جهانگیر کوثری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

معماران سینمایی دهه 60 دغدغه فرهنگی داشتند

تهیه کننده سینما گفت:معماران سینمایی دهه 60 با نگرانی و دغدغه فرهنگی خواستار کمک به سینمای ایران بودند.

جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت فعلی سینما گفت: سینما در این 10 سال گذشته مشکلات زیادی نسبت به دیگر پدیده‌های موجود در جامعه داشته، در طول این 10 سال وجود تشدد آرا و ذهنیت‌‌های مختلف به طور طبیعی مسیر سینما را ناهموار کرده بود که مسئولان فعلی سینما در طی یک سال تلاش کردند ابتدا راه را باز کنند.

وی افزود: مسئولان در حل این یک سال تلاش کردند تا تمام گروه‌ها را با هم آشتی داده و سینماگران را یکپارچه کرده و همچنین علاوه بر آن اختلافات ناشی از تفاوت آرا و برداشت‌های سلیقه‌ای که موجب دوری اهالی سینما شده بود را از بین بردند.

کوثری بیان کرد: هدف و تلاش ایوبی این است که اهالی سینما را یکپارچه کند، خانه سینما به عنوان سنبل، الگو و مرکز صدق سینما باز شد تا افراد وارد این خانه شوند.

کوثری اظهار داشت: من فکر می‌کنم از بقیه گروه‌ها همه افراد که در دولت قبل بودند باید به خانه سینما بیایند و همه با هم یکپارچه شوند، چرا که سینما یک وسیله فرهنگی بسیار مهم است که جمهوری اسلامی می‌تواند از آن بهره‌برداری درست مثبت انجام دهد.

کوثری ادامه داد: سینمای ما سینمای موفقی است و در بسیاری از مکان‌ها موفقیت‌های زیادی بدست آورده با وجود اینکه ما بسیاری از فاکتورهای به ظاهر رنگین سینما را نداریم اما سینمای نجیب و شریف ما در جهان موفق است.

وی تصریح کرد: هر سال با وجود تمام مسایلی که وجود داشته ما بزرگترین جایزه‌های جهان را بدست آوردیم و همان‌گونه هم در داخل کشور با تولید فیلم‌های با کیفیت و جذب تماشاگران بیشتر موفق بوده‌ایم.

این تهیه کننده تصریح کرد: کارگردانان نسل جوان ما وارد این عرصه شدند، سینمای دفاع مقدس و اجتماعی قویتر شده ما باید این رنگ آمیزی مضمونی را در سینما حفظ کنیم.

کوثر اظهار داشت: ایوبی یکی از مهره‌هایی از جنس فرهنگ است و قبل از این سمت در مراکز فرهنگی و سفارتخانه‌هایی به خدمت پرداخته و در واقع به چشم دیده‌ام که فعالیت‌های گسترده‌ای را داشته و  ما سینماگران باید به او کمک کنیم.

وی ادامه داد: همه طیف‌های سینمایی باید در این عرصه وجود داشته باشند؛ هیچ کس نباید خود را از این عرصه جدا یا حذف کند؛ حذف کردن شیوه درستی در جهان نیست و زمان زیادی است که این روش منسوخ شده ما باید با هم تعامل کرده و بهره‌برداری بسیار مثبتی از یک جریان به نام سینما انجام دهیم.

کوثری در خصوص آینده سینمای ایران عنوان کرد: در طی سال گذشته روند سینما یک روند تکاملی بوده کسی گمان نمی‌کرد از کشور ایران فیلمی برنده بهترین جایزه اسکار را کسب کند.

وی در این باره افزود: رخشان بنی اعتماد جایزه فیلم‌نامه ونیز را از آن خود کرد و این بسیار مهم است علاوه بر آن در اکثر جشنواره‌های جهانی ایرانیان داور هستند و یا فیلم دارند؛ اینها افتخار کمی نیست و تمام این افتخارات برای نظام جمهوری اسلامی است.

کوثری خاطرنشان کرد: معمارانی که بنای سینمایی را در سال 1360 گذاشتند ؛از کسانی بودند که دغدغه و نگرانی‌های فرهنگی داشتند و جامعه و انقلابشان را دوست داشتند؛خواستار کمک بودند تا این وسیله فرهنگی به نام سینما بارور شود که در حال حاضر هم این اتفاق افتاده است.
 
کوثری خاطر نشان کرد: من چشم‌اندازی روشنی را برای سینما تصور می‌کنم و مطمئن باشید سینمای ما موفق‌تر از الان خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار