چهارمین دوره بازی‌های ساحلی تایلند؛

ایران صدرنشین روز نخست مسابقات واترپلو ساحلی

چهارمین دوره بازی‌های ساحلی به میزبانی تایلند درحال برگزاری است و ورزشکاران ایرانی در 18 رشته ورزشی در این رقابت‌ها حضور دارند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛

نمایندگان موی تای کشورمان امروز به مصاف رقبای خود می روند
در ادامه رقابت‌های چهارمین دوره بازی‌های ساحلی،سه نماینده موی تای کشورمان امروز به مصاف رقبای آسیایی خود می‌روند.

روز گذشته مراسم قرعه کشی رقابت‌های موی تای ساحلی برگزار و طی آن نمایندگان کشورمان رقبای دور نخست خود را شناختند.

بدین ترتیب عصر امروز به وقت محلی در وزن  منهای 71 کیلو گرم مسعود مینایی دارنده نشان طلای بازی‌های داخلی سالن و رزمی آسیا در دور نخست با حریفی از کشور ازبکستان مسابقه خواهد داشت.

در وزن منهای 75 کیلوگرم نیز حسین کرمی با نماینده دیگری از کشور ازبکستان مبارزه خواهد کرد و در وزن منهای 81 کیلو گرم نیز محمود ستاری  باحریفی از کشور قرقیزستان مسابقه خواهد داشت.

موی تای ورزش ملی کشور تایلند بوده و ایران یکی از قدرت‌های آسیایی این رشته در بخش مردان محسوب می‌گردد.

چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیایی بطور رسمی از 23 آبان ماه در پوکت تایلند آغاز و تا چهارم آذر ماه بطول خواهد انجامید.



تیم ملی ب والیبال ساحلی برابر بحرین نتیجه را واگذار کرد
تیم ملی والیبالی ساحلی ب کشورمان در ادامه رقابتهای چهارمین دوره بازی‌های آسیایی صبح امروز برابر تیم بحرین تن به شکست داد.

تیم ملی ب والیبال ساحلی کشورمان با ترکیب ایمان کرمی نژاد وعبدالحامدمیرزاعلی در مسابقه با تیم بحرین بعد از برد 21 بر19 در ست اول در دو  ست بعدی21بر16 و15بر12 مسابقه را واگذار کردند تا سرنوشت تیم‌های صعود کننده در این گروه پیچیده گردد.

در حال حاضر در این گروه والیبال ساحلی ایران به بحرین باخته ولی تایلند رابرده اما تایلند بحرین رابرده و به ایران ب باخته وبحرین نیز به تایلند باخته وایران ب رابرده تا معادلات برای صعود تیم‌ها از این گروه کمی پیچیده گردد.

شایان ذکر است تیم والیبال ساحلی الف ایران درساعت 9صبح فردا بوقت محلی با مالدیو بازی می‌کند که صابر هوشمند وبهمن سالمی نمایندگان کشورمان می‌باشند.



سرپرست والیبال ساحلی:بحرینی‌ها تمارض کردند
کسری غفوری سرپرست تیم والیبال ساحلی ایران ودبیر سازمان والیبال ساحلی کشور پس از باخت تیم ب ایران به بحرین گفت:در ست سوم که ست سرنوشت بود بازیکن شماره 2 بحرین چون از نفس کم آورده بود تمارض کرد.


وی در ادامه گفت:بازیکن بحرین وقتی دید نفس کم آورده خود را به آسیب دیدگی زد وتمارض کرد که به همین دلیل بازی درشرایطی که ما دوامتیاز جلو بودیم متوقف شد وآنها پس از نفس گرفتن به زمین آمدند و نتیجه را برگرداندند که به هرحال این کارها از بازی جوانمردانه به دوراست.

غفوری گفت: در والیبال ساحلی  43تیم در8 گروه  حضور دارند که درحال غربال شدن هستند واحتمالا تیم‌های الف وب ما از گروه‌هایشان به عنوان تیم اول یا دوم صعود خواهند کرد.



تیم ملی فوتبال ساحلی برابر عمان شکست خورد
تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در دومین دیدار خود با نتیجه پنج بر یک بازی را واگذار کرد و علی‌رغم پذیرش این شکست به عنوان تیم دوم گروه به مرحله یک چهارم نهایی این رقابت‌ها صعود کرد.

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در مرحله گروهی این رقابت‌ها در دومین دیدار از ساعت 10 صبح امروز به مصاف تیم عمان رفت و در وقت قانونی این دیدار به تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در وقت‌های اضافه تیم عمان توانست با نتیجه  5 بر یک ایران را شکست بدهد.

شهریار مژده در دقیقه 10 این دیدار تک گل ایران را به ثمر رساند.

لازم به ذکر است دیدار بعدی تیم ملی کشورمان روز چهارشنبه 28 آبان ماه برابر میزبان این رقابت‌ها تایلند خواهد بود.




پیروزی تیم ملی واترپلو برابر هنگ گنگ
در ادامه رقابت‌های ساحلی تیم ملی واترپلو کشورمان برابر هنگ گنگ به پیروزی رسید.

تیم ملی واترپلو  کشورمان در اولین  مسابقه خود در چارچوب بازی‌های پوکت تایلند در مقابل تیم هنگ کنگ قرار گرفت و با نتیجه 19  بر 6 به پیروزی رسید.

این مسابقه که در دو وقت مفید هشت دقیقه برگزار شد نیمه اول با نتیجه 7بر 2 بسود ایران رقم خورد و در نیمه دوم با بازی خوب و روان تر اعضا تیم ملی کشورمان 12 گل دیگر به ثمر رساندند.

شایان ذکر است که سرپرستی این دوره از مسابقات واترپلو ساحلی بر عهده خسرو امینی عضو کمیته واترپلو فدراسیون بین‌المللی شنا می‌باشد. در این دوره از مسابقات واترپلو ساحلی  6تیم ایران، کویت، قزاقستان، اندونزی، هنگ کنگ و تایلند حضور دارند که بصورت دوره‌ای باهم رقابت کرده و قهرمان معرفی خواهد شد. دیدار بعدی تیم ملی کشورمان بااندونزی خواهد بود.



مینایی از سد حریف ازبکی گذشت
در نخستین روز از رقابت‌های موی تای ساحلی چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیایی مسعود مینایی نماینده وزن منهای 17 کیلو گرم حریف ازبکی خود را ناک اوت کرده و به مرحله بعد راه یافت.

مسعود مینایی در اولین دیدار حریف ازبکستانی خود را در همان راند اول ناک اوت کرد تا در ادامه با حریفی از کشور تایلند روبرو شود.



مینایی: حریفم را غافلگیر کردم
حریف ازبکی من خیلی خوب و قدرتمند بود. وی بازی‌های حرفه‌ای زیادی داشته ولی غافلگیرش کردم و توانستم در یک فرصت غافلگیر و ناک اوتش کنم.

مسعود مینایی موی تای کار وزن منهای 71 کیلو گرم کشورمان بعد از برد برابر نماینده ازبکستان در ادامه گفت:برای اینکه حریف را به سرعت شکست دهم برنامه‌ریزی کرده بودم. می‌خواستم او را مقتدرانه شکست دهم و به همین دلیل فقط متکی به توان فنی نبودم و فرصت طلبی کردم.

مینایی در مورد مسابقه بعدی خود گفت: فردا با ورزشکار تایلند مسابقه دارم که او هم ورزشکار بسیار خوبی است. اصلا موی تای برای تایلندی‌هاست. ولی امیدوارم خدا کمکم کند و برنده شوم. با حمایت‌هایی که بچه‌های سایر رشته‌ها از من می‌کنند مشکلی از نظر تماشاگر نداریم حتی در خاک تایلند. ان‌شاءالله قهرمان می‌شوم و فکر می‌کنم جز من دو طلای دیگر هم بگیریم.




شاگردان اکتاویو فردا به مصاف میزبان رقابت‌های المپیک ساحلی می‌روند
با اتمام مرحله گروهی رقابت های المپیک فوتبال ساحلی هشت تیم به مرحله یک چهارم این مسابقات صعود کردند.

مرحله گروهی مسابقات المپیک فوتبال ساحلی امروز صبح با انجام سه دیدار به پایان رسید و هشت تیم به مرحله یک چهارم این رقابت‌ها راه یافتند.
نتایج مسابقات امروز به شرح زیر است:
ژاپن صفر – امارات 2
چین 5 – بحرین 6
ایران 1 – عمان 5

مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات فردا (28 آبان‌ماه) برگزار خواهد شد.
امارات – ازبکستان – ساعت 7:00
چین – ژاپن – ساعت 8:30
عمان – ویتنام – ساعت 10
ایران – تایلند – ساعت 11:15



دومین برد موی تای هم بدست آمد
در ادامه رقابت‌های موی تای چهارمین دوره بازی‌های ساحلی دومین نماینده موی تای کشورمان نیز موفق به شکست حریف خود گردید.

حسین کرمی نماینده وزن منهای 75 کیلو گرم کشورمان در نخستین دیدرا خود به مصاف حریف ازبکستانی رفت. وی در سه راند با حساب 30 بر 27 حریف خود را شکست داد تا دومین برد موی تای کشورمان امروز بدست آید.



سومین موی تای کار کشورمان هم حریفش را ناک اوت کرد
در ادامه رقابت‌های موی تای بازی‌های ساحلی پوکت محمود ستاری آخرین نماینده موی تای کشورمان رد رقابت‌های امروز حریفش را ناک اوت کرد.

محمود ستاری در وزن منهای 81 کیلو گرم در اولین روز مسابقات موی تای بازی‌های ساحلی آسیا  به مصاف حریف قزاقستانی خود رفت و در 20 ثانیه حریف را ناک اوت کرد. پیش از ستاری، مسعود مینایی هم حریف خود را ناک اوت کرده و حسین کرمی هم حریف خود را شکست داده بود.

بدین ترتیب سه موی تای کشورمان در روز نخست با شکست رقبای خود به دور بعد راه یافتند.



