مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش:

انتخابات هفدهمین دوره شورای دانش آموزی سوم آبان برگزار می‌شود/مشارکت 10 میلیون دانش آموز در انتخابات

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از برگزاری هفدهمین دوره شوراهای دانش آموزی در 90 هزار مدرسه و 5 هزار مجتمع آموزشی در سوم آبان ماه خبر داد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مهدی علی اکبر زاده مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری صبح امروز خود که به منظور تشریح جزییات هفدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی برگزار شد گفت: اهمیت وجود مشارکت و توجه به این فرهنگ از اهداف آموزش و پرورش است که به کیفیت دنبال می‌شود و در تمام فعالیت ها مشارکت دانش آموزان‌، والدین و معلمان لحاظ می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در سایه همکاری جمعی و تفکر همگانی بسیاری از برنامه‌ها ساماندهی و از بروز مشکلاتی که ممکن است در آینده به وجود آید جلوگیری می‌کند.

مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نهادینه کردن مشارکت در قالب انتخابات شورای دانش آموزی افزود: شخصیت دهی به دانش آموزان‌ و شرکت دادن آنان در تصمیم گیری و تصمیم سازی ها یکی از اهداف مهم آموزش و پرورش است  زیرا وقتی دانش آموز در فرآیند مدیریت مدرسه شرکت می‌کند احساس موثر و مفید بودن می‌کند و این به مرور زمان خود منجر به شخصیت‌دهی و همچنین احساس موثر بودن در سطح جامعه را به دانش آموز می‌دهد.

وی با بیان اینکه انتخابات شورای دانش آموزی یکی از ابزارهای مهم تربیتی است گفت: انتخابات نمایشی برای شرکت دانش آموزان در تصمیم گیری‌ها و آموزش و تمرینی برای انتخابات آینده در سطح ملی است.

علی اکبر زاده با بیان اینکه انتخابات شورای دانش آموزی و 90 هزار مدرسه و 5 هزار مجتمع آموزشی برگزار می‌شود افزود: 665 هزار تن دراین انتخابات از سوی دانش آموزان انتخاب می‌شوند که در فرآیند تصمیم گیری‌ها و شوراهای مختلف به مدرسه مشارکت می‌کنند.

وی در خصوص نحوه برگزاری هفدمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی اظهار داشت:تبلیغات انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس آغاز شده است و دانش آموزان‌ کاندید شده خود را برای سوم آبان آماده می کنند و 10 میلیون دانش آموز ساعت 9 روز شنبه پس از قرائت قرآن و ایراد پیام وزیر آموزش و پرورش انتخابات را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به مشارکت برخی از سازمان‌ها و نهادها در این انتخابات دانش آموزی تصریح کرد: تعرفه‌ها و برگه‌های انتخاباتی چاپ شده و در اختیار مدارس قرار داده شده است و دانش آموزان‌ رای‌های خود را در صندوق‌هایی می‌اندازند که طبق توافق از قبل صورت گرفته،‌وزارت کشور صندوق‌های انتخابات کشوری و ملی را در این انتخابات قرار دادند.

مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش بیان داشت: امسال مراسم نمادینی با حضور وزیر آموزش و پرورش در یکی از مدارس شهرستان پاکدشت انجام می‌شود و طبق توافق صورت گرفته در همه شهرستان‌ها با حضور مقامات عالی رتبه شهرستانها و روسای آموزش و پرورش در یکی از مدارس آن منطقه به صورت نمادین حضور پیدا می‌کنند.

وی در خصوص نحوه شرکت در انتخابات تصریح کرد:در دوره آموزشی ابتدایی فقط دانش آموزان‌ سوم ابتدایی به بالا می‌توانند دراین انتخابات شرکت کنند . همچنین اگرمدرسه‌ای شش پایه تحصیلی داشت از سوم تا ششم؛ و اگر سه پایه تحصیلی بود فقط پایه سوم می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند.

وی در خصوص همکاری با برخی از سازمانها و نهادها در برگزاری این انتخابات اظهار داشت:در این انتخابات از آئین‌نامه های انتخاباتی وزارت کشور، نحوه تبلیغات، چگونگی اجرای فرآیندهای تبلیغاتی و همینطور ابزارهای انتخاباتی چون صندوق‌های اخذ رای وزارت کشور استفاده شده است.

علی اکبر زاده با اشاره به هدف از برگزاری انتخابات دانش آموزان‌ خاطر نشان کرد: در تمامی فرآیند انتخابات خود دانش آموزان‌حضوردارند و پس از برگزاری انتخابات نیز برای اعضای منتخب کارت شناسایی که نشان دهنده عضویت آنهاست صادر می‌شود. شورای دانش آموزی شرایطی را برای ورود دانش آموزان‌ با استعداد و فعال در مجلس دانش آموزی در سطح ملی فراهم می‌کند.

گفتنی است، هفدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در 95 هزار مدرسه و مجتمع دانش آموزی با مشارکت 10 میلیون دانش آموز روز شنبه سوم آبان درسراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مدرسه ، مدیر ، انتخابات ، شخصیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار