میرمحمد صادقی:

قانون، اتاق بازرگانی را مشاور 3 قوه قرار داده است/ خلاء وجودی این بخش در قوه قضاییه احساس می شود

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: عدم بهره مندی قوه قضاییه از مشورت های اتاق بازرگانی خلاء بین مسائل اقتصادی است که در این بخش وجود دارد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان علاء میر محمد صادقی عضو اتاق بازرگانی ایران در نشست صبحانه مشترک کاری فعالان اقتصادی بخش خصوصی با معاون اول قوه قضاییه عنوان کرد: عدم بهره مندی قوه قضاییه از مشورت های اتاق بازرگانی خلاء بین مسائل اقتصادی است که در قوه قضاییه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر برخی از آرا قضات را مورد بررسی قرار دهیم، در می‌یابیم که دقت کافی در مسائل اقتصادی رعایت نشده است، به همین منظور در اواخر ریاست قوه قضاییه آیت الله یزدی این مسئله را عنوان و در اوایل ریاست هاشمی شاهرودی مجددا آن را تکرار کردیم.

میر محمدصاقی با بیان اینکه قانون، اتاق بازرگانی را مشاوره 3 قوه قرار داده است، گفت: لزوم این امر در تمام قوای سه گانه احساس می شود حتی هر ماه از اعضای قوه مجریه در اتاق بازرگانی تهران دعوت به عمل آمده و آن ها دربرخی از مسائل اظهار نظر کرده اند، اما هنوز این اقدام در قوه قضاییه به طور جدی انجام نشده است.

وی همچنین بیان کرد: در اتاق تهران به منظور اظهار نظر راجع به مسائل کلی و جزئی اقتصادی از اعضای قوه مجریه تا کنون دعوت به عمل آمده و آنها مختارند از اظهار نظرها به هر نحوی که خواستند استفاده نمایند، اما این راه برای قوه مقننه و قضاییه بسته است.

به گفته میر محمد صادقی پیشنهاد می شود دفتری تشکیل شود تا در آن به اظهار نظر و بررسی پرونده های کلان مسائل اقتصادی پرداخت، همچنین شایان ذکر است این امر محقق شد و مدتی برخی از پرونده ها در آنجا مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهادات و مشورت هایی ارائه شدند اما این امر به مرور زمان کاملا متوقف شده است.

عضو اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: انتظار دارم تا هم اکنون این زمینه فراهم شود و هر ماهه نظرات به صورت کتبی ارسال و انتقال شود، علاوه بر این در برخی از آرا نظرات مشورتی اعضای اتاق به قوای مختلف انتقال شود.

وی در پایان عنوان کرد: امید است تا با همکاری حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای این زمینه فراهم شود تا بدانیم که اتاق بازرگانی در چه بخش هایی با قوه قضاییه مشارکت نماید.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار