وزیر جنگ رژیم صهیونیستی:

چرا ایران باید توانایی غنی‌سازی بومی اورانیوم داشته باشد؟/ ایران باید اورانیوم غنی‌سازی شده را از آمریکا و یا روسیه دریافت کند

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعاهایی را در خصوص ایران مطرح کرد و گفت: ایران باید اورانیوم غنی‌سازی شده را از آمریکا و یا روسیه دریافت کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی اسلیت، "موشه یعلون" گفت:ما درباره هرگونه توافق احتمالی نگرانیم زیرا چارچوب آن بر این اساس است که ایران چه تعداد سانتریفیوژی می تواند داشته باشد.چرا آنها باید توانایی غنی سازی بومی اورانیوم را داشته باشند؟اگر آنها برای اهداف غیرنظامی به این موضوع نیاز دارند،می توانند اورانیوم غنی سازی شده را از آمریکا و یا روسیه دریافت کنند.چرا آنها بر روی داشتن قابلیت بومی پافشاری می کنند؟

وی  مدعی شد:با یک توافق بد ما ایران را از دستیابی به بمب برای یکسال و یا یکسال و نیم دور نگه می داریم.این به چه معناست؟پس موضوع سیستم های موشکی که حرفی از آنها در مذاکرات به میان نیامده است،چه می شود؟چرا آنها باید موشک هایی در اختیار داشته باشند که آماده نصب کلاهک های هسته ای باشند. آنها صدها موشک از این نوع را در اختیار دارند.این موضوع سبب شده است که نخست وزیر ما بگوید که هیچ توافقی بهتر از توافق بد است.البته من با نظر وی موافقم.


وی در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل استفاده از گزینه نظامی بر ضد ایران را بررسی می کند؟گفت:تنها به این موضوع بسنده می کنم که باید بگویم که ما باید آماده باشیم که خودمان از خودمان دفاع کنیم.اجازه بدهید تا ببینیم.  

یعلون درباره داعش گفت:داعش یک پدیده جدید است که از القاعده نشات گرفته است.این تهدیدی برای ما نیست.این تهدیدی برای جهان آزاد است.امیدوارم که ائتلاف ایجاد شده از طرف آمریکا بتواند با آنها مقابله کند.

وی درباره موضوع کوبانی گفت:امیدوارم که مقابله با این موضوع دیر نشده باشد.


یعلون در پاسخ به این سوال که راهبرد اسرائیل در سوریه چیست؟گفت:ما نمی خواهیم که وارد این موضوع شویم.ما از وضعیتی نسبتا آرام در مرزهای بلندیهای جولان خشنود می شویم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره مذاکرات سازش و ناکامی جان کری در رسیدن به راه حل نهایی گفت:متاسفانه بر منازعه اسرائیل و فلسطینی نبود درک و تفاهم سایه افکنده است.

وی درباره محدود کردن عملیات غزه از طرف نتانیاهو گفت:این تصمیم درستی بود.از ابتدا ما به این درک و فهم رسیدم که اگر نیروهای زمینی خود را برای اشغال غزه بفرستیم این کار اشتباهی  بزرگ خواهد بود.این سبب شد که ما عملیات را به طرف مراحل پایانی آن هدایت کنیم که همانا طرح مصری ها و آتش بس بدون پیش شرط بود.

یعلون در پاسخ به این سوال که چرا عملیات غزه پنجاه و یک روز به طول انجامید گفت:حماس به خوبی به تجهیزات تجهیز شده اند و ده هزار موشک دارند و به خوبی با قابلیت های بومی تولید موشک هم که از ایران گرفته اند آشنایی دارند.

وی درباره طرح صلح دو کشور هم گفت:ما نمی خواهیم که بر آنها حکومت کنیم اما این کشور نمی تواند به چند دلیل یک کشور عادی باشد.این برعهده آنهاست.بر اساس توافق آنها باید خلع سلاح شوند.این برعهده ابومازن است که اگر بخواهد بتواند غزه را خلع سلاخ کند.در غیراین صورت ما درباره راه حلی نهایی مذاکره نخواهیم کرد.

یعلون درباره محمود عباس گفت:او شریک راه حل دو کشور نیست.او موجودیت کشور یهود را به رسمیت نشناخته است.او می گوید که بر ضد خشونت است اما این یک موضوع تاکتیکی است.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار