صبح امروز؛

سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون افتتاح شد

صبح امروز سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون در مصلای بزرگ امام خمینی گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون با حضور نائب رئیس اتاق اصناف در مصلای بزرگ امام خمینی گشایش یافت.

ابراهیم درستی نائب ریئس اتاق اصناف ایران در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه این صنعت نیازمند حمایت دولت در بخش تولید است گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه معرفی انواع مبلمان استاندارد و باکیفیت در محیطی آرام است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این بخش واردات وجود دارد گفت: صادرات ما در این صنعت بیش از واردات است و بیشترین واردات از کشور ترکیه انجام می‌شود که باید به سمت کاهش بیشتر واردات و افزایش صادرات حرکت کنیم.

درستی در پاسخ به سوالی مبنی بر نظارت بر قیمت مبلمان در کشور گفت: بازرسین اتحادیه بر قیمت‌های انواع مبلمان نظارت دارند و قیمت‌ها به صورت کارشناسی شده است همچنین تفاوت قیمت یک مدل مبلمان در سطح شهر به دلیل کیفیت کار است و نباید تنها به ظاهر آن توجه کرد.

نائب رئیس اتاق اصناف با اشاره به اینکه 50 میلیارد تومان بودجه به تعزیرات جهت نظارت و بازرسی داده می‌شود گفت: تنها یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای بازرسین به اصناف بودجه داده می‌شود که این رقم با توجه به اینکه بازرسی و نظارت اصناف به خودشان واگذار شده است منصفانه نیست و درخواست تجدیدنظر در این بخش را داریم.

 کاهش واردات مبلمان از ترکیه

سیدمهدی ثقفی رئیس سابق اتحادیه مبلمان همچنین گفت:واردات مبلمان از ترکیه کاهش یافته و در مقابل کارگران ترکیه ای در واحدهای صنعتی ایران مشغول به کار شده و تجربیات آنها به صنعت مبلمان کشور منتقل شده است.

وی افزود: با ورود کارگران ترکیه ای بخشی از تولید کشور رقابت پذیر شده و صادرات محصولات ایرانی نیز رونق گرفته است، ضمن اینکه قیمت تولیدات داخل نسبت به واردات برای مصرف کنندگان داخلی صرفه بیشتری دارد.

ثقفی تصریح کرد: تا پیش از این واردات مبلمان ساخته شده به کشور سهم 80 درصدی از مجموع واردات مبلمان را به خود اختصاص داده بود اما هم اکنون این روند به 50 درصد کاهش یافته است ضمن اینکه واردات ماشین آلات نیز از سهم 50 درصدی به 30 درصد تقلیل یافته است.


حضور 230 شرکت داخلی در نمایشگاه مبلمان و دکوراسیون

اصغر حیدری مدیر اجرایی سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون گفت: در این نمایشگاه 230 شرکت داخلی در فضایی بالغ بر 20 هزار مترمربع توانمندی‌ها و آخرین محصولات خود را به معرض نمایش می‌گذارند.

وی افزود: میزان حضور مشارکت کنندگان و صنعت‌گران در نمایشگاه امسال با رشد 20 درصدی مواجه بوده که گویای توسعه و رشد روزافزون صنعت مبلمان کشور است.

حیدری در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان تصریح کرد: رونق بخشیدن به صنعت مبلمان ایران به عنوان صنعتی کارآفرین در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و آشنایی مصرف کنندگان با توانمندی‌های صنعت مبل و دکوراسیون داخل کشور با هدف کاهش واردات و بسترسازی برای توسعه صادرات از جمله اهداف برگزاری نمایشگاه مبلمان است.

وی همچنین نمایش خرید محصولات و تحولات فنی و علمی صنعت مبل و دکوراسیون و فراهم آوردن زمینه انتقال تجربیات و ایجاد ارتباط تجاری و نیز توسعه کارآفرینی و اشتغال پایدار را از اهداف برگزاری نمایشگاه مبلمان منزل یاد کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سومین نمایشگاه و جشنواره فروش مبلمان منزل و دکوراسیون از 27 آبان ماه لغایت 2 آذر هر روز از ساعت 10 صبح تا 10 شب در شبستان مصلای بزرگ امام خمینی آماده بازدید علاقمندان است.

انتهای پیام/
برچسب ها: نمایشگاه ، مبلمان ، مصلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار