بیماری ویروسی قلبتان را دچار نارسایی می‌کند

بیماری‌های ویروسی بیماری سلولی عضلانی قلب را در فرد ایجاد می‌کند و فرد به دلیل این بیماری در نهایت به نارسایی قلبی مبتلا می‌شود.

احمد حسنتاش متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: سن به تنهایی عامل ایجاد سکته قلبی به شمار می‌رود و جز عوامل خطر ایجاد این بیماری است اما دلیلی وجود ندارد که هر فردی با افزایش سن در معرض ابتلا به نارسایی قلبی قرار بگیرد. 

وی با اشاره به درصد بیشتر عوامل خطر در ایجاد نارسایی قلبی افزود: افزایش سن به عنوان عامل ثانویه در ایجاد بیماری قلبی محسوب می‌َشود احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند عروق کرونر با افزایش سن بیشتر می‌شود افزایش احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونر، امکان بروز سکته قلبی را در فرد بیشتر می‌کند این امر در نهایت به نارسایی قلبی منجر می‌شود. 

این متخصص قلب و عروق ادامه داد: اختلالات هورمونی، بیماری‌ها عمومی و عفونت‌ها باعث نارسایی قلبی در فرد می‌شوند بیماری‌هایی مانند عروق کرونر، دریچه قلب، التهابات قلبی همچنین نامنظمی قلب، به طور ثانویه نارسایی قلبی در فرد ایجاد می‌کند. 

حسنتاش با اشاره به بیماری‌های عمومی که سبب نارسایی قلبی در فرد می‌شود، اظهار داشت: بیماری‌های هورمونی، کم کاری یا پرکاری تیروئید شدید سبب نارسایی قلبی در فرد می‌شود کسانی که فشار خون کنترل شده به مدت طولانی ندارند در نهایت به نارسایی قلبی مبتلا می‌شوند هم چنین بیماری‌های سیستم ایمنی بدن، به عنوان بیماری‌های خارج از قلب، نارسایی قلبی به وجود می‌آورند. 

وی عنوان کرد: بیماری‌های ویروسی جز بیماری‌های عفونی به شمار می‌روند که در نهایت بیماری سلولی عضلانی قلب را در فرد ایجاد می‌کند و این بیماری منجر به نارسایی قلبی می‌شود بیماری سلولی عضلانی جز بیماری‌های شایع ایجاد کننده نارسایی قلبی نیست بیماری‌های فشار خون، عروق کرنر و دریچه قلب بیماری‌های شایعی هستند که باعث ایجاد نارسایی قلب در فرد می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار