رئیس مرکز بازتوانی قلب تهران:

بازتوانی قلبی می‌تواند 25 درصد مرگ و میر را در بیماریهای قلبی کاهش دهد

نجاتیان گفت: امروزه بازتوانی قلبی می‌تواند 25 درصد مرگ و میر را در بیماریهای قلبی کاهش دهد؛ و همچنین میزان عود بیماری را تا 8 درصد کم می‌کند.

مصطفی نجاتیان فیزیوتراپیست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگارانگفت: امروزه بازتوانی قلبی می‌تواند 25 درصد مرگ و میر را در بیماریهای قلبی کاهش دهد؛ و  همچنین میزان عود بیماری را تا 8 درصد کم می‌کند و هزینه بیماریها را تا یک دهم کاهش دهد.
 
وی گفت: با بیان اینکه فیزیوتراپی دارای فیلدهای مختلفی است؛ کلیه افرادی که دچار حوادث سکته‌های قلبی می‌شوند و یا اینکه بعد از عمل جراحی‌هایی مانند قلب و یا آنژیوپلاستو می شوند و به نوعی دچار نارسایی قلبی هستند؛ به دلیل مشکلات بعد از بیماری و درمان نیازمند فیزیوتراپی قلبی هستند تا بتوانند به زندگی برگردند. 

رئیس مرکز بازتوانی قلب تهران خاطرنشان کرد: آسیب جسمی و روانی بیماریهای قلبی به قدری زیاد است که می‌تواند فرد را از زندگی عادی باز دارد لذا تنها راه همان باز توانی قلبی است تا بتواند از لحاظ فیزیکی و روانی بیمار را حمایت کند و بسیاری از بیمارانی که دچار فشار خون، دیابت و چربی خون هستند به سمت بیماری قلبی پیش می‌روند لذا فیزیوتراپ قلبی و بازتوانی قلبی می تواند در تعدیل این ریزفاکتورها به افراد کمک کند. 

رئیس مرکز بازتوانی قلب تهران با بیان اینکه خوشبختانه در ایران، راه اندازی باز توانی قلب در مرکز قلب را از سال 84 شروع کرده و شاخصی را به نام فیزیوتراپی قلب راه اندازی کردیم، افزود: هم اکنون رشته فیزیوتراپی در چهار دانشگاه تهران تدریس می‌شود و دانشجویان تحت تعلیم بازتوانی فیزیوتراپی قلبی قرار می‌گیرند. 

وی با تاکید بر اینکه درمان بیماری قلبی بدون فیزیوتراپی و بازتوانی قلبی درمان ناقصی است؛ خاطرنشان کرد: در تمام مراکز درمانی دنیا بیماران قلبی به این مراکز ارجاع داده می‌شوند چرا که بدین طریق از مشکلات و مسائل جسمی، روانی و مالی بیماران کاسته می‌شود. 

رئیس مرکز بازتوانی قلب تهران در پایان طی ارائه آماری اظهار داشت: هم اکنون حدود 3500 بیمار در ماه در مرکز قلب تهران در زمینه بازتوانی مراجعه می‌کنند که بالاترین تعداد بیمار در مراکز بازتوانی قلبی دنیاست. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار