قزوین؛

تسهیلات بلاعوض برای نصب پنل های خورشیدی

مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ایران گفت: برای توسعه انرژی های تجدید پذیر امسال برای نصب پنل های خورشیدی کمک بلاعوض پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛

یوسف آرمودلی در نشست با رؤسای دانشگاههای استان قزوین تاکید کرد: به منظور ترغیب مشترکان خانگی ، برای استفاده از انرژیهای نو به ویژه خورشیدی ، امسال برای نصب پنلهای خورشیدی برای هرواحدی مسکونی چهارمیلیون و۵۰۰ هزارتومان کمک بلاعوض پرداخت می شود.

مدیر عامل سازمان انرژیهای نو ایران با بیان اینکه امسال ظرفیت صدور مجوز نصب سامانه های خورشیدی برای ۱۲ هزار واحد مسکونی وجود دارد ، گفت : برای توسعه استفاده از انرژی خورشیدی در دانشگاه ها و دستگاهای اجرایی هم امسال ۲۳ واحد دانشگاهی برای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دریافت کرده اند.

آرمودلی همچنین گفت: در حال حاضر ۳۰۰ مگاوات انرژی تجدید پذیر در کشور نصب شده که عمده آن در شهرهای تاکستان، بینالود و خاف است.

وی افزود: در شهرهای ماهشهر، شیراز، اصفهان، تبریز، سرعین هم برای تولید ۶۶۰ کیلووات انرژی نیروگاهی ، توربین های بادی درحال نصب است.

به گفته وی برای سرمایه گذاری در احداث نیروگاههای تجدیدپذیر ، با عقد قراردادهای بلندمدت و مشارکت بخش خصوصی تاکنون ۱۰ هزار مگاوات مجوز صادرشده است.

مدیرعامل سازمان انرژیهای نو ایران همچنین استحصال برق از زباله را هم یادآور شد و گفت: استان قزوین با راه اندازی مرکز جمع آوری زباله ظرفیت خوبی برای احداث نیروگاه تولید انرژی برق از زباله دارد.

آرمودلی اضافه کرد: تولید زباله در استان قزوین حدود 500 تن است که از این میزان می توان 3 مگا وات برق تولید کرد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.