اولین تنیسور بازی که بیش از 10 میلیون دلار درآمد دارد

امروز یکشنبه 9 آذر 1393 هجری شمسی برابر با 7 صفر 1436 هجری قمری و 30 نوامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 411 سال پیش در چنین روزی در ژاپن‌ به فرمان امپراطور‌ وقت شنا در مدارس ورزشی اجباری اعلام شد و در تمام مدارس ژاپن‌ بدون استثنا‌ آموزش آن شروع شد.
 
86 سال پیش در چنین روزی باشگاه شعاع تهران به مدیریت محمد شعاع معتمد شیرازی آغاز به کار کرد باشگاه شعاع که در پیشرفت ورزش و تشکیل تیم‌های ورزشی نقش مهمی ایفا کرد با درگذشت‌ محمد شعاع در سال 1368 تعطیل شد.
 
63 سال پیش در چنین روزی مسابقات دو صحرا نوردی قهرمانی باشگاه‌های تهران برگزار شد و در رده بندی انفرادی علی باغبانباشی‌ از باشگاه استقلال‌ اول، شیری از نیرو راستی دوم و مجیدی از نیرو راستی سوم شد در رده بندی تیمی: تیم باشگاه نیرو راستی اول، استقلال دوم و بانک ملی سوم شد این مسابقات در ورزشگاه امجدیه برگزار گردید.
 
 همچنین 63 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی آمریکا، اندی استان فیلز‌ توانست در دو 200 متر مسافت مسابقه را در زمان 20 ثانیه و 6 دهم ثانیه  برود و رکورد دار جهان شود رکورد پیشین جهان 20 ثانیه و 7 دهم ثانیه و متعلق به جسی‌ اوونس‌ قهرمان سیاه پوست آمریکایی بود.
 
46 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دو و میدانی بازی‌های المپیک 1968 مکزیکو‌ باب بیمون‌ قهرمان نامدار سیاه پوست آمریکایی در ماده پرش طول توانست 8 متر و 90 سانتی متر بپرد و رکورد دار جهان شود رکوردی که او در بازی‌های المپیک مکزیکوستی‌ ثبت کرد تا سال 1990 پابرجابود .
 
44 سال پیش در چنین روزی مسابقه دوستانه بسکتبال بین تیم‌های منتخب ایران و ارمنستان شوروی برگزار شد این چهارمین بازی دوستانه تیم ارمنستان در ایران بود که در نهایت تیم ارمنستان شوروی با نتیجه 80 بر70 تیم منتخب ایران را شکست داد این مسابقه در حضور 3 هزار تماشاگر در تالار هفتم تیر برگزار شد در این دیدار  محمود عدل، مظفربین هاشمی، مجید توفیق، سروش نگهبان، احمد کاشانی، رضا نوری، رضا مشحون، غلامرضا شکریان، رضا اسماعیل و احمد محمد پور، برای تیم منتخب ایران بازی کردند تیم ارمنستان شوروی در دیدارهای قبلی خود با نتایج بر83،87، 80 بر66 و 89 بر 65 تیم‌های امید ایران، دانشگاه ملی و منتخب استان مرکزی را شکست داده بود.

 41 سال پیش در چنین روزی مجله معتبر دنیا شنا ریک دی مونت از آمریکا و آرتو شناگ اهل آلمان شرقی را بهترین شناگران سال جهان معرفی کرد.  ریک دی مونت نخستین شناگر آمریکایی بود که در گروه مردان توانست چهارصد متر آزاد را در کمتر از 4 دقیقه شنا کند.
آرنر دانش‌آموز 15 ساله‌ای بود که در مسابقات جهانی شنا، 100 متر آزاد بانوان را در مدت 57 ثانیه و 54 صدم ثانیه شنا کرد.

30 سال یش در چنین روزی در مسابقات فوتبال جام ملت ‌های آسیا تیم‌های امارات متحده عربی و ایران در ورزشگاه 60 هزار نفری سنگاپور در برابر هم قرار گرفتنئد.
تیم ملی فوتبال ایران موفق شد با نتیجه 3 بر صفر امارات را شکست دهد.
گل‌های ایران را در این دیدار حمید علی دوستی در دقیقه 27 ، شاهرخ سیانی در دقیقه 85 و ناصر محمدخانی در دقیقه 86 زد.
داوودی این مسابقه بر عهده شانو از ژاپن بود و 15 هزار نفر از نزدیک این مسابقه را تماشا کردند.
در تیم ایران سلطانی، حاجیلو، پنجعلی، شاهین بیانی، حسین عربشاهی، شاهرخ بیانی، حمید درخشان، رضا احدی، محمدخانی، علی دوستیف چنگیز مختاری فرد حضور داشته و مربی تیم ایران ناصر ابراهیمی بود.

در سال 1872 در چنین روزی اولین مسابقه بین‌المللی فوتبال بین تیم‌های اسکاتلند و انگلیس انجام شد.
در این بازی که در شهر گلاسکو انجام شد دو تیم به تساوی بدون گل رسیدند.

در سال 1986 در چنین روزی ایوان لندل از چک و اسکواکی اولین تنیس بازی  لقب گرفت که بیش از 10 میلیون دلار درآمد داشته است.

در سال 1992 در چنین امری تیم ملی آمریکا با برتری 2 بر یک مقابل نروژ فاتح اولین دوره مسایقات جام جهانی فوتبال زنان شد.

در سال 1997 در چنین روزی در پایان هشتاد و ششمین دوره رقابت‌های جام دیویز سوئد 5 بر صفر آمریکا را مغلوب کرد.

در سال 1994در چنین روزی در پایان شصت و ششمین دوره رقابت‌های وزنه‌برداری قهرمانی جهان در استانبول ترکیه تیم میزبان با 8 طلا، 5 نقره و 2 برنز به مقام قهرمانی رسید. در این مسابقات تیم‌های روسیه و بلغارستان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در سال 1368 در چنین روزی در پایان رقابت‌های کشتی آزاد بین المللی جام جواهر لعل در هند تیم ایران با کسب 3 نشان طلا، 3 نفره و 3 برتر به مقام قهرمانی رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، اولین ، تنیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار