افزایش تعرفه3G در هاله ای از ابهام؛

ازاستقبال نسل سوم تلفن همراه تا تصویب تعرفه پنج برابری

در حالی که انتظار می‌رفت با راه اندازی نسل سوم و افزایش استقبال از این نوع خدمات، تعرفه ها کاهش یابد تعرفه این خدمت 5 برابر شده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، درحالی که زمان چندانی از ارائه نسل سوم اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه نمی‌گذرد و هنوز مسیرهای دقیق تحت پوشش این شبکه مشخص نشده است، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی چندی پیش تعرفه های جدید اپراتورهای تلفن همراه را تصویب کرد.

در سایت رسمی همراه اول، اینترنت GPRS برای سیم کارت دائمی، 6 ریال به ازاء هر کیلوبایت دریافت و ارسال داده‌ در ساعت اوج، تعرفه اینترنت ایرانسل برای سم کارت دائمی از یک ریال تا 5 ریال و تعرفه اینترنت همراه رایتل نیز نیم ریال است.

همین موضوع موجب شد که در محاسبه هزینه‌های اینترنت دو اپراتور اول و دوم تلفن همراه مشکلاتی ایجاد شود و بر همین اساس سازمان تنظیم مقررات تصمیم گرفت تعرفه یکنواختی را برای استفاده از خدمات نسل دوم وسوم در نظر بگیرد.

بنابراین گزارش این سازمان این گونه اعلام کرد که از این پس برای هر کیلو بایت اینترنت جدا از آنکه نسل دوم باشد یاسوم ، تعرفه‌ای معادل 2.5 ریال اعمال خواهد شد.

به این معنا که پیش از این سقف تعرفه مجاز GPRS که 14.8 بود و اپراتورها تعرفه‌های بین یک تا پنج ریال را اعمال می‌کردند حال به 2.5 ریال نصف شده است.

اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباطات که تعرفه 3G را در اپراتورهای اول و دوم همانند اپراتور سوم، نیم تا یک ریال عنوان کرده بود، حال این تعرفه به 2.5 ریال و 5 برابر رسیده است.

صرف نظر از اینکه تعرفه‌های جدید مصوب باشد. تنها برای سیم کارت‌های دائمی اعمال شده و تعرفه سیم کارت های اعتباری در هاله‌ای از ابهام است این سوال پیش می‌آید که با ورود نسل سوم و بالاتر تلفن همراه که نسلی با افزایش و سرعت خدمت رسانی است قطعا استقبال زیادی داشته و کم‌کم استفاده از GPRS،تنها نسل جدید تلفن همراه برای کاربران با تعرفه 5 برابری نسبت به قبل باقی می‌ماند.گزارش از هنگامه فروغی

انتهای پیام/

برچسب ها: تعرفه ، اینترنت ، وزیر ، اپراتور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار