مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت:

هزینه کیت‌های مصرفی 20 درصد کاهش می یابد

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: نظام آزمایشگاهی کشور با تخصیص ارز سیستم بانکی به اقلام آزمایشگاهی در شروع شاهد تا 20 درصد کاهش هزینه کیت های مصرفی می شود.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، دکتر سمیعی گفت:  دومین جلسه کمیته فناوری آزمایشگاه پزشکی با حضور نمایندگان انجمن های آسیب شناسی، دکترای علوم آزمایشگاهی، متخصصین علوم آزمایشگاهی، جامعه علمی آزمایشگاهیان، ژنتیک پزشکی و انجمن تامین کنندگان تجهیزات آزمایشگاهی تشکیل شد.

وی افزود: از مهمترین مباحث این جلسه مکانیزم های کارشناسی و بررسی قیمت وسایل تشخیصی آزمایشگاه پزشکی (IVD) برای تخصیص ارز سیستم بانکی به شرکتهای تامین کننده (با تاکید بر کاهش قیمت تمام شده خدمات)، افزایش ظرفیت کنترل کیفیت و ارزیابی آزمایشگاهی کیت ها و تجهیزات آزمایشگاهی با کمک انجمن های علمی و اطلاع رسانی مربوط به حوزه IVD برای مقابله با محصولات فاقد کیفیت، غیر مجاز و قاچاق است.

مدیر کل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت در ادامه گفت: بر مبنای تصمیمات این جلسه حداکثر تا یک هفته آینده کارگروهی متشکل از نمایندگان آزمایشگاهی برای تعیین و اعلام سهم مطلوب و منطقی کیت و شناساگرهای مصرفی از تعرفه مصوب دولت (بخش دولتی و خصوصی) تشکیل خواهد شد. آزمایشگاه مرجع سلامت فهرست 300 آزمایش اولویت دار از آزمایشهای رایج و کلیدی مورد نیاز نظام سلامت را به عنوان گام اول اعلام خواهد نمود.

دکتر سمیعی افزود: پیش بینی می شود نظام آزمایشگاهی کشور با تخصیص ارز سیستم بانکی به اقلام آزمایشگاهی در شروع شاهد تا 20 درصد کاهش هزینه کیت های مصرفی باشد و با اصلاح الگوی مصرف و ایجاد شرایط رقابت سالم بین شرکتهای معتبر تامین کننده، تاثیر بیشتری بر کاهش هزینه ها را تجربه کند.

وی در پایان گفت: افزایش ظرفیت آزمایشگاهی برای کنترل کیفیت کیت ها و تجهیزات نیز به عنوان یکی راهکارهای تاثیرگذار در ایجاد اطمینان و اعتماد نسبت به محصولات تولید داخل ارزیابی و از اقدامات کلیدی در جهت استقرار اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار