قزوین؛

نیازی به واردات داروهای دامی نیست

مدير كل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشكی كشور در دوره آموزشی منطقه ای اصول بازرسی و ممیزی كارخانجات دارویی در قزوین با اعلام اینکه تا سال ۷۹ بیش از ۶۰ درصد نیاز كشور به داروهای دامی از سایر كشورهای دیگر تأمین می شد، گفت : در حال حاضر با وجود ۱۶۸ كارخانه تولید داروهای دامی ، دیگر نیازی به واردات دارو از لحاظ كمی احساس نمی شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین ؛ محمد حبیبی افزود :درحال حاضر باید برای بالا بردن كیفیت داروهای دامی اقدام لازم به عمل آید.

وی نظارت دامپزشكی را با توجه به برخی رقابتهای ناسالم در صنعت دارورا الزامی دانست وگفت : مصرف دارو در سالیان اخیر در كشور افزایش چشمگیری پیدا كرده و این در حال است که افزایش قابل توجهی در تعداد دامداری ها به وجود نیامده است.

حبیبی یكی از اهداف برگزاری این نشست را آموزش نحوه كار با سامانه دارو و درمان سازمان دامپزشكی كشور اعلام کرد و افزود : این سامانه كه یكی از سامانه های دارویی پیشرو در كشور است، امكان كنترل چرخه و زمان ورود، حمل، نگهداری وتوزیع داروهای دامی دركشور را برای مسوولان مربوطه فراهم می کند.

در این دوره آموزشی که مسئولان ادارات تشخیص و درمان و حراست ادارت كل دامپزشكی ۱۰ استان حضور داشتند ، شرکت کنندگان ازیكی ازكارخانجات دارویی بازدید و از نزدیک با آخرین دستورالعمل های بازرسی و نظارت بر كارخانجات دارویی آشنا شدند.

انتهای پیام/ش
برچسب ها: عدم واردات ، دارو ، دام ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.