معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی:

پیک مصرف برق به مرز 50 هزار مگاوات رسید / کاهش 50 درصدی پیک بار صنایع

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نحوه اعمال مشوق‌های مشترکان همکاری‌کننده با صنعت برق در تابستان جاری را تشریح کرد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، فلاحتیان، ضمن قدردانی از همکاری مردم و مشترکان بخش‌های صنایع و کشاورزی، گفت: امسال در تابستان حداکثر پیک می‌توانست به بیش از 50 هزار مگاوات و حتی به 51 هزار مگاوات برسد که با همکاری صنایع و اجرای طرح ذخیره عملیاتی، پیک بار در مرز 49 هزار مگاوات قرار گرفت.

وی افزود: در قالب این طرح، برخی صنایع که مصرف برق آنها در حد مگاوات بود، تعمیر خود را به تابستان منتقل کرده و برخی دیگر از صنایع نیز ساعت کاری خود را تغییر دادند که به کاهش 50 درصدی بار صنایع منجر شد.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح‌های ذخیره‌سازی عملیاتی صنایع و تشویق بخش کشاورزی به عدم استفاده از برق در چهار ساعت از ساعت‌های اوج مصرف، دوهزار مگاوات در مصرف برق صرفه‌جویی شد، اظهار داشت: اگر این طرح‌ها اجرا نمی‌شد، به‌طور قطع پیک بار برق کشور به حدود 51 هزار مگاوات می‌رسید که درمقایسه با پیک بار سال گذشته، پنج‌هزار مگاوات افزایش می‌یافت.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی یادآور شد: خوشبختانه از پیک بار گذشتیم و با تلاش شبانه‌روزی همکاران صنعت برق و باوجود افزایش بی‌سابقه دمای هوا و استمرار آن، در برخی روزها میزان تولید انرژی الکتریکی به یک میلیارد کیلووات ساعت رسید و برق موردنیاز کشور تامین شد که لازم است از همکاران خود در صنعت برق به‌دلیل این تلاش‌های شبانه‌روزی قدردانی کنم.

وی یادآور شد: همه مشترکان ازجمله در بخش صنعت و کشاورزی که در قالب قراردادهایی با شرکت‌های برق منطقه‌ای یا توزیع با صنعت برق در تابستان همکاری کرده‌ و مصرف برق خود را کاهش داده‌اند، مشمول دریافت مشوق می‌شوند.

فلاحتیان درباره نحوه اعمال مشوق‌های مالی، گفت: مشوق‌های مالی ازطریق کسر هزینه مصرفی برق از نخستین صورت‌حساب پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: برای مشترکان کشاورزی که چهار ساعت در طول ساعت‌های پیک از برق استفاده نکرده‌اند، برق مصرفی 20 ساعت دیگر به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: برق ، پیک ، فلاحتیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار