وزیر نیرو؛

خواف، دارای ظرفیت تولید پنج هزار مگاوات انرژی بادی است

چیت چیان گفت: شهرستان خواف،برای احداث پنج هزار مگاوات انرژی بادی ظرفیت دارد و تسهیلاتی به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری ارائه می شود .

خواف، ظرفیت احداث پنج هزار مگاوات انرژی بادی داردبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ وزیر نیرو ،‌ روز گذشته در همایش فرصت ها و چالش های فرهنگی و اقتصادی که در سالن شهید مدرس شهرستان خواف برگزار شد ، استفاده از انرژی های تجدیدپذیر را امری ضروری دانست و افزود : ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر جهان به بیش از 350 هزار مگاوات رسیده است و در ایران پس از گذشت سال ها، این ظرفیت  به طور تقریب 250 مگاوات است و اگر به مقررات بین المللی نسبت به کاهش تولید کربن و گازهای گلخانه ای اقدام نکنیم، مجبور به پرداخت جریمه های سنگین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طرح مطالعاتی انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به 13 استان کشور از جمله خراسان رضوی به صورت جدی در دولت پی گیری می شود  گفت: این طرح ظرفیت توليد برق از انرژي باد پنج هزار مگاوات را دارد و کارخانه هایی برای ساخت توربین های بادی 2.5 مگاواتی در کشور ایجاد شده است که در این میان دانشگاه فردوسی مشهد هم موفق به ساخت توربین بادی 100 کیلوواتی شده است.

یاداور می شود : این همايش با حضور وزير نيرو ، رئيس انجمن انرژي هاي نو، نماينده مردم رشتخوار و خواف در مجلس شوراي اسلامي ، در شهرستان خواف برگزار شد.

انتهای پیام/ع 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.