گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

آموزش گنج‌یابی در جنگل‌های شمال!/ تحقق جرم در دانشگاه ایرانیان قطعی است/ اجاره‌بهای منزل کی‌روش چقدر است؟

چه کسی در بوستان مادر برج‌سازی می‌کند؟، بزرگ‌ترین مشتری مواد غذایی صادراتی ایران کیست؟، و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 13 مرداد هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

کشتار کودکانی که در صف شکلات بودند
به گزارش فارس، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف در گزارشی از رفح، تصریح کرده است که حمله به مدرسه سازمان ملل در غزه توسط اسرائیل در شرایطی صورت گرفت که کودکان در این مدرسه برای دریافت شکلات صف کشیده بودند. بان کی‌مون، دبیر کل سازمان ملل، این حمله را که در آن 10 نفر کشته و حدود 30 نفر مجروح شدند، جنایتکارانه توصیف کرد.

تحقق جرم در دانشگاه ایرانیان قطعی است
"محمدعلی اسفنانی" یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با ایسنا، با بیان اینکه تحقق جرم در دانشگاه ایرانیان قطعی است، اظهار داشت: برگردان پول برداشت شده فقط می‌تواند موجب تخفیف برای آنها باشد، زمانی که یک عمل مجرمانه یا خلاف قانون صورت می‌گیرد به صرف انجام آن، نقض قانون صورت گرفته و اینکه بعد از آن آثارش به چه نحوی برطرف شود موجب برداشته شدن وصف مجرمانه از آن عمل نیست.

وی ادامه داد: لذا به دلیل اینکه پولی بدون اجازه قانون و خلاف آن برداشت شده این تحقق جرم قطعی است و برگرداندن مبلغ تخصیص یافته فقط می‌تواند از موجبات تخفیف باشد همانند فردی که مرتکب جرمی شود و بعد از شاکی رضایت می‌گیرد.

تجمع کودکان در اعتراض به کشتار کودکان غزه
جمعی از کودکان در حمایت از کودکان غزه و اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی صبح امروز دوشنبه مقابل دفتر یونیسف در تهران تجمع کردند.



شهید بابایی به روایت مقام معظم رهبری
چند روز قبل خانواده شهید بابایی این جا آمده بودند؛ این خاطره یادم آمد و برای آنها گفتم. سال 61 شهید بابایی را گذاشتیم فرمانده پایگاه هشتم شکاری اصفهان. درجه این جوان حزب‌اللّهی سرگردی بود، که او را به سرهنگ تمامی ارتقاء دادیم. آن وقت آخرین درجه ما سرهنگ تمامی بود. مرحوم بابایی سرش را می‌تراشید و ریش می‌گذاشت. بنا بود او این پایگاه را اداره کند. کار سختی بود. دل همه می‌لرزید؛ دل خود من هم که اصرار داشتم، می‌لرزید، که آیا می‌تواند؟ اما توانست. وقتی بنی صدر فرمانده بود، کار مشکل تر بود. افرادی بودند که دل صافی نداشتند و ناسازگاری و اذیت می‌کردند؛ حرف می‌زدند، اما کار نمی‌کردند؛ اما او توانست همان‌ها را هم جذب کند. خودش پیش من آمد و نمونه‌ایی از این قضایا را نقل کرد.



به گزارش ایرنا، خلبانی بود که رفت در بمباران مراکز بغداد شرکت کرد، بعد هم شهید شد. او جزو همان خلبان‌هایی بود که از اول با نظام ناسازگاری داشت. شهید عباس بابایی با او گرم گرفت و محبت کرد؛ حتی یک شب او را با خود به مراسم دعای کمیل برده بود؛ با این که نسبت به خودش ارشد هم بود. شهید بابایی تازه سرهنگ شده بود، اما او سرهنگ تمامِ چند ساله بود؛ سن و سابقه خدمتش هم بیشتر بود. در میان نظامی‌ها این چیزها خیلی مهم است. یک روز ارشدیت تأثیر دارد؛ اما او قلباً و روحاً تسلیم بابایی شده بود. شهید بابایی می‌گفت دیدم در دعای کمیل شانه‌هایش از گریه می‌لرزد و اشک می‌ریزد. بعد رو کرد به من و گفت: عباس! دعا کن من شهید بشوم! این را بابایی پس از شهادت آن خلبان به من گفت و گریه کرد. (بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسؤولان عقیدتی، سیاسی نیروی انتظامی 23/10/1383)

اجاره‌بهای منزل کی‌روش چقدر است؟
"امیرحسین حسینی" مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در گفتگو با ایسنا، گفت: به تازگی از طریق برخی رسانه‌ها اعلام شد که اجاره‌بهای منزل کارلوس کی‌روش سالیانه حدود 800 میلیون تومان است در حالی که این رقم به هیچ‌وجه صحت ندارد. کرایه منزل کی‌روش در سه سال و نیم اخیر که او در ایران بود متغیر بوده و در بیشترین حالت ماهیانه 6 میلیون تومان و در سال حدود 72 میلیون تومان بوده است اما این رسانه‌ها رقم 10 برابری را برای این مورد اعلام کرده‌اند. بار دیگر تأکید می‌کنم که اخبار منتشر شده درباره اجاره‌بهای منزل کی‌روش صحت ندارد و مدارک مربوط به این مسأله در فدراسیون موجود است.

پسری که موشک اسرائیل حریفش نشد






شهریه ۵۵ میلیون تومانی یک دانشگاه
بازار خبر نوشت: دانشگاه تربیت مدرس برای دانشجویان ورودی ۹۲ و ۹۳ خود در دوره‌های دکتری نوبت دوم شهریه زیر را مصوب کرده است.

 
گزارشی از مراسم افطاری اوباما/ شکم، غذا و دیگر هیچ!
فارس در ملبی طنز نوشت: مثل سنوات گذشته برادر "باراک اوباما" سفره افطاری انداختند و بخشی از مسلمانان آمریکا را بر سر خوان خود میهمان کردند. احتمالاً در حاشیه این افطاری گعده دوستانه‌ای هم تشکیل شده است که متن زیر گزارشی است از آنچه در آن جمع دوستانه گذشته است:

نماینده قطر: جزاک الله خیرا یا اخی اوباما... خدا شما را از افطار دهندگان بهشتی قرار دهد.

نماینده عربستان: نعم... نعم... خیلی ممنون... بسیار پذیرایی خوبی بود.

نماینده داعش: هم پذیرایی خوب بود، هم پذیرایی کننده، خدا به این خدمه‌های شما برکت بدهد، اهل جهاد نیستند؟!

نماینده مصر: بعله.. بالاخره بعد از چند روز شنیدن اخبار جنگ و خونریزی یک لقمه راحت از گلویمان پایین رفت.

نماینده اردن: بچه‌ها... بچه‌ها... دوباره شروع نکنید! یک امشب رو بذارید خوش باشیم؛ گور باباشون بذار همدیگه رو بکشن!

نماینده آیپک: چی؟ گور باباشون؟ منظورت هر دو طرف قضیه‌اس؟

نماینده اردن(با دستپاچگی): نه... معلومه که نه... اسرائیل که داره از خودش دفاع مشروع می‌‌کنه! منظورم حماس و فلسطینی‌های نامرد هستن!

نماینده کویت: ولی می‌گم سیدی اوباما! اگر کاری می‌کردید این جنگ هم زودتر تمام شود خوب بودها.

نماینده عربستان: ها والّا! بالاخره هر چقدر هم ما همکاری کنیم اما طول کشیدن جنگ باعث می‌شود مردم ما هم بیدارتر شوند.

اوباما: این از بی‌عرضگی شماست. وگرنه کاری می‌کردید که مردمتون هم با شما همراه بشن.

نماینده مصر: بله... اتفاقا من دیروز که داشتم تصاویر تظاهرات مردم آمریکا علیه اسرائیل رو می‌دیدم با خودم گفتم باید از شما یاد بگیریم همراه کردن مردم رو!

اوباما: اونا مشتی ساندیس خور بی‌‌سواد هستن! قاطبه مردم با ما هستن، ما بی‌شماریم!

نماینده جنبش سبز: احسنت پرزیدنت! آفرین! این جمله شما نشون میده که ادبیات جنبش سبز فراگیر شده!

نماینده اردن: میگم چطوره نذاریم عکس‌های کودک‌های کشته شده تو غزه به بیرون درز کنه.

اوباما: نمیشه که... سخته.

نماینده عربستان: میگم چطوره خب اسرائیل دیگه بچه‌ها و زنها رو نکشه.

نماینده داعش: آره... زنها رو که نباید کشت، حیف نیست؟!

نماینده آیپک: باز شما دو تا خرفت حرف زدید! مگه میشه زن‌ها و بچه‌ها رو نکشت. پس یه دفعه بگید عقب نشینی کنیم دیگه!

نماینده عربستان: حق با شماست؛ من عذر می‌خوام، حواسم نبود زن‌ها و بچه‌ها برای شما تهدید امنیت ملی محسوب میشن!

نماینده قطر: میگم چطوره اصلاً همه خبرنگارها رو بکشیم، اینطوری دیگه خبرنگاری نیست که بخواد عکس منتشر کنه.

برگزاری یک تور عجیب علمی/ آموزش گنج‌یابی در جنگل‌های شمال!
چندی پیش مهر از انتشار قارچ‌گونه سایت‌های گنج‌یابی خبر داد و اعلام کرد که در این سایت‌ها افراد سودجو به راحتی اقدام به تبلیغ چگونگی پیدا کردن گنج و دفینه‌های طلا و غارت محوطه‌های تاریخی می‌کنند اما به تازگی در سایت‌های مجازی و شبکه‌های اجتماعی اطلاعیه دیگری منتشر شده که نشان می‌دهد افرادی به سرپرستی یک استاد راهنما به نام "ف.ب" گروه کاوش تشکیل داده و قرار است اواخر مرداد ماه به تور علمی و آموزشی چگونگی دفینه‌یابی در جنگل‌های شمال کشور بروند.

در تبلیغات مربوط به این تور آموزشی آمده است: "توجه داشته باشید از آنجا که این کمپینگ علمی در قالب یک تور تحقیقاتی همراه با کاوش واقعی است، تنها ویژه اعضای باشگاه و مشترکانی است که مورد تایید استاد ... باشند. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر و چگونگی ثبت نام و رزرو جا با خانمی به اسم ... و شماره تلفن .... تماس بگیرید. البته "مهدی ایزدی" معاون میراث فرهنگی این استان نیز به ما گفت که تاکنون به چنین موضوعی برخورد نکرده است با این حال آموزش گنج‌یابی را ممنوع و اقدامی خلاف قانون دانست.


تبلیغات مربوط به برگزاری تور

تحلیل جمعیت شناختی کشتار کودکان غزه
وطن امروز نوشت: با پخش مکرر ویدئوی مربوط به سخنرانی نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حضور هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا، از صدا و سیما، دفاع سرسختانه جلاد اسرائیلی از کشتار کودکان و زنان بی‌دفاع غزه، بار دیگر مورد نفرت افکار عمومی قرار گرفت بویژه خطاب او به حاضران مبنی بر اینکه "ما مجبوریم و امیدواریم درک کنید" راز جنایات اخیر اسرائیل در غزه را برملا کرده است. رازی که البته سال‌هاست برملا شده و آن انگیزه وجودی رژیم اشغالگر قدس برای نسل‌کشی فلسطینیان است. حتی دبیرکل سازمان ملل نیز با همه قیود آمریکایی- اسرائیلی که بر دست و پا و زبانش دارد در پیام دیروز خود به تل‌آویو بی‌اختیار خواستار "توقف نسل‌کشی در غزه" شد.

در واقع در آن سخنرانی هدف نتانیاهو تنها ایجاد رعب و وحشت در بین مردم غزه برای خالی کردن پشت حماس و مقاومت اسلامی نبود بلکه رئیس دولت یهودی داشت هدف اصلی صهیونیست‌ها از حمله به مناطق مسکونی، مساجد، بیمارستان‌ها و مدارس غزه  را در لفافه بیان می‌کرد که همان هدف غده سرطانی