ایران صدرنشین روز نخست مسابقات واترپلو ساحلی    
در پایان روز نخست رقابت‌های واترپلو بازی‌های آسیایی ساحلی تایلند، ایران، قزاقستان و کویت مقابل حریفان خود به برتری دست یافتند.

با برگزاری مسابقه دو تیم ایران و هنگ کنگ رقابت‌های روز نخست واترپلو بازی‌های ساحلی به پایان رسید. این دیدار که با حساب ۱۹ بر ۶ به سود ملی پوشان ایران به پایان رسید سومین و آخرین دیدار روز نخست رقابت‌ها بود.

قزاقستان و کویت هم به ترتیب مقابل تایلند و اندونزی با اختلاف‌های ۹ و پنج گل به برتری دست یافتند تا تیم‌های مدعی شروع قابل پیش بینی داشته باشند.

در پایان مسابقات روز نخست حامد ملک خانبانان ملی پوش کشورمان در صدر جدول گلزنان ایستاده است. وی در روز نخست توانست با به ثمر رساندن پنج گل از ۱۰ صربه به سمت دروازه آمار درخور توجهی به ثبت برساند. پس از او "ماکسیم ژاردان” قزاق با همین تعداد گل از ۱۱ شوت دیده می‌شود. عطا برخوردی،امیرحسن خانی هم و نیما خوشبخت هم با ۴، ۳ و ۳ گل زده جزو بهترین گلزنان هستند.

در ادامه این رقابت‌ها هم فردا (چهارشنبه) سه دیدار برگزار می‌شود که طی آن ملی‌پوشان ایران از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران به مصاف مالزی می‌روند و قزاق ها مقابل کویت صف آرایی می‌کنند.

نتایج کامل روز نسخت رقابت‌های واترپلو بازی های آسیایی ساحلی- پوکت:

اندونزی۵ – کویت۱۰

قزاقستان ۱۰ – تایلند یک

ایران۱۹ – هنگ کنگ ۶

 برنامه مسابقات روز دوم:
*(چهارشنبه- ۲۸ آبان):
قزاقستان – کویت
ایران – اندونزی (از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران)
تایلند – هنگ کنگ



مربی تیم ملی واترپلو:کویت و قزاقستان مهمترین رقیبان ما هستند
برای حضور در بازی‌های ساحلی تمرینات سختی را پشت سر گذاشتیم و امید زیاد داریم بر روی سکو برویم.

رضا جعفری مربی تیم ملی واترلو ساحلی کشورمان پس از کسب پیروزی 19 بر 6 برابر تیم ملی  هنگ کنگ در بازی‌های ساحلی قهرمانی آسیا که در شهر پوکت تایلند برگزار می‌شود اعلام کرد:این مسابقات اولین حضور رسمی ملی‌پوشان واترپلوی جوان کشورمان در بازی‌های ساحلی می‌باشد ما برای حضوری موفق در این رقابت‌ها تمرینات طاقت فرسا و بسیار فشرده‌ای را پشت سر گذاشتیم بچه‌ها سخت تلاش کردند تا هنگ کنگ را بردیم.

وی افزود:اولین دیدار ما با توجه به جوان بودن تیم بسیار مهم بود و خوشحالم با برتری بسیار فاحشی تیم هنگ کنگ را بردیم .این تفاضل گل به این دلیل مهم است که این رقابت‌ها بصورت دوره‌ای برگزار می‌شود و فینال ندارد و ممکن است در شرایط امتیاز مساوی تفاضل گل برای رسیدن به سکوهای برتر تعیین کننده باشد.

جعفری در ادامه گفت:همه تیمها  با آمادگی کامل  در این دوره از بازی‌های ساحلی حضور پیدا کرده‌اند اما تیم‌های ملی واترپلو کشورهای قزاقستان و کویت مهمترین رقبای ما  برای کسب مقام قهرمانی هستند.



ستاری: فقط طلا می‌خواهم

محمود ستاری موی تای کار وزن 81 کیلو گرم کشورمان در همان ثانیه‌های ابتدایی مبارزه حریف خود را ناک اوت کرد تا برای رقبای خود خط و نشانی کشیده باشد.

وی پس از ناک اوت کردن حریف قزاقستانی خود در 20 ثانیه گفت: مسابقه خوبی بود و حریفم قدر ولی خوشبختانه با کمک مربیان توانستم حریف را از پیش رو بردارم. حریفم خیلی قلدر بود ولی من به او فرصت ندادم و زود ناک اوتش کردم. می‌خواهم همه حریفان را ناک اوت کنم.

ستاری در مورد حریف بعدی خود گفت: حریف بعدی من از کشور اردن است که پس فردا با وی مسابقه می‌دهم. الان جزو 8 نفر هستم و با توکل به خدا امیدوارم بتوانم اردن را هم ببرم و برنزم را قطعی کنم. ولی من هدفم فقط مدال طلاست و به هیچ مدال دیگری فکر نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که ایران چند طلا می‌گیرد گفت: ان‌شاءالله 6 طلا می‌گیریم. همه بچه‌ها برای گرفتن مدال طلا به اینجا آمده‌اند.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار