"اهل الحق" آمریکا را به تلاش برای اشغال دوباره عراق متهم کرد

گردانهای اهل الحق درباره تلاش آمریکا برای اشغال دوباره خاک عراق به بهانه مبارزه با گروه تروریستی و تکفیری داعش هشدار داد .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری الغد پرس، "نعیم العبودی" سخنگوی دفتر  سیاسی گردانهای اهل الحق گفت آمریکا در  ماههای گذشته با توطئه ها و راهکارهای مختلف تلاش کرده است برای  بازگشت نظامیان این کشور به عراق مشروعیت قانونی دست و پا کند .

 العبودی افزود آمریکا ابتدا  در چارچوب  ائتلاف بین المللی حملات هوایی به مواضع داعش را در مناطق مختلف عراق آغاز کرد اما در این مدت بارها تاکید کرد عملیات نظامی علیه داعش  نیازمند پشتیبانی نیروهای زمینی  است .

 العبودی در ادامه از مواضع برخی گروهها و  شخصیت های داخلی عراق که همواره می کوشند زمینه  بازگشت مجدد نظامیان اشغالگر را به خاک عراق فراهم کنند ، به شدت انتقاد کرد.

وی افزود: پس از خروج ذلت بار نظامیان‌آمریکایی از عراق  ، این روزها برخی افراد به ویژه در استان هایی که شاهد درگیری با عناصر داعش هستند با سخنان   خود  مبارزه شجاعانه  نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای مقاومت مردمی و عشایر قهرمان  را  در برابر  تروریست های داعش نادیده می گیرند و از کشورهای خارجی می خواهند برای مبارزه با داعش نیروی زمینی به عراق اعزام کنند.

نعیم العبودی این افراد را  عناصر داعشی در کشور نامید و تصریح کرد  این افراد می کوشند با حضور دوباره  نظامیان آمریکایی در کشور، به اهداف شوم خود برای تقسیم عراق برسند.

این مسئول گردانهای اهل الحق، در ادامه از دولت عراق خواست در اجرای عملیات نظامی در کشور نقش اساسی ایفا کند و تنها تصمیم گیرنده درباره  تحولات و  حوادث داخلی کشور باشد و با دخالت و مدیریت خود جلوی فتنه گران و مزدوران خارجی  را که همواره به دنبال اجرای نقشه ها و توطئه های خارجی و نابودی کشور عراق هستند ، بگیرد .


انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار