رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران:

تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه/توجه به کارآفرینی در جهت مقابله با بیکاری

میرمحمد صادقی با اشاره به اینکه کارآفرین در کنار مقابله با بیکاری با معضلات دیگر نیز می جنگد گفت: تلاش می کنیم رابطه بین صنعت و دانشگاه تقویت شده تا دانشگاهیان با کارآفرینی آشنا شوند.

 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسین میر محمد صادقی، ریئس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران با حضور در نخستین کنفرانس ملی کارآفرین و تولید ملی اظهار داشت: مسئله کارآفرینی امروز در همه دنیا به عنوان موضوع اصلی مطرح است. اواخر قرن 20 که شاهد افزایش جمعیت بودیم موضوع کارآفرینی رونق گرفت.  
 
وی تصریح کرد: با تشویق کارآفرینان می توانیم اقداماتی انجام دهیم که  منتهی به افزایش تولید و ابتکارات مختلف شود.

 میر محمد صادقی بیان کرد: در کشوری مثل هندوستان در دانشگاه ها چند هزار مرکز کارآفرینی و رشد وابسته به دانشگاه وجود دارد. در کشور ما این پدیده جدید است و نیازمند پرداختن به فرهنگ کارآفرینی هستیم. در چند دهه گذشته این موضوع به یک ضد ارزش تبدیل شده بود.  
 
وی خاطرنشان کرد: علی الرغم همه تاکیدات در آموزه های دینی کارآفرینی به عنوان سرمایه گذاری و ماده منفی تبدیل شده بود.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران افزود: بر خلاف همه آموزه های دینی که به آن تاکید شده است کارآفرینی در کشور مورد توجه نیست . در دانشگاه ها اخیراً تعاملی بین صنعت و توسعه کارآفرینی در حال شکل گرفتن است.  
 
وی  افزود: تلاش می کنیم رابطه بین صنعت و دانشگاه تقویت شود و صنعت زمینه ای را فراهم تا دانشگاهیان با کارآفرینی آشنا شوند. در استان یزد این موضوع آغاز شده است.

میرمحمد صادقی اظهار داشت: اگر ما به این مسئله توجه کافی نکنیم آسیب های اجتماعی متعددی نصیب ما خواهد شد. اگر مراجعه به دستگاه قضایی کنیم بسیاری از مواردی مانند دادخواست طلاق، چک و صدور چک، قاچاق منشا آن به بیکاری بر می گردد. چرا که زمانی که افراد کار ندارند تا بر اساس آن مشغول شوند دچار آسیب های زیاد می شوند.  
 
 این استاد دانشگاه بیان کرد: فردی که کارآفرین است، علاوه بر اینکه علیه بیکاری می جنگد و به نفع افزایش تولید ملی تلاش می کند، در جبهه های دیگر نیز تلاش می کند . کارآفرین با فقر قاچاق مبارزه می کند.

میر محمد صادقی گفت: بیکاری می تواند فقر را برای جامعه ایجاد کند و در صورتی که کارآفرین با خلاقیت خود می تواند مانع از رشد فقر شود. فردی که کارآفرینی می کند و در معرض خطراتی قرار می گیرد زمانی که با فقر مبارزه می کند با جهل هم مبارزه می کند.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار