همه چیز درباره‌ی فیلم‌های جشنواره‌ی سی و سوم

با اعلام اسامی بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر کار بازبینی هیات انتخاب به پایان رسید و حالا باید دید همزمان با آغاز جشنواره کدام فیلم ها برگزیده امسال خواهند بود.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران؛ با اعلام اسامی بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره فیلم فجر به پایان کار بازبینی هیات انتخاب رسیدیم و حالا باید دید همزمان با آغاز جشنواره کدام فیلم های برگزیده امسال خواهند بود.

در این میان علاوه بر حضور کارگردانان جوان، شاهد فعالیت دوباره تعدادی از کارگردانان سرشناس سینمای ایران هستیم که سال ها است دست به تولید فیلم سینمایی نزده اند از جمله این کارگردانان می توان به مسعود جعفری جوزانی، علیرضا رئیسیان، ابوالحسن داوودی، عبدالحسن برزیده،  و ... اشاره کرد.

در این گزارش به بررسی و معرفی فیلم های حاضر در بخش سودای سیمرغ  سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم می پردازیم. 


ارغوان 

«ارغوان» سومین فیلم بلند سینمایی امید بنکدار و کیوان علی‌محمدی است که بخش سودای سیمرغ راه پیدا کرد.

در این فیلم مهتاب کرامتی، مهدی احمدی، شقایق فراهانی،آزاده صمدی، الهام کردا، یاسمین پازوکی و با حضور نسیم ادبی، رابعه مدنی، مریم بوبانی و با معرفی مرتضی اسماعیل کاشی و بازیگر خردسال نیکی نصیریان به ایفای نقش می‌پردازند.


عوامل تولید فیلم «ارغوان» عبارتند از؛ نویسندگان: علی حیدری، امید بنکدار و کیوان علیمحمدی، مدیر فیلمبرداری؛ مرتضی صمدی، طراح چهره پردازی؛ سودابه خسروی، طراح صحنه؛ امیرحسین قدسی، طراح لباس؛ شیده محمودزاده، صدابردار؛ مهدی صالح کرمانی، عکاس؛ جلال حمیدی، مشاور رسانه‌ای؛ بیتا موسوی، مجری طرح ناهیددل‌آگاه و تهیه‌کنندگان امید بنکدار و کیوان علیمحمدی.

این فیلم داستان یک زن و مرد است که در شب مرگ یک موزیسین معروف،برخورد اتفاقی‌شان روی گذشته و آینده هردوی آنها تاثیر می‌گذارد.

اعترافات ذهن خطرناک من 

فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» در یک 24 ساعت روایت می‌شود و درباره مردی است که در یک روز کامل هیچ چیزی را به یاد نمی‌آورد.

این سومین فیلم بلند هومن سیدی بعد از «آفریقا» و «سیزده» است که اولی قبل از اکران عمومی وارد شبکه نمایش خانگی شد و دومی در جشنواره سال قبل جایزه ویژه هیات داوران بخش نگاه نو را دریافت کرد. «سیزده» که مورد توجه منتقدان قرار گرفت بزودی اکران عمومی خواهد شد.


عوامل فیلم سینمایی «اعترافات ذهن خطرناک من» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: هومن سیدی، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمانفر، صدابردار: مهران ملکوتی، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح لباس: رعنا امینی، موسیقی: پیمان یزدانیان، تدوین: هومن سیدی، سارا آهنی، برنامه ریز و دستیار کارگردان: زینب نصراللهی، عکاس: محمد بدرلو، بازیگران: نگار جواهریان، سیامک صفری، عباس غزالی، میثاق زارع و بهاران بنی احمدی و ...

ایران برگر

طرح «ایران برگر» متعلق به جوزانی است که فیلمنامه آن توسط محمدهادی کریمی و مسعود جعفری جوزانی به طور مشترک نوشته شده است.

داستان اين فيلم درباره فتح‌ ا... خان و امرا... خان است که براي پيروز شدن در انتخابات شورا‌ها در يک روستا با يکديگر رقابت مي‌کنند.


علي نصيريان، محسن تنابنده، احمد مهران فر، حميد گودرزي، هادي کاظمي، سحر جعفري جوزاني، نيوشا ضيغمي، شهره لرستاني، گوهر خيرانديش، محمدرضا هدايتي، فريبا متخصص، فتح‌ا... جعفري جوزاني، اسماعيل خلج، حميدرضا حيات، سياوش چراغي‌پور، سميه نجومي، هاشم روحاني، مير طاهر مظلومي، اکبر رحمتي، صادق توکلي، رادمهر کشاني، سيروس ميمنت، منصور نوبخت، محمدباقر کريم‌پور، بهرام افشاري، رضا عشقي، سعيد دليري، محمد صادق‌پور، سودابه گودرزي از جمله بازيگران «ايران برگر» هستند.

بوفالو 

«بوفالو» به تهیه کنندگی همایون اسعدیان که در ابتدا با نام «ضدنور» پروانه ساخت دریافت کرده بود، داستان شکوفه و پیمان زوج جوانی است که مرتکب دزدی شده‌اند و به بندر انزلی می‌روند تا شخصی را ملاقات کنند غافل از اینکه طمعشان پرخطر است.


پرویز پرستویی و سهیلا گلستانی، هومن سیدی و پانته‌آ پناهی‌ها، سیامک ادیب و محمدرضا فتحی در این فیلم سینمایی از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

از دیگر عوامل این فیلم سینمایی می توان به همایون اسعدیان تهیه کننده، کاوه سجادی حسینی کارگردان، تایماز افسری و کاوه سجادی حسینی فیلمنامه نویس، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، مهران ملکوتی صدابردار، صداگذار: محمد کشفی کامیاب امین عشایری طراح صحنه و لباس، مهرداد میرکیانی طراح گریم، آرش زاهدی اصل تدوین، بهرام دهقانی مشاور تدوین، ژرژ هاشم زاده مجری طرح و برنامه‌ریز، مجید کریمی مدیر تولید، نوید سجادی حسینی عکاس، بابک اسدی و شهین محمدی سرمایه گذار اشاره کرد.

بهمن 

مرتضی فرشباف با فیلم سینمایی "بهمن" به سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر می‌آید.

این فیلم داستان زنی به نام هما از مجرب ‌ترین پرستاران بیمارستان است که پیشنهاد شب ‌کاری ۱۰ روزه‌ای را می‌ پذیرد. هما دچار بی‌ خوابی می‌شود و نحوه رویارویی او با کار خود و خانواده چنان می‌ شود که در آستانه فروپاشی قرار می‌گیرد.


فاطمه معتمدآریا و احمد حامد همسر این بازیگر سینما در این فیلم به ایفای نقش پرداخته ‌اند. مریم شیرازی، امیر نصیری یکتا، فریده اسماعیلی و شیرین یزدان بخش دیگر بازیگران این فیلم هستند و جواد نوروزبیگی تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

تگرگ و آفتاب 

«تگرگ و آفتاب» به کارگردانی و نویسندگی و تهیه‌کنندگی رضا کریمی روایت و نگاه تازه‌ای به دفاع مقدس دارد و نخستین نمایش ان در جشنواره سی و سوم فیلم فجر خواهد بود.


ازجمله عوامل این فیلم سینمایی می توان به علیرضا برازنده مدیر فیلمبرداری، محمدصادق آذین مدیر تولید، مجید اسکندری طراح گریم، روزبه سجادی حسینی مدیر برنامه ریزی، احسان سجادی حسینی دستیار اول کارگردان،علی نیک رفتار عکاس حسین مجد طراح صحنه و افسانه صرفه جو طراح لباس اشاره کرد.

تا آمدن احمد 

"تا آمدن احمد" پس از بزرگ مرد کوچک که دو سال پیش در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد دومین ساخته صادق صادق دقیقی است که در ژانر دفاع مقدس توسط  خودش به نگارش درآمده است.


قصه این فیلم درباره جان فشانی و رشادت های مردم شهر خارک در هشت سال دفاع مقدس است.

عوامل این فیلم عبارت اند از: پروانه مرزبان:تهیه کننده، صادق صادق دقیقی: کارگردان، عبدالجبار دلدار و پروانه مرزبان: نویسنده، عباس عمرانی و عبدالجبار دلدار: بازنویسی فیلم نامه، فریدون شیردل: مدیر فیلم برداری، مسیح سراج: مدیر صدابرداری، علی نصیر نیا: مدیرهنری، منصور میر شکاری: دستیار و برنامه ریز کارگردان، بهار مومنی: طراح صحنه ولباس، ولی داوودی، حمید بخشی: گروه صحنه و لباس، میلاد معتمدی فر: مشاور رسانه‌ای، نیوشا دلدار: عکاس، حسین خور ذوقی: منشی صحنه، بهنام نوروزی، زهره آلاشی فیض آبادی: گروه گریم، صادق صادق دقیقی: تدوین، میثم حسن لو، فرانک کیان: گروه صدا، فرامرزکاکی:خدمات ،نگار شاملو: مالی و افسر اسدی، پرهام دلدار، مهدی فقیه، بهرام ابراهیم زاده، جواد پولادی، ونوس حسنی کاملی از جمله بازیگران این فیلم هستند.

حکایت عاشقی 

"حکایت عاشقی" اولین تجربه کارگردانی رمضان زاده است که تهیه کنندگی آن را مسعود جعفری جوزانی برعهده دارد.


"حکایت عاشقی" قصه عشق یک خبرنگار و عکاس جنگ به یکی از بازماندگان بمباران شیمیایی حلبچه است. بهرام رادان، شیلان رحمانی، قطب الدین صادقی، بهمن زرین پور، شوان اتوف، ماندانا ممهد و کیمیا مرادیان از جمله بازیگران این فیلم هستند.

خانه دختر 

شهرام شاه حسینی کارگردان سینما فیلم سینمایی «خانه دختر» را به تهیه کنندگی محمد شایسته در سال جاری جلوی دوربین برد. البته تهیه کننده و کارگردان این فیلم نظر قطعی خود را برای حضور «خانه دختر» در جشنواره فیلم فجر نداده اند. این فیلم داستان مردی به نام مرتضی است که قصد دارد خانه کوچک‌شان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند.


حامد بهداد، پگاه آهنگرانی، باران کوثری، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیر علی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی‌شاه‌حسنی و رویا تیموریان در «خانه دختر» ایفای نقش می‌کنند.

از جمله عوامل این فیلم سینمایی می توان به کارگردان: شهرام شاه حسینی، نویسنده: پرویز شهبازی، مدیر فیلمبرداری: مرتضی غفوری، طراح صحنه و لباس: آیدین ظریف، صدابردار: منصور شهبازی، طراح چهره پردازی: محسن دارسنج، دستیار تهیه: فرهاد کابائی، جانشین تولید: محمود اتحادی، مدیر تدارکات: آرش صالحی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حسین خضوعی، دستیار برنامه ریز: علیرضا شایسته، منشی صحنه: سعیده دلیریان، عکاس: امید صالحی، گروه کارگردانی: صادق اسفندیاری، آزاده سریری اشاره کرد.

خداحافظی طولانی 

فرزاد موتمن هم از جمله کارگردانان شناخته شده سینما است که فیلم «خداحافظی طولانی» را برای جشنواره فیلم فجر آماده دارد.

این فیلم عاشقانه ای در فضای کارگری و صنعتی است و ماجرای مردی را روایت می کند که از اتهام یک قتل جنجالی تبرئه شده، ولی جامعه و اطرافیانش هنوز به عنوان مجرم نگاهش می کنند. مرد که درگیر یک رابطه عاطفی است برای تداوم عشق و زندگی باید بر این بحران غلبه کند.


در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون ساره بیات، میترا حجار و سعید آقاجانی حضور دارند و نگارش فیلمنامه آن را اصغر عبدالهی برعهده دارد.

دوران عاشقی 

علیرضا رئیسیان هم بعد از گذشت 6 سال فیلم سینمایی «دوران عاشقی» را جلوی دوربین برده است.

این فیلم یک درام عاشقانه بر بستر مسائل روز اجتماعی است و در آن بازیگرانی چون لیلا حاتمی، شهاب حسینی، فرهاد اصلانی، پرویز پورحسینی، بیتا فرهی، لی‌لی فرهادپور، سوگل قلاتیان، نسیم ادبی، سعید داخ، عاطفه للهی، داریوش فائزی، شهرام جمشیدی، فرزان نجفی، حمیدرضا حیات، حسین کوهستانی و بازیگر خردسال با نام عرشیا خلج حضور دارند.


از دیگر عوامل این فیلم می توان به فیلمنامه ‌نویس: رویا محقق، مدیر هنری: مجید فخرایی، مدیر فیلمبرداری: علیرضا برازنده، صدابردار: عباس رستگارپور، طراح چهره پردازی: سودابه خسروی، تدوین: هایده صفی یاری، طراحی صدا: رضا دلپاک، مدیر تولید و مجری طرح: مجید کریمی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سید علی هاشمی، عکاس: صبا سیاه پوش، مدیر تدارکات: سجاد رحیمی ، منشی صحنه: ندا آصف، مشاور حقوقی : شکوفه شرافت اشاره کرد.

رخ دیوانه

ابوالحسن داوودی نیز از جمله کارگردانانی است که بعد از گذشت 6 سال این امکان را دارد که با فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به جشنواره بین المللی فیلم فجر بیاید. این فیلم سینمایی داستان  چند جوان است که در یک قرار اینترنتی با یکدیگر آشنا شده و به دنبال یک شوخی و شرط بندی در مسیری پیچیده و دلهره آور می افتند. مسیری که درک جدیدی از زندگی و اجتماع را برای هرکدامشان رقم می‌زند.


طناز طباطبایی، صابر ابر، ساعد سهیلی، نازنین بیاتی، امیر جدیدی، سحر هاشمی، رضا آحادی،  فرنوش آل احمد و بیژن امکانیان، گوهر خیراندیش و امیر محمد زند از جمله بازیگران این فیلم هستند.

روباه 

بهروز افخمی که سال گذشته با «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشت، امسال با فیلم سینمایی با نام «روباه» می تواند در این دوره از جشنواره حضور پیدا کند.


این فیلم که نام قبلی آن «تله» بود به ترور شهدای هسته ای می پردازد و در آن بازیگرانی چون بابک حمیدیان، حمید گودرزی، مرجان شیرمحمدی، آرش مجیدی و جلال فاطمی حضور دارند و محمد پیرهادی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد.

شرفناز

فیلمبرداری فیلم سینمایی «شرفناز» (راحله) به نویسندگی و کارگردانی حسن نجفی توسط بایرام فضلی انجام شد.

«شرفناز» اثری کاملاً متفاوت با ساخته های پیشین نجفی خواهد بود و شرایط تولید آن با توجه به فضای بیابانی و مناطق کویری بسیار سخت است. این فیلم که مضمونی اجتماعی دارد قرار است بعد از آماده نمایش شدن در جشنواره های مختلف جهانی به نمایش درآید.


حمیرا ریاضی، ضرغام استادی اصل، علی اوسیوند، ایوب افشار، سعید گل بچه، خلیل خانی و یاسمن اوسیوند همراه با تعدادی از هنرمندان بومی منطقه بازیگران اصلی این فیلم هستند.

سایر عوامل اصلی این پروژه عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: بایرام فضلی، مدیر تولید: میترا احمدی، طراح چهره پردازی: علیرضا جوادپور، مشاور رسانه‌ای: امین اعتمادی مجد، عکاس: فاتح شافعی.

شکاف 

کیارش اسدی زاده امسال فیلم سینمایی «شکاف» را جلوی دوربین برده و پیش بینی می شود که این فیلم در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر حضور داشته باشد. این فیلم روایت زوج جوانی است که ناخواسته برای مدت کوتاهی از فرزند دوست خود نگهداری می‌کنند اما حادثه ای برای کودک باعث می شود که زندگی این زوج به بحران کشیده شود.


در این فیلم بازیگرانی چون هانیه توسلی، بابک حمیدیان، پارسا پیروزفر، سحر دولتشاهی، امیرکیان نجف زاده، احسان امانی، علیرضا علویان، حسین راضی، مرتضی آقا حسینی، طوفان مهردادیان حضور دارند.

از دیگر عوامل این فیلم فیلم می توان به فیلمنامه‌ نویسان: کیارش اسدی‌زاده و شاهرخ کافی، مدیر فیلمبرداری: مجید گرجیان، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: سمیرا برادری، صدابردار: بابک اردلان، طراحی صحنه و لباس: ملودی اسماعیلی، طراح گریم: عباس عباسی، منشی صحنه: نائله شریفی، بازیگردان کودک: نوال شریفی، تهیه ‌کنندگان: علی سرتیپی و منیژه حکمت اشاره کرد.

شیفت شب

نیکی کریمی با فیلم سینمایی «شیفت شب» به جشنواره فجر می آید. فیلمنامه‌ این فیلم با طرحی از محمود آیدن توسط علی اصغری و نیکی کریمی به نگارش درآمده است و روایت زنی به نام ناهید است که در خیابانهای تهران به دنبال شوهرش می‌گردد تا راز زندگی‌شان را کشف کند.


محمدرضا فروتن، لیلا زارع ، سحر قریشی، امیرحسین آرمان، ترلان پروانه، اکبر رحمتی، روح‌الله محرابی، سعیده عرب، شایان خلیلی و امیر آقایی و گوهر خیراندیش در این فیلم حضور دارند.

عوامل اصلی پشت دوربین «شیفت شب» عبارتند از صدابردار: یداالله نجفی، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حسن لبافی، گریم: افروز بوجاریا، طراح صحنه:سولماز صدقی، منشی صحنه: شهره مفیدی، مدیر تولید پیمان جعفری.

طعم شیرین خیال 

فیلم سینمایی «طعم شيرين خيال» که با نام قبلی اش «دردسرهای شیرین» بود، یک طنز رومانتیک است که در آن شیرین (نازنین بیاتی) ماجرای آشنایی خود و خانواده‌اش با کسی که قرار است به خواستگاری او بیاید (شهاب حسینی) را برای ما روایت می‌کند.

شهاب حسینی (بازیگر نقش شخصیت اول مرد)، نادر فلاح، عیسی یوسفی پور، نازنین بیاتی (بازیگر نقش اول زن) پریوش نظریه و نازنین فراهانی بازیگران نقش‌های اصلی این فیلم هستند.


عوامل اصلی فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» به شرح زیر است:تهیه کننده : محمد علی حسین نژاد،کارگردان:  کمال تبریزی،نویسنده فیلمنامه : نغمه ثمینی / با همکاری علی میر میرانی/ براساس طرحی از محمد علی حسین نژاد،دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: سید جمال سید حاتمی،مدیر تولید: جلیل شعبانی،طراح و مدیر گروه چهره پردازی: مجید اسکندری،مدیر گروه طراحی لباس: مجید لیلاجی،مدیر گروه طراحی صحنه و دکور: سارا سمیعی،مدیر گروه صدابرداری همزمان صحنه: عباس رستگارپور،مدیر گروه طراحی جلوه های صوتی و ترکیب صدا: علیرضا علویان،سازنده موسیقی متن ورهبری اجرا وضبط موسیقی: مسعود سخاوت دوست،مدیر گروه فیلمبرداری: علی تبریزی،تدوین: بهرام دهقانی،مدیریت امور طراحی و اجرای سکانس های انیمیشن: حسین جمشیدی گوهری،سوپروایزر تصویر سازی‌های سه بعدی و جلوه‌های بصری کامپیوتری: فرهاد یوسفی (شرکت پویا مهر)،مشاور رسانه‌ای: علی زادمهر،پخش شرکت سینمایی نورتابان.

عصر یخبندان 

مصطفی کیایی هم این روزها مشغول فیلمبرداری فیلم سینمایی «عصر یخبندان» است. این فیلم سینمایی مضمونی اجتماعی دارد و دومین همکاری مصطفی کیایی با منصور لشکری قوچانی بعد از فیلم «خط ویژه» است. در خلاصه داستان این فیلم آماده است: در عصر یخبندان خارپشت ها تصمیم گرفتند رنج خارهای یکدیگر را تحمل کنند اما کنار هم باشند و به هم گرما بدهند، خارپشت ها تنها جاندارانی بودند که در «عصر یخبندان» زنده ماندند.


مهتاب کرامتی، بهرام رادان، آنا نعمتی، سحر دولت شاهی، مینا ساداتی، محسن کیایی، بابک بهشاد، علی میلانی، پوریا رحیمی سام، صدف طاهریان، علی کوچکی و فرهاد اصلانی و ژاله صامتی بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند.

عوامل این فیلم عبارتند از تهیه کننده: منصور لشکری قوچانی، مدیر فیلمبرداری: مهدی جعفری، تدوین: نیما جعفری جوزانی، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: نگار نعمتی، طراح گریم: سودابه خسروی، صدا بردار: امیر نوبخت، صداگذاری: سید علیرضا علویان، موسیقی: آرمان موسی پور، دستیار اول کارگردان: هومن خواجه نوری، برنامه ریز: رضا بختیاری نیک، دستیار برنامه ریز: محمد ثقفی، منشی صحنه: نفیسه ذاکری، عکاس: مهدی دلخواسته.

مرگ ماهی 

روح الله حجازی نیز از دیگر کارگردانانی است که احتمال حضور او در این دوره از جشنواره فیلم فجر زیاد است. این کارگردان فیلم سینمایی «مرگ ماهی» را آماده حضور در جشنواره دارد.


از جمله بازیگران این فیلم نیکی کریمی، سحر دولت شاهی، علی مصفا، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، ریما رامین فر، بابک کریمی، پانته آ بهرام، بهرنگ علوی، حسام محمودی، مروارید کاشیانی، مهرداد میرکیانی هستند.

مزار شریف

عبدالحسن برزیده فیلم سینمایی «مزار شریف» را به تهیه کنندگی منوچهر شاهسواری آماده کرده که به احتمال زیاد اولین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر است.


«مزار شریف» داستان کشتار دیپلمات‌های ایرانی در روز 8 آگوست 1998 مصادف با 17 مرداد 1377 در کنسولگری ایران در مزار شریف است که به دنبال اشغال شهر توسط نیروهای طالبان رخ داد. در ابتدا مرگ هشت دیپلمات گزارش شد، مدتی بعد مرگ دو دیپلمات و یک روزنامه نگار دیگر نیز تایید شد و در نهایت تنها یک نفر از کارمندان کنسولگری به ایران بازگشت.

در این فیلم سینمایی بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، مسعود رایگان و حسین یاری حضور دارند. از دیگر عوامل این فیلم سینمایی می توان به علیرضا زرین دست مدیر فیلمبرداری، حسن زاهدی مدیر صدابرداری، مشکین مهرگان طراح صحنه و لباس، حسین فلاح دستیار کارگردان و برنامه ریز، زهرا برزیده منشی صحنه، سعید ملکان طراح چهره پردازی، مسعود فیروزه مدیرتولید و مهدی دل خواسته عکاس اشاره کرد.

مشرف به کوچه بی نام 

هاتف علیمردانی امسال با فیلم سینمایی «مشرف به کوچه بی نام» به جشنواره فیلم فجر می آید. این فیلم داستان دو خانواده در جنوب شهر تهران است. برای این خانواده ها اتفاق هایی می افتد که تغییر و تحولات بسیاری را رقم می زند.


فرهاد اصلانی، فرشته صدرعرفایی، امیر آقایی، باران کوثری، پانته‌آ بهرام، فرشته صدرعرفایی، ملیسا ذاکری، ستاره پسیانی، محمدرضا غفاری، علیرضا استادی، فرخنده فرمانی‌زاده، حمیدرضا محمدی، پروین ملکی، علیرضا علویان، نیوشا جهانی و حسام رحیمی منش از بازیگران فیلم سینمایی «مشرف به کوچه بی نام» هستند.

من دیه‏‌گو مارادونا هستم 

بهرام توکلی امسال با فیلم سینمایی «من دیه گو مارادونا هستم» در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کند. این فیلم ماجرای اختلاف خانوادگی میان 2 خواهر یکی از طبقه بالای شهر و دیگری از پایین شهر را روایت می کند.


در این فیلم بازیگرانی چون گلاب آدینه، جمشید هاشم پور، بابک حمیدیان هومن سیدی و ویشکا آسایش حضور دارند و جواد نوروزبیگی تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد.

قول 

داستان فیلم «قول» به کارگردانی محمدعلی طالبی درباره رفاقت دو دوست است و به خاطر ماجرایی که برای یکی از آنان اتفاق می افتد، زندگی دیگری به هم می ریزد. وضعیت روحی او متلاطم می شود چون احساس گناه می کند و در نهایت سعی می کند با آن اتفاق کنار بیاید و شرایط را بپذیرد.


فراز از قلعه رودخان 

داستان فیلم «فرار از قلعه رودخان» به کارگردانی غلامرضا رمضانی به دانش‌آموزانی از شهرستان میبد می پردازد که همراه معلم خود به اردوی شمال رفته‌اند و معلم که به آنها قول دریا داده است به دلایلی به قول خود عمل نمی‌کند. تعدادی از دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرند از قلعه رودخان برای رفتن به دریا فرار کنند که در میانه راه به افراد خلافکار برخورد می‌کنند و داستان ادامه پیدا می‌کند.


برای تولید این فیلم از بین 600 نفر دانش‌آموز در شهرستان میبد، 50 نفر انتخاب شد و از این تعداد 26 نفر برای ایفای نقش در فیلم سینمایی فرار از قلعه رودخان در نظر گرفته شدند که بار اصلی این قصه بر دوش 10 نفر از آنها بود.

بنابراین گزارش احمد امینی، رسول صدرعاملی، حسین کرمی، محمدعلی باشه آهنگر، محمد احسانی، مجید رضابالا و بهنام بهزادی به  همراه حسین معززی نیا به عنوان اعضای هیات انتخاب، آثار بخش سینمای ایران جشنوار سی و سوم فیلم فجر را انتخاب خواهند کرد. دبیری این دوره از جشنواره برعهده علیرضا رضاداد است که سال گذشته نیز دبیر بزرگترین رویداد سینمایی کشورمان بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
France
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۲ دی ۱۳۹۳
امیدوارم داوری ها عادلانه باشه
آخرین اخبار