چهارمین دوره بازی‌های ساحلی تایلند؛

نادری نخستین مدال طلای کاروان ایران را بدست آورد /جوجیتسو به بازی های ساحلی 2017 جهان راه پیدا کرد/ طلایی دیگر برگردن نخستین کوراش‌کار ایران

چهارمین دوره بازی‌های ساحلی به میزبانی تایلند درحال برگزاری است و ورزشکاران ایرانی در 18 رشته ورزشی در این رقابت‌ها حضور دارند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛نمایندگان دوگانه کشورمان صبح امروز و در دیدار با نمایندگان 26 کشور شرکت کننده به عناوین هفتم و نهمی دست پیدا کردند.

در ادامه چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی 2014 پوکت صبح امروز محمد حسینی و ساسان مالمیر نمایندگان جوان تیم ملی دوگانه کشورمان به مصاف حریفان خود از 26 کشور رفتند که توانستند به عناوین هفتمی و نهمی دست یافتند.

محمد حسینی در این دیدار با ثبت رکورد 59 دقیقه و 18 ثانیه از خط پایان گذشت و ساسان مالمیر هم با رکورد 59 دقیقه و 28 ثانیه به عنوان نهمی دست یافت.

به گفته محمد تقی عصار سرپرست تیم دوگانه این رکوردها بهترین رکوردهایی است که تاکنون توسط ورزشکاران ایران به ثبت رسیده است.

گفتنی است، مسابقات دوگانه در 3 مرحله برگزار می شود که در ابتدا 5 کیلومتر دو و میدانی، سپس 20 کیلومتر دوچرخه سواری و سپس 2.5 کیلومتر دو ومیدانی را پشت سر می گذارند.

**سنگنورد کشورمان راهی فینال شد

 
صبح امروز رقابت های سنگنوردی آقایان برگزار شد و حمیدرضا توزنده با ثبت زمان 6.91 ثانیه راهی فینال این رقابتها شد.
 
کشورمان در این ماده دو نماینده داشت که رضاعلیپور در دور اول به دلیل انجام دو خطای استارت از دور رقابتها حذف شد.
حمیدرضا توزنده دومین نماینده کشورمان بود که در دور اول با ثبت زمان 7.88 ثانیه برابر حریف خود به برتری یافت.
توزنده در دومین رقابت خود هم در رقابت با کیم هون گیل از کره با ثبت زمان 6.91 توانست پیروز شود و با قرار گرفتن در جایگاه پنجم جدول راهی فینال شود.

فینال این رقابتها عصر امروز برگزار می شود. فردا یکشنبه تیم صخره نوردی ایران درمسابقات تیمی ساحلی 2014 پوکت تایلند متشکل از آرته یگانه،علی پور و توزنده به مصاف حریفان آسیایی خواهدرفت.

**سرمربی تیم ملی دوگانه: سطح مسابقات پوکت از بازی‌های آسیایی اینچئون بالاتر است


     
محمد منصورزاده سرمربی تیم ملی دوگانه و سه گانه کشورمان در خصوص عملکرد دو ملی پوش ایران که صبح امروز به مصاف نمایندگانی از 26 کشور آسیا رفته بودند گفت: با هماهنگی های به عمل آمده با فدراسیون سه گانه تصمیم گرفتیم در این مسابقات ملی پوشان جوان خود را شرکت دهیم تا با تجربه خوبی که از این بازی ها به دست می آورند بتوانند در میادین مهم تربرایمان عناوین شایسته و بهتری را به دست آورند.

وی ادامه داد: تنها ملی پوشان سه کشور ژاپن، ایران و فیلیپین توانستند از خط پایان بگذرند. رکوردهایی که حسینی و مالمیر از خود به جا گذاشتند رکوردهای بسیار خوبی برای این سطح سنی است و نشان دهنده این است که دوگانه و سه گانه ایران پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته است. در این مسابقات که به اعتقاد من سطحش از بازی‌های آسیایی اینچئون هم بسیار بالاتر است قهرمانان مهمی از جهان که رنکینگ دو تا 6 را در اختیار دارند حضور داشتند.

وی در پایان گفت: از عملکرد هر دو آن‌ها راضی هستم و مطمئنم علاقه مندان به ورزش در آینده نام این دو ورزشکار را بین از این خواهند شنید.

شایان ذکر است: مرحله مقدماتی مسابقات صخره نوردی در رشته سرعتی انفرادی به پایان رسید و حمیدرضا توزنده جانی یکی از نمایندگان کشورمان به مرحله نهایی راه یافت وی امروز ساعت 4 به وقت پوکت با نمایندگان هفت کشور دیگر آسیایی مرحله فینال را برگزار خواهد کرد.

**علی پور نماینده کشورمان در سنگ نوردی:نمیدانم چرا داوران خطا گرفتند/تابه حال با این دستگاه کار نکرده بودیم

وی ادامه داد: به هر صورت حذف شدم اما هنوز معتقدم به خاطر ایراد سنسور ها بود که از دور خارج شدم و اگر می توانستم قطعا بهتر به مصاف حریفان می رفتم ولی داوران بی دلیل اخطار دادند.

 
**تیم ملی فوتوالی ایران با پیروزی مقابل امارات به فینال راه یافت
 
تیم ملی فوتوالی کشورمان در دیدار نیمه نهایی چهارمین دوره بازیهای ساحلی 2014 پوکت تایلند ساعت ١٠ به وقت محلی به مصاف تیم ملی امارات رفت که این حریف را با نتیجه دو بر صفر از پیش رو برداشت.
 
ست اول این دیدار که با تشویق بی امان ایرانی ها و اعضای تیم ملی سپک تاکرای ایران همراه بود، با نتیجه ١٨ بر ١٠ و ست دوم نیز با نتیجه ١٨ بر ١٢  به نفعه نمایندگان کشورمان به اتمام رسید تا تیم ملی آماده حضور در دیدار نهایی مقابل تیم قدرتمند تایلند شود.
 
تیم ملی فوتوالی ایران برای اولین بار است که در این مسابقات حضور پیدا میکند.

ملی پوشان کشورمان ساعت 16 با تایلند دیدار خواهند داشت. تایلند قهرمان بلامنازع آسیاست و فوتوالی بیش از ١٠ سال در این کشور سابقه دارد و این تیم دو ماه در برزیل اردوی تدارکاتی داشت.

**ملی پوشان کوراش رقبای خود را شناختند

مراسم قرعه کشی رقابتهای کوراش در چهارمین دوره بازیهای ساحلی آسیا برگزار شد و طی آن نمایندگان ایران رقبای خود را شناختند.

بر همین اساس عصر جمعه مراسم قرعه رقابتهای کوراش برگزار شد و طی آن 5 عضو تیم ملی کشورمان رقبای خود را شناختند.

در وزن 66- کیلوگرم قنبرعلی قنبر دور نخست به دیدار نماینده هند می روی و در صورت برتری باید با برنده مبارزه ژاپن و تاجیکستان پیکار کند. در وزن 73- کیلوگرم هادی قدیمی نماینده ویتنام را دور نخست پیش رو دارد و سپس با برنده دیدار ژاپن و هند مبارزه می کند.

الیاس علی اکبری در وزن 81- کیلوگرم دور نخست به دیدار حریفی از افغانستان می رود و سپس با یکی از کوراش کاران لبنان ، ازبکستان یا ترکمنستان پیکار خواهد کرد. در وزن 90- کیلوگرم علی دهقان پس از استراحت در مرحله نخست به دیدار برنده افغنستان و هند می رود. حمید قلی هم در وزن 90+ کیلوگرم در اولین دیدار باید با نماینده افغانستان مبارزه کند.

**ملی پوشان فوتبال ساحلی ایران امروز به مصاف سوریه می روند

تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان امروز در اولین دیدار خود از سری بازیهای ساحلی آسیا به دیدار سوریه می رود.

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که جهت حضور در رقابت های ساحلی آسیایی روز چهارشنبه 21 آبان ماه وارد پوکت میزبان این دوره از بازیهای ساحلی شده بود براساس قرعه کشی وهمگروه شدن با تیمهای کشورهای عمان و سوریه امروز در اولین دیدار خود به مصاف تیم ملی سوریه می رود .

گروه بندی جدید مسابقات فوتبال ساحلی به شرح زیر است:

گروه A : تایلند، ویتنام ، کویت ، قطر

گروه B : ایران، عمان، سوریه

گروه C : چین ، بحرین ، ازبکستان

گروه D : ژاپن، امارات، مالزی

**کشتی گیران از امروز به مصاف حریفان می روند
اعضای تیم ملی کشتی ساحلی کشورمان برای حضور در بازی های ساحلی آسیایی تایلند راهی پوکت شده و از امروز به مصاف حریفان می روند.

 ترکیب تیم ایران در این رقابت ها که روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده برگزار می شود، به شرح زیر است:

 60 کیلوگرم: محمد نادری
70 کیلوگرم: کامران حسینی جم
+80 کیلوگرم: جابر صادق زاده


سرمربی: امیر توکلیان
مربی: رضا شاه منصوری
سرپرست: عزیز واگذاری
مسئول امور ساحلی: عیسی مومنی
 
در نخستین روز از این رقابتها کامران حسینی جم در وزن منهای 70 امروز به مصاف حریفان می رود.تیم های ملی کبدی و دوومیدانی فردا راهی پوکت می شوند
     
         

**تیم های ملی کبدی ساحلی و دوومیدانی بامداد فردا جهت حضور در چهارمین دوره بازیهای ساحلی آسیایی عازم پوکت می شوند

                                                    
 
بعد از اعزام تیم ملی موی تای و واترپلو در بامداد امروزشنبه و تیم های ملی سه گانه و اسکیت در روز جمعه گذشته به تایلند بامداد فردا تیمهای ملی کبدی ساحلی و دوومیدانی عازم پوکت محل برگزاری چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی خواهندشد.


همچنین تیم بدنسازی کشورمان نیز روز دوشنبه پس فردا بعنوان آخرین تیم اعزامی به بازیهای ساحلی،راهی پوکت می شود. 

ایران در سه دوره گذشته بازیهای ساحلی در مجموع موفق به کسب 4 مدال گردید.

 
**برتری فوتبال ساحلی در نخستین گام


 تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در نخستین دیدار خود در بازیهای آسیایی ساحلی برابر سوریه به یک پیروزی آسان دست یافت.
ملی پوشان کشورمان که از شانس های قهرمانی این رقابتها هستند امروز و در اولین دیدار خود با نتیجه 9-3 از سد تیم سوریه گذشتند.
سید پیمان حسینی، حسن عبدالهی، فرید بلوکباشی، محمد احمدزاده و کاپیتان علی نادری ترکیب اصلی تیم ملی کشورمان را در ابتدای بازی تشکیل می داد.
در این بازی که با قضاوت ابراهیم منصور اماراتی همراه بود سید پیمان حسینی (2گل)، محمد احمدزاده (2گل)، محمد مختاری (2گل)، فرید بلوکباشی، شهریار مژده و امیرحسین اکبری گلزنی کردند.
 
در  پایان بازی، فرید بلوکباشی، ستاره تیم کشورمان در این بازی تست دوپینگ داد.
 
تیم ملی کشورمان در مرحله مقدماتی این رقابتها با سوریه و عمان هم گروه است و پس از دو روز استراحت باید برابر عمان حاضر شود.
     
 ** بیش از 2000 پلیس، امنیت بازی های ساحلی را تامین می کنند


     
 مسئولان برگزاری بازی های ساحلی آسیایی در تایلند از ورود نیروی امنیتی ویژه ای برای اطمینان از امنیت بازی ها در پوکت خبر دادند.
 
نیروی پلیس ویژه ای برای حفظ امنیت مسئولان رده بالای شورای المپیک آسیا، کمیته های ملی المپیک و همچنین ورزشکاران ساکن 44 هتل در منطقه پوکت در نظر گرفته شده است.

در مجموع 2000 نیروی پلیس برای این منظور در نظر گرفته شده اند که علاوه بر امنیت افراد به حفظ امنیت ورزشگاه ها و سواحل مجاور نیز کمک می کنند.

همچنین مانوری امنیتی برای آمادگی مقابل هرگونه اتفاق احتمالی در پوکت برگزار شد.
مراسم افتتاحیه بازی های ساحلی 2014 روز گذشته 23 آبان در استادیوم سافان هین پوکت برگزار شد      


**جوجیتسو به بازی های ساحلی 2017 جهان راه پیدا کرد

رئیس شورای المپیک آسیا (OCA) از موافقت کمیته بین المللی المپیک با ورود رشته جوجیتسو به لیست بازی های ساحلی جهانی در سال 2017 خبر داد.
 
 رشته جوجیستو بعد از برگزاری موفقیت آمیز در چهارمین دوره بازی های ساحلی آسیا به بازی های ساحلی جهان در سال 2017 راه پیدا کرد.

"شیخ احمد الصباح" رئیس OCA و عضو کمیته بین المللی المپیک (IOC) روز گذشته این خبر را اعلام کرد. وی در مراسم اهدای مدال های وزن منهای 90 کیلوگرم جوجیتسو نیز شرکت کرده بود.

انجمن جوجیتسو آسیا ژانویه سال 2014 افتتاح شد و مسابقات جوجیتسو برای اولین بار در بازی های ساحلی امسال برگزار شد.


**حضور نمایندگان ایرانی در رقابت‌های المپیک ساحلی آسیا
براساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، رامین حقیقی زاده، ابراهیم اکبرپور و علی تارقلی زاده به عنوان نمایندگان ایران در بازی‌های آسیایی فوتبال ساحلی 2014 انتخاب شدند.

بازی‌های آسیایی فوتبال ساحلی 2014 از 24 آبان لغایت 30 آبان به میزبانی تایلند برگزار خواهد شد. 
 
رامین حقیقی زاده و ابراهیم اکبرپوربه عنوان داور در این رقابت‌ها قضاوت خواهند کرد. همچنین علی تارقلی زاده به عنوان رئیس کمیته توسعه کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مسابقات حضور پیدا خواهد کرد.


**نادری از سد حریف بنگلادشی هم گذشت


در ادامه رقابتهای کشتی ساحلی بازیهای آسیایی تایلند محمد نادری موفق گردید در دومین مسابقه خود برابر نماینده بنگلاش به پیروزی رسید.
 
محمد نادری کشتی گیر وزن 70 کیلوگرم کشورمان که در اولین دیدار خود در چهارمین دوره بازیهای  ساحلی نماینده ای از کره جنوبی را شکست داده بود در دومین دیدار خود نیز مقابل حریف بنگلادشی به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد.

وی در دور سوم با کشتی گیری از مغولستان پیکار خواهد کرد که در صورت پیروزی بعنوان سر گروه راهی دور بعد خواهد شد.


**نماینده سنگنوردی کشورمان به نیمه نهایی راه یافت


     
حمید رضا توزند جانی سنگنورد کشورمان با پشت سر گذاشتن رقیبی از کشور قزاقستان به مرحله نیمه نهایی صعود کرد .

 حمید رضا توزند جانی سنگنورد شایسته ایران در مرحله یک هشتم نهایی سرعت باقدرت وسرعتی مثال زدنی وبازمان6 ثانیه و73 صدم ثانیه حریف قزاقستانی خود راشکست دادوبه نیمه نهایی راه یافت.حریف قزاق در پایان رقابت باور نمی کرد که از توزند شکست خورده است
ن در ادامه رقابت های سنگنوردی ، نماینده کشورمان با  باحریفی  از اندونزی مصاف می دهد واگر ببرد به فینال راه خواهد یافت.

در حال حاضر  در محل برگزاری رقابتهای سنگنوردی هوا ابری است  واحتمال بارش باران شدید وجوددارد.

**نادری نخستین مدال طلای کاروان ایران را بدست آورد
 
حمید نادری با شکست حریف روسی الاصل قطر اولین طلای کاروان ایران را بدست آورد

حمید نادری   کشتی گیر وزن منهای 70 کیلو کشورمان در یک دیدار سخت و نفس گیر مقابل عبدالرحمان اف روس که ملیت قطر را اخذ کرده قدرتمندانه ظاهر شد و توانست این حریف قدرتمند را با نتیجه 2 بر صفر شکست داده و به اولین مدال طلای کاروان جمهوری اسلامی ایران دست یابد.
 
گقتنی است وی  پیش از این توانسته بود از سد حریفانی از کشورهای کره جنوبی ، بنگلادش  و مغلوستان بگذرد و در اخرین نبرد خود مقابل کشتی گیر روسی الاصل قطری پیروز میدان شود .



**تیم ملی فوتوالی نایب قهرمان ساحلی شد


     
تیم ملی فوتوالی ایران در دیدار نهایی بازی های آسیایی ساحلی با شکست مقابل تایلند به مدال نقره رسید.
 
تیم ملی فوتوالی کشورمان در  دیدار نهایی در چهارمین دوره بازیهای ساحلی 2014 پوکت تایلند ساعت ١٥به وقت محلی به مصاف تیم ملی تایلند، میزبان رقابت ها رفت که مقابل این حریف قدرتمند با نتیجه دو بر صفر شکست خورد.
ست اول این دیدار که با تشویق بی امان ایرانی ها همراه بود، با نتیجه ١٨ بر ٨ و ست دوم نیز با نتیجه ١٨ بر ١١  به اتمام رسید تا تیم ملی کشورمان به مقام نایب قهرمانی برسد.

تایلندی ها از این بازی استقبال فراوانی کردند و صندلی خالی در ورزشگاه وجود نداشت و در طول بازی با تشویق بی امان به بازیکنان کشورشان روحیه می دادند.
 
بدین ترتیب با نقره فوتوالی ها مجموع مدال های کاروان ورزشی کشورمان به عدد 8 رسید.



**سنگنورد کشورمان از دستیابی به مدال باز ماند


حمیدرضا توزنده نماینده کشورمان در رقابتهای سنگنوردی با انجام دو خطای استارت در دیدار رده بندی از دستیابی به مدال لازماند.

 حمیدرضا توزنده که صبح امروز در دور مقدماتی با ثبت زمان 6.91 ثانیه به نرحله بعدی راه یافته بود مرحله به مرحله رکورد بهتری ثبت کرد.
توزنده در دور یک هشتم نهایی در برابر مایمرادف قزاق قرار گرفت و با ثبت زمان 6.73 راهی یک چهارم نهایی شد اما در یک چهارم نهایی با اختلاف کمی بازی را به رقیب قدر اندونزیایی خود واگذار کرد.

در این مرحله توزنده زمان 6.64 را ثبت کرد و جالولو حریف اندونزیایی او با ثبت زمان 6.31 راهی فینال شد.

نماینده کشورمان در دیدار رده بندی با انجام دو خطای استارت برابر خریف قزاز خود بازی را واگذار کرد. صبح امروز هم علیپور دیگر نماینده کشورمان در اولین گام با انجام همین خطا از دور رقابتها حذف شد.


    
**نتایج روز نخست مسابقات فوتبال ساحلی آسیا مشخص شد
رقابت‌های المپیک فوتبال ساحلی آسیا از صبح امروز (24 آبان‌ماه) در پوکت تایلند آغاز شد.
 مسابقات المپیک فوتبال ساحلی آسیا با حضور 13 تیم در 4 گروه از صبح امروز در پوکت آغاز شد و نتایج روز اول این رقابت‌ها به شرح زیر است:
 
ویتنام 6 _ کویت 2
 
چین 4 – ازبکستان 2

ایران 9 – سوریه 3 

قطر 1 – تایلند 5


**مدال طلا برگردن نخستین کوراش‌کار ایران

قنبرعلی قنبری که به عنوان نخستین نماینده کوراش ایران در بازی‌های آسیایی ساحلی به میدان رفته بود با کسب گردن آویز طلا، شروع خوبی را برای کوراش کاران کشورمان رقم زد.

نخستین روز از بازیهای آسیایی کوراش ساحلی از صبح امروز 24 آبان ماه آغاز شد و قنبر علی قنبری به عنوان نخستین نماینده ایران در وزن 66 - کیلوگرم در مسابقه فینال مقابل رقیبی از چین تایپه قرار گرفت و با شکست وی مدال طلای این رقابتها را بر گردن آویخت.
 
قنبری، قبل از این مسابقه حریفانی از هند، تاجیکستان و ترکمنستان را با ضربه فنی مغلوب کرده بود.



**قرعه کشی مسابقات والیبال انجام شد
بر اساس مراسم قرعه کشی بازیهای ساحلی تیم ایران الف با قطر ، مالدیو ، ترکمنستان و بحرین و در گروب با ژاپن ، افغانستان ،تایلند و بحرین همگروه شد .
 
مراسم قرعه کشی مسابقات والیبال چهارمین دوره بازیهای آسیایی ساحلی دقایقی پیش در حالی در شهر پوکت برگزار شد که تیم والیبال الف ایران متشکل از صابر هوشمند و بهمن سالمی با قطر ب، مالدیو الف، ترکمنستان ب ،و بحرین ب همگروه شد. همچنین تیم والیبال ب ایران متشکل از ایمان کرمی نژاد و میرزاعلی با ژاپن الف، تایلند الف، افغانستان ب و بحرین الف همگروه شد.

 مسابقات والیبال از صبح فردا و در ساحل کارن شهر پوکت برگزار می گردد.

درحال تکمیل.....
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار