اخبار برگزیده فضای مجازی؛

دکل 87 میلیون دلاری نفت گم شد / چگونه داعش از میان زنان اروپایی عضوگیری می‌کند؟ / قلیان کشیدن یک ستاره محبوب + عکس

تکذیب جمع‌آوری کمک برای داعش در کشور، وزیر دانمارک مبهوت ایران، زن بی‌حجاب جامعه امروز ما از خانم اشتون کمتر نیست!، خلعتبری: منظورشان من نیستم؛ به شکار غیر مجاز نرفته ام، چگونه داعش از میان زنان اروپایی عضوگیری می‌کند؟، بررسی‌حقوقی‌توهین وکیل هاشمی‌به دادگاه و ... از مهم ترین اخبار امروز فضای مجازی است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

تکذیب جمع‌آوری کمک برای داعش در کشور

به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی مقدم با اشاره به اینکه ما شاهد جمع‌آوری پول برای داعش در شهرهای مرزی نبوده‌ایم، گفت: داعش در کشور ما عقبه اجتماعی نداشته و با استقبال مردمی روبرو نشده است. ما در مناطق کردنشین کشورمان شاهدیم که پس از حمله داعش به کردهای عراق، آنها در جمع‌آوری کمک‌ها برای کردهای عراق بسیار فعال شدند. البته ممکن است تعداد انگشت شماری فریب داعش را خورده باشند ولی آنها چالشی برای امنیت کشور محسوب نمی‌شوند زیرا موج مخالفت با داعش در کشور ما بسیار گسترده است.فرمانده نیروی انتظامی همچنین با اشاره به اینکه اهل تسنن هیچ قرابتی با تفکیری‌ها ندارند، افزود: همه علمای شیعه و سنی از این گروه اعلام برائت کردند اما این علما باید در معرفی چهره واقعی تکفیری‌ها تلاش بیشتری کنند زیرا این گروه چهره اسلام را تخریب کرده و رسانه‌های غربی نیز اسلام را معادل این گروه‌های تروریستی معرفی کرده‌اند.

شهید همت در اتاق بنیامین بهادری + عکس

سایت رویکرد نوشت، بنیامین بهادری یکی از خوانندگان کشور در صفحه یکی از شبکه‌های اجتماعی عکسی از اتاق خود منتشر کرده که در این تصویر، عکس شهید همت بر روی میز تحریر این خواننده قرار دارد.

آخرین خبر از دکل گمشده ۸۷ میلیون دلاری نفت

به گزارش فارس، یک مقام آگاه در وزارت نفت گفت: علیرغم گذشت یک سال از پرداخت کل بهای ۸۷ میلیون دلاری یک دستگاه دکل حفاری نفتی از سوی یک شرکت ایرانی به یک فروشنده خارجی، هنوز خبری از این دکل نیست و دو نهاد نظارتی احتمال وقوع فساد در این پرونده را بررسی می‌کنند.یک مقام آگاه در وزارت نفت اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه صندوق بازنشستگی صنعت نفت که بخش اعظم احداث تاسیسات فراساحل نفت و گاز ایران را به خصوص در میدان مشترک پارس جنوبی بر عهده دارد چندی پیش اقدام به سفارش‌گذاری برای خرید یک دکل حفاری دریایی از یک شرکت خارجی کرده است.

وزیر دانمارک مبهوت ایران + عکس

در حاشیه دیدار مارتین لیدگارد وزیر امور خارجه دانمارک با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران.

زن بی‌حجاب جامعه امروز ما از خانم اشتون کمتر نیست!

به گزارش مهر، حجت الاسلام زائری در نشست نونشر که با موضوع «سبک زندگی؛ نگاهی به زندگی دینی مسلمانان ایرانی» برگزار شد با اشاره ضرورت گفتگو و مذاکره با یکدیگر برای ترویج فرهنگ حجاب گفت: زن بی‌حجاب امروز ما از خانم اشتون کمتر نیست. چطور حاضریم با خانم اشتون به خاطر ضرورت و اجبار مذاکره و گفت‌وگو کنیم اما این الزام و اجبار را در مسائل اجتماعی خودمان درک نمی‌کنیم. ضرورت گفتگو با زن بیحجاب شهروند جامعه اسلامی از ضرورت گفتگو با آمریکا بیشتر است. ضربه‌ای که از این بعد در حال خوردن هستیم از ضربه مذاکره نکردن با آمریکا بیشتر است.

شناسایی اولین بیمار مبتلا به وبا در پایتخت

به گزارش مهر، دکتر احمدرضا فرسار اظهارداشت: این مرد که تبعه افغانستان است به هنگام ورود به کشورمان بیمار بوده که پس از مراجعه به پزشک، مشخص می شود مبتلا به وباست.معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه این بیمار در حال حاضر تحت درمان قرار دارد، افزود: اطرافیان این بیمار نیز تحت آزمایش قرار گرفته اند که خوشبختانه مبتلا نشده اند اما موارد کنترلی به دقت در حال انجام است.

خلعتبری: منظورشان من نیستم؛ به شکار غیر مجاز نرفته ام

به گزارش ایرنا؛ رئیس اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد که یکی از ملی پوشان فوتبال ایران در فهرست شکارچیان غیرمجاز استان مازندران قرار دارد و پرونده تخلف وی در دادگاه رامسر در دست بررسی است. ایرنا اعلام کرده که این فوتبالیست مشهور، م.خ از فوتبالیست های مازندران است. در این خبر نوشته شده که سه روز پیش محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست رامسر در گشت زنی های خود در ارتفاعات این شهرستان بار دیگر با این فوتبالیست ملی پوش و گروهی از شکارچیان همراه وی برخورد کردند که در منطقه شکار ممنوع حضور داشتند.با اعلام این خبر، خیلی زود توجهات به سمت محمدرضا خلعتبری جلب شد؛ ملی پوشی که هم مازندرانی است، هم مشهور. اما خلعتبری در گفت و گو با خبرآنلاین این موضوع را تکذیب کرد و گفت: «منظورشان من نیستم. من اصلا مازندران نبودم. نمی دانم این حرف ها از کجا در می آید. من در چند روز گذشته اصفهان بوده ام و به شکار غیر مجاز هم نرفته ام.»

چگونه داعش از میان زنان اروپایی عضوگیری می‌کند؟

به گزارش «تابناک»، در حالی که توجه جهانیان به سر بریدن دو خبرنگار آمریکایی توسط تروریست‌ها معطوف شده، برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی، از این موضوع ابراز خوشحالی می‌کنند؛ اما نکته جالب اینجاست که برخی از این افراد که از کشته شدن آمریکایی‌ها خوشحال بوده و تقاضای تکرار این گونه اقدامات را دارند، زن هستند! با شدت گرفتن عضوگیری داعش از میان زنان، احتمال اینکه شاهد سر بریدن یک غربی از سوی یک تروریست زن داعشی باشیم، افزایش یافته است.این گزارش می افزاید: در آغاز داعش به شدت از پیوستن و عضویت زنان جلوگیری می‌کرد. تکفیری‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی از زنان می‌خواستند تنها از راه کمک مالی و یا درخواست از مردانشان برای پیوستن به داعش، به این گروه یاری برسانند. آن‌ها می‌گفتند زنان در جنگ جایی ندارند؛ اما به مرور، این رویه در میان تکفیری‌ها تغییر کرد. هرچند کمپین داعش در شبکه‌های مجازی برای عضوگیری از میان زنان خارجی به اندازه اقداماتش برای جذب مردان پیشرفته نیست، اما اصولاً نیازی هم وجود ندارد. زنانی که به این گروه جذب می‌شوند، خود از میان دیگر زنان نزدیک به خود افرادی را پیدا کرده و به عضویت ترغیب می‌کنند. این افراد خود اقدام به ایجاد صفحاتی در توئیتر برای ترغیب دیگر زنان می‌کنند.

شکایت دانشگاه احمدی‌نژاد از دیوان محاسبات

به گزارش تسنیم، مصطفی افضلی‌فرد سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از واصل شدن شکایت دانشگاه جامع ایرانیان از دادستان دیوان محاسبات به این کمیسیون خبر داد و گفت: رئیس دانشگاه جامع ایرانیان شکایتی از دادستان دیوان محاسبات به دلیل مصاحبه‌ای که وی پس از رأی دادگاه تجدیدنظر در مورد 16 میلیارد تومان بودجه این دانشگاه داشت، به این کمیسیون ارائه کرده است.وی افزود: شکایت دانشگاه جامع ایرانیان از دادستان دیوان محاسبات به کمیته حقوقی و قضایی این کمیسیون ارجاع شده که دو طرف باید در این کمیته حضور یافته و توضیحات و ادله خود را مطرح کنند.سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس پس از ارائه توضیحات طرفین این شکایت در کمیته حقوقی و قضایی، این کمیته نسبت به بررسی آن اقدامات لازم را انجام می‌دهد.افضلی‌فرد در ادامه اظهار داشت: موضوع این شکایت پس از تعطیلات تابستانی مجلس و سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه در کمیسیون اصل 90 مورد بررسی قرار می‌گیرد.

روستایی که همه اهالی آن خلافکارند!+تصاویر

به گزارش روزگار نو، در گوشه ای از منطقه اورگلیدز ایالت فلوریدا امریکا روستایی وجود دارد که ساکنان ان همگی متجاوزان جنسی هستند.روستایی شگفت انگیز که در سال 2009 توسط کشیشی به نام "دیک ویترو"بنا شد.متجاوزان جنسی در امریکا بر اساس قانون حق ندارند از فاصله 300 متری به بچه ها نزدیک شوند.به خاطر وجود این مشکل این روستا بنا شد تا افراد بتوانند ازادانه و به صورت خودمختار اداره جامعه 200 نفری خود را بر عهده بگیرند و در حد امکان نسبت به اصلاح رفتار خود اقدام نمایند.به پای برخی از انها دستگاه جی پی اس نصب شده و توسط پلیس تحت کنترل هستند.






عکس لورفته از قلیان کشیدن یک ستاره محبوب

از وحید هاشمیان كه اخیرا گفته آرزوی سرمربیگری پرسپولیس و بایرن مونیخ را در سر دارد، عکسی جنجالی در رسانه ها منتشر شده است.

قلیانی دوره گرد + عکس

در قدیم مشاغل گوناگونی در ایران وجود داشته كه به مرور زمان به دست فراموشی سپرده شده و از بین رفته اند و گاهی نیز با تغییراتی هم اكنون نیز می توان این مشاغل را یافت. از جمله قلیانی دوره گرد كه امروزه می توان انواع نوین این شغل! را در قهوه خانه ها و یا به صورت پیك موتوری (پیك قلیان)و ... مشاهده كرد. تصویر زیر یك قلیانی دوره گرد را در ایران قدیم نشان می دهد

بررسی‌حقوقی‌توهین وکیل هاشمی‌به دادگاه

به گزارش فرهنگ نیوز، «مسخره» و «بی‌اساس» خواندن کیفرخواست و اتهامات مهدی و فاطمه هاشمی مواردی است که وحید ابوالمعالی، وکیل فرزندان آقای رفسنجانی به تازگی مطرح کرده است. مسائلی که بیرون از محکمه بیان شده است.با دو کارشناس حقوقی درباره اینکه آیا بی‌اساس خواندن کیفرخواست و مسخره دانستن اتهامات در شان یک وکیل دادگستری است یا خیر، گفتگو کرده ایم.

مصطفی ترک همدانی، یک وکیل پایه یک دادگستری اظهار کرد: وکیل متهم به هر نحوی می‌تواند از متهم دفاع کند، به کیفرخواست ایراد بگیرد و حتی بخشی از آن را مسخره بداند. مسخره دانستن هم یعنی آن کیفرخواست و اتهامات را با مباحث دیگر حقوقی مقایسه کند و بعد آن را مسخره و خنده‌دار بداند. این از لحاظ وکلا ایرادی ندارد زیرا در نهایت قاضی پرونده می‌خواهد از حرف‌های وکیل متهم و نماینده دادستان حقیقت را دریابد.ترک همدانی بیان داشت: در نهایت باید گفت وکیل متهم می‌تواند با دادستان در مقابل قاضی محاجه کند و در خارج از محکمه این حرکت پسندیده نیست.وی افزود: اینکه در بیرون از محکمه کیفرخواست را بی‌اساس خواندن یا اتهامات را مسخره دانستن در شان یک وکیل دادگستری نیست و شاید عنوان مجرمانه نداشته باشد ولی می‌تواند به عنوان تخلف محسوب شود.محمدرضا پاسبان، مدیر گروه حقوق خصوصی و اقتصادی دانشگاه علامه طباطبایی هم در این‌باره گفت: وکیل می‌تواند کیفرخواست را بی اساس بخواند و بگوید موکل من بی‌گناه است ولی اینکه کلماتی را به‌کار ببرد مانند مسخره و اینکه توهینی به مرجعی کند اینها در شان یک وکیل نیست و خلاف اخلاق حرفه‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
آیا جایی برای ثبت نام و مبارزه مستقیم با داعش وجود دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۸ شهريور ۱۳۹۳
متاسم برات وحید هاشمیان تو دیگه چرا ؟