در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انجام ۵۰ درصد از اقدامات زیرسازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در ۱۰ کلان شهر

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ۵۰ درصد از اقدامات زیرسازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن را در ۱۰ کلان‌شهر انجام می‌دهد.

 

سردار عابد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پروژه های حمل ونقلی با بیان اینکه حضور در پروژه های راهسازی  مشکلات خاص خود را دارد  گفت: مسئله بازگشت سرمایه در ساخت پروژه‌های آزاد راه سازی بسیار حائز اهمیت است چراکه در بسیاری از مواقع به دلیل پایین بودن تعرفه ها حتی هزینه های نگهداری از پروژه‌هایی که ساخته شده هم تامین نمی شود.

وی افزود: در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر پروژه راه و آزاد راهی در دست ساخت است  و با توجه به آنکه این پروژه ها به صورت مشارکتی در حال ساخت است و هزینه های تعرفه ها بسیار پایین است بنابراین طبق رایزنی هایی که با وزارت راه وشهرسازی صورت گرفته مقرر شده که در هزینه های تعرفه ها و آزادراهی  تغییراتی صورت گیرد‌‌.

وی در خصوص حضور در پروژه های نهضت ملی مسکن و ساخت پروژه‌های مسکونی هم گفت: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در ۱۰ کلان شهر  اقدامات  لازم را برای آماده سازی و زیر سازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن انجام می دهد. به گونه ای که ۵۰ درصد از اقدامات زیر سازی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف را انجام می دهد.

وی درباره مشارکت ۵ میلیارد دلاری قرارگاه خاتم‌الانبیا در پروژه‌های خارج از کشور اظهار داشت: در بحث حضور در پروژه‌های خارجی یارگیری برای ما بسیار مهم است، البته این کشورها دیر باور کردند که هدف ما از حضور در پروژه‌های خارجی کمک به آنها است. 

وی با اشاره به حضور قرارگاه در کشور سریلانکا ادامه داد: سه هفته گذشته پروژه‌‌ای را در کشور سریلانکا به افتتاح رساندیم و رییس جمهوری این کشور اعلام کرد که بهترین کمک را در این مدت جمهوری اسلامی کرده و ما به توانمندی جوانان کشورمان در این پروژه‌ها می‌نازیم.

فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا افزود: در کشورهای مختلف از جمله عراق، لبنان، سوریه و ونزوئلا حضور داریم و با مشارکت و همکاری پیمانکاران بخش خصوصی پروژه های خارجی را به اجرا می‌رسانیم. 

سردار عابد تاکید کرد: حریف برای ما بسیار مهم است و اگر شرکت‌های پیمانکاری حرفه‌ای نباشند می‌بازند و به آنها می‌گوییم که باید نگاه اقتصادی داشته باشند نه اینکه از آن کشور فقط وام بگیرند و پروژه را نتوانند به اجرا برسانند و نتوانند حقوق نیروی کار را بدهند .

وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا درآمد حاصل از این پروژه‌‌ها را در قالب تهاتر به کشور وارد می‌کنید؟ گفت:ارز حاصل شده از این پروژه‌ها را به کشور برمی گردانیم و برای هیچ کشوری مفت کار نمی‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار