روایات خواندنی از فوتبالیست‌های مشهور جهان/

برترین گلزن تاریخ فوتبال برزیل کیست؟

در وهله نخست به نظر میرسد پله یا شاید رونالدو، برترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتبال برزیل باشند اما اینطور نیست و "روماریو د سوزا فاریا" ستاره جام جهانی 1994 برترین گلزن تیم ملی فوتبال برزیل در تاریخ این کشور است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "روماریو د سوزا فاریا"  متولد 29 ژانویه 1966که با 55 گل در 70 بازی رکورددار گلزنی ملی برزیل می‌باشد، جزو معدود بازیکنانی است که توانسته بیش از 1000 گل را در عرصه های مختلف ثبت کند. او فعالیت حرفه ای خود را در سن 22 سالگی از "واسکودوگاما" آغاز کرد و طی  3سال در 47 بازی 17 گل به ثمر رساند.



درخشش وی سبب پیوستنش به "پی اس وی ایندهون" شد و طی 5 سال رکورد خیره کننده 96 گل در 107 بازی را به ثبت رسانید. از سال 1993 تا 1995 روماریو در 46 بازی برای بارسلونا 34 گل به ثمر رساند.

وی یک سال را در فلامینگو برزیل گذراند و با والنسیا به لالیگا بازگشت. وی طی یک انتقال آسانسوری باز هم به فلامینگو پیوست. وی تا سال 2010 بازی با 8 تیم لیگ های قطر ،استرالیا،برزیل وحتی مکزیک را تجربه کرد .

روماریو در 70 بازی 55 گل به ثمر رساند تا برترین گلزن تاریخ فوتبال ملی این کشور باشد و برترین گلزن جهان پس از پله در تمامی بازیها و دومین گلزن برتر لیگ برزیل در تاریخ لقب گیرد .

وی در جام جهانی 1994 زوج "ببه تو" بود و اوج کارکردش به این سال باز میگردد که توپ طلای فوتبال را نیز در این سال از آن خود کرد. او یک دوره سرمربی- بازیکن واسکودوگاما نیز بوده است.

نکته جالب اینکه روماریو عضو نمایندگان مجلس برزیل نیز است.



گفته می‌‌‌‌‌شود روماریو نقش مهمی در اعطای میزبانی جام جهانی به روس ها در سال 2018 داشته و آمریکاییها از وی به شدت عصبانی هستند.


روماریو در سال 1997 با سه گلی که استرالیا زد، برترین گلزن جام کنفدراسیون ها نیز لقب گرفت.

زمانی که روماریو در بارسلونا بود تعداد هواداران وی در نیوکمپ به 114 هزار نفر میرسید که بیش از ظرفیت مجاز است.
روماریو در تیم ملی فوتبال ساحلی وفوتبال-والیبال یا "فوت والیبال"نیز شاهکارهایی را خلق کرده است. بهترین افتخار وی قهرمانی در جام جهانی 1994 میباشد.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار