز (پنجشنبه،١٧ مهر ماه) در حاشیه بازدید از مناطق نفت خیز شهرستان دهلران در جمع خبرنگاران با اشاره به این که خوراک این واحد پتروشیمی از پالایشگاه گاز دهلران تامین می شود، گفت: این کارخانه پتروشیمی از بزرگترین واحدهای پتروشیمی کشور است و با احداث و بهره برداری از این کارخانه، تحول بزرگ فنی و صنعتی در جنوب استان ایلام ایجاد خواهد شد.
 
وی با اشاره به منابع نفت و گاز استان ایلام گفت: با اجرای طرحهای ساخت پالایشگاه و پتروشیمی در مناطق نفت خیز این استان، در آینده ایلام به استان بزرگ تولید محصولات پتروشیمی در کشور تبدیل می شود.
 
به گفته وزیر نفت، با اجرای این طرحهای بزرگ، آینده خوبی برای کارهای صنعتی و فنی استان ایلام پیش بینی می شود که موجب تحول بزرگی در این استان خواهد شد.
 
توان صادرات محصولات پتروشیمی به عراق
 
وزیر نفت در پاسخ به این سوال که برنامه وزارت نفت برای صادرات محصولات پتروشیمی از این استان به عراق چیست، گفت: با توجه به همسایگی ایلام با کشور عراق، با ایجاد صنایع پایین دستی، توان صادرات محصولات پتروشیمی از این استان به کشور عراق وجود دارد.
 
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، وی در باره بکارگیری نیروهای بومی در پروژه های نفتی استان ایلام اظهار کرد: اکنون نیز این کار بطور طبیعی انجام می شود و ما بر بکارگیری و استفاده از نیروهای بومی در این پروژه ها تاکید داریم.
 
زنگنه با بیان این که کارهای بزرگ و خوبی در بخش تولید نفت و گاز استان ایلام بویژه میادین مشترک با عراق در حال اجراست، افزود: برای توسعه همه این میدانها برنامه ریزی شده است.
 
وزیر نفت در باره ایجاد دفتر شرکت نفت و گاز غرب در شهرستان دهلران با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز در این منطقه بیان کرد: چنین موردی اکنون در دستور کار وزارت نفت نیست.
 
به گزارش شانا، وزیر نفت صبح امروز به منظور بازدید از تاسیسات نفتی مناطق نفت خیز استان ایلام با استقبال استاندار، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان محلی وارد شهرستان مرزی دهلران شد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار