قزوین؛

بازدید بیش از ۸۰۰۰ گردشگر خارجی از بناهای تاریخی قزوین

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین گفت: از سال گذشته تاکنون هشت هزار و ۳۳۵ گردشگر خارجی داشته ایم که از این تعداد چهار هزار و ۴۹ نفر در تاسیسات اقامتی اسکان داده شده اند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛ حضرتی‌ها اظهار داشت: در حوزه گردشگری داخلی در سال 92، یک میلیون و 491 هزار نفر گردشگر داخلی داشته‌ایم که از این تعداد 102 و هزار 554 نفر اقامت داشته و هشت هزار و 335 گردشگر خارجی داشته‌ایم که از این تعداد چهار هزار و 49 نفر در تاسیسات اقامتی اسکان داده شدهاند.

وی افزود: البته گردشگرانی هم وجود دارند که به صورت بازدید یک روزه به استان قزوین سفر کرده اند.

مدیرکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین عنوان کرد: در هفت ماه نخست امسال استان قزوین حدود یک میلیون و 576 هزار نفر گردشگر داخلی و شش هزار و 978 نفر گردشگر خارجی داشته‌ایم که از جمع اینها 75 هزار و 198 نفر اقامت کننده داخلی و سه هزار و 92 اقامت کننده خارجی داشته ایم.

وی بیان کرد: امامزاده حسین (ع) بیشترین بازدیدکننده را در میان بناهای تاریخی و زیارتی و نیز مناطق طبیعی به خود اختصاص داده و پس از آن منطقه الموت، قلعه حسن صباح، اوان، کاخ چهلستون، دولتخانه صفوی و مجموعه سعدالسلطنه به ترتیب بیشترین اما بازدید کنندگان را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.