شرفی: فدراسیون که کارش غیر قانونی است چگونه با دلالان مبارزه کند؟

کارشناس فوتبال گفت: فدراسیون نمی‌تواند دلالان را از فوتبال کشورمان حذف کند چرا که خودش نیز اقداماتش غیر قانونی است.

اصغر شرفی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران درباره حذف دلالان از فوتبال کشورمان اظهار کرد: دلالی کردن کار کثیفی است که در حال حاضر در فوتبال کشورمان نظاره‌گر هستیم و در کشورمان می‌بینیم که هم دستشان در جیب همدیگر است و فدراسیون نیز وجود این دلالان را حذف کند چرا که اقدامات خودش نیز غیر قانونی است.

وی ادامه بیان کرد: افرادی که رابط بازیکن و باشگاه می‌شوند معمولا شغلشان به این صورت است که باید یک سری سلسله مراتب را طی کنند و شرایط لازم برای گرفتن مدرک این حرفه را داشته باشند ولی در ایران این مساله وجود ندارد و در فوتبالمان نیز نظاره‌گر هستیم که دلالان باسواد نداریم و همچنین این افراد گذشته پاکی ندارند.

وی در ادامه عنوان کرد: تصمیم برای حذف دلالان در کشورهای اروپایی و غیره امری به جاست چرا که در فوتبال آنها نظاره گر نظم هستیم و الان در حال حاضر آنها به تنها موردی که به مشکل برخوردند حذف دلالان است و حذف دلالان برای آنها حرکت قابل توجهی است ولی در فوتبالمان حذف این مساله امکان‌پذیر نیست و مطرح کردن این موضوع در حال حاضر که مشکلان بسیارزیادی در فوتبال داریم به جا نیست چرا که آنقدر مشکلات در فوتبال ما وجود دارد که وقت رسیدن به حذف دلالان را نداریم ولی خوب است که فدراسیون با این افراد برخورد شدیدی داشته باشد و این مساله در فوتبال کشورمان بررسی شود.

شرفی در ادامه اظهار کرد: درحال حاضر در فوتبال‌مان اگر فردی گذرنامه پرتغالی داشته باشد از نظر فدراسیون بهترین است و کی‌روش نیز به دلیل داشتن گذرنامه پرتغالی در حال حاضر جزو آن دسته از مریبانی است که خوشایند فدراسیون است.

وی همچنین درباره تابعیت ادینهو برای حضور در تیم ملی عنوان کرد: هر فردی می‌تواند طبق قانون تقاضای تابعیت بدهد ولی به شرایط فوتبال آن کشور نیز بستگی دارد و بازیکن مورد نظر باید از هر لحاظ در سطح بالایی باشد تا بتواند در آن کشور تابعیت بگیرد تا بتواند در تیم ملی آن کشور نیز حضور داشته باشد. تابعیت این بازیکن برای حضور در تیم ملی کشورمان از نظر قانونی بستگی به بازی خوبش و عدم سو پیشینه و گواهی پزشکیش دارد ولی باید در نظر گرفت که ایا ما بازیکن خوبی در سطح این بازیکن داریم یا نه؟ چرا که اگر در فوتبال کشورمان بازیکنی داشته باشیم که کیفیت بازیش از بازیکن مورد نظر بهتر باشد پس نیازی به وجود او در فوتبالمان نخواهیم داشت، ولی اگر این بازیکن بخواهد از طریق دلالی که الان در فوتبالمان رایج است وارد این مسائل شود بحث دیگری است.

کارشناس فوتبال درباره حضور علی کریمی در تیم ملی تصریح کرد: علی کریمی با توجه به بازیهای که انجام داده است و تجربیاتی که در کنار مربیان خارجی زیادی بدست آورده انگار که 10 کلاس مدرک مربیگری را گذرانده باشد و به نظر من اگر 10 تا مثل علی کریمی در فوتبال کشورمان باشند برای مربیگری مناسب هستند. ولی باید دید که کی‌روش از محبوبیت و موقعیت علی کریمی سواستفاده می‌کند یا این کار را انجام نمی‌دهد و این صحبتها فقط به شخصیت علی کریمی بستگی دارد که خودش را در مربیگری حفظ کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: وجود علی کریمی در فوتبال کشورمان کار بسیار مورد پسندی است چرا که او با تمام بازیکنان آشنایی دارد و آداب و رسوم ایرانیان را به راحتی می‌تواند در اختیار کی‌روش قرار دهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: شرفی ، فوتبال ، دلالی ، کی روش ، کریمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار