دیناروند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

بسته حمایتی دولت برای بیماران سرطانی هفته آینده آغاز می شود/کاهش هزینه‌های پرداختی بیماران به 5 درصد

دکتر دیناروند گفت: داروی بیماران سرپایی صعب‌العلاج همان 10 درصدی است که طبق تعرفه ها، معلوم و مصوب است و در شرایط بستری شدن هم نرخ مصوب تقریبا همین میزان است.

دکتر رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هزینه پرداختی داروهای بیماران سرپایی 30 درصد است ولی در مورد بیماران صعب‌العلاج این میزان به 10 درصد کاهش یافته است و فرق چندانی برای هزینه‌های دارویی بیماران صعب‌العلاج در حالت بستری یا سرپایی وجود ندارد.

دکتر دیناروند ادامه داد: در بسته‌ای که به زودی اعلام خواهد شد، برای برخی بیماران صعب‌العلاج به خصوص در مورد بیماران سرطانی، هزینه درمان دارویی در شرایط بستری رایگان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در این طرح داروهای شیمی درمانی به  3 گروه دسته بندی می‌شوند، گفت: گروه اول داروهای خط اول شیمی درمانی هستند  که به محض تجویز از سوی پزشک متخصص در بخش دولتی  بیماران سرطانی مورد  حمایت دولت قرار می‌گیرند.

وی افزود:در حال حاضر هزینه این داروها هم اکنون به صورت 90 درصد سهم دولت و 10 درصد سهم بیمار است که در طرح جدید سهم بیمار به 5 درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: گروه دوم داروهایی هستند که با توجه به عوارض جانبی آنها باید بر اساس پروتکل های خاصی تجویز شوند.

وی گفت: دسته سوم داروهای گرانقیمت شیمی درمانی هستند که به دلیل محدود بودن اعتبارات دولتی امکان حمایت آنها از سوی دولت وجود ندارد.

وی در پایان با بیان اینکه این طرح در تمام مراکز شیمی درمانی دولتی برای بیماران سرپایی و بستری اجرا می‌شود، گفت: پزشکان موظف هستند بر اساس پروتکل ابلاغی که طی روزهای آینده ابلاغ می شود عمل کنند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار