اصفهان؛

بازدید بیش از 124 هزار گردشگر از بناهای تاریخی کاشان

مسوول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان از بازدید 124 هزار و 430 نفر گردشگر داخلی و خارجی از بناهای تاریخی این شهرستان با صدرنشینی باغ فین طی دور اول سفرهای نوروزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا عبداله‌زاده،عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران در اداره میراث فرهنگی کاشان در خانه تاریخی بروجردی‌های این شهرستان گفت:122 هزار و 818 نفر از این تعداد مسافر داخلی و یکهزار و 612 نفر آنها گردشگران خارجی هستند که از 28 اسفند 94 تا چهارم فروردین امسال از بناهای تاریخی کاشان دیدن کردند.

وی با اشاره به اینکه باغ فین با 73 هزار و 82 نفر بازدید کننده که 72 هزار و 700 نفر آن گردشگر داخلی و 382 نفر آن مسافر خارجی هستند در صدر بازدیدها قرار دارد گفت: خانه تاریخی بروجردی‌ها با 12هزار و 50 نفر بازدید کننده در رده دوم، خانه تاریخی طباطبایی‌ با 10 هزار و 937 نفر در رده سوم، خانه عباسیان با 7 هزار و 181 نفر در رده چهارم و تپه‌های باستانی سیلک با 6 هزار و 189 نفر در رده پنجم بازدید گردشگران داخلی و خارجی در بین بناهای تاریخی کاشان قرار دارد.

به‌گفته‌وی،موزه ملی کاشان،حمام سلطان امیر احمد، موزه عروسک، کارگاه صنایع دستی، موزه مردم‌شناسی شهر برزک، غار رییس در شهر نیاسر و موزه شیبانی در رده‌های بعدی بازدید گردشگران قرار دارد.

مسوول کمیته آمار و پردازش اطلاعات ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان کاشان، در ادامه با تاکید بر اینکه هموطنان عزیزمان از استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، البرز، قم، همدان، مازندران و قزوین جزو 10 استان بیشترین بازدیدکننده

از شهرستان کاشان طی این مدت بودند گفت: استان تهران با 3/19(19 و سه دهم درصد) و استان اصفهان با 3/8 (هشت و سه دهم درصد) ورودی به شهرستان در رده اول و دوم قرار دارد.

عبداله‌زاده، اسکان 108 هزار و 310 نفر مسافر داخلی و خارجی در مراکز اقامتی کاشان اعم از هتل‌ها، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، اقامتگاه سنتی، پارک و خیابان، مدارس، منازل استیجاری، زائرسرا، کمپ‌های موقت و حسینیه را یادآورشد و گفت: 107 هزار و 815 نفر از این تعداد مسافر داخلی و 495 نفر از آنها مسافر خارجی بودند.

وی تصریح کرد: بیشترین مسافران به ترتیب باتعداد 65 هزار و 564 نفر در مدارس، 18 هزار و 780 نفر در کمپ‌های موقت و حسینیه و 15 هزار و 832 نفر در پارک و خیابان اسکان یافتند.

به‌گفته‌وی،اسکان مسافران در اقامتگاه‌های کاشان در روزهای 28 و 29 اسفند و روز چهارم فروردین نسبت سال قبل افزایش و در روزهای اول، دوم و سوم کاهش داشته‌است .

به‌گفته‌وی،تعداد مسافرین ورودی به شهرستان کاشان تعداد بازدیدکنندگان از بناهای تاریخی این شهرستان از روزهای 28 اسفند تا چهارم فروردین نسبت مدت مشابه آن کاهش داشته‌است.

دبیر کمیته گردشگری الکترونیکی شهرستان کاشان اظهارداشت: آمار اسکان گردشگران خارجی در مراکز اقامتی و آمار مربوط به بازدید آنها از بناهای تاریخی شهرستان از روزهای 28 اسفند تا چهارم فروردین نسبت مدت مشابه آن رشد داشته‌است.

عبداله‌زاده، تصریح کرد:آمار بازدیدکنندگان از موزه‌های ملی کاشان، عروسک، مردم‌شناسی در شهر برزک و موزه شیبانی نیز طی روزهای 28 و 29 اسفند افزایش و در رو زهای اول تا چهارم کاهش داشت.

وی افزود: 38 نفر و سه نفر فوتی مجموع آمار مصدومان تصادفات جاده‌ای از روزهای 28 اسفند تا چهارم فروردین است و آمار مصدومان تصادفات شهری طی این روزها 97 نفر بدون فوتی بوده است.

به‌گفته‌وی،38 مرکز اقامتی و پذیرایی و دفاتر خدماتی کاشان نیز طی این مدت به همت واحد بازرسی اداره میراث فرهنگی شهرستان بازرسی شد که فقط یک مورد مراکز اقامتی اخطار گرفت. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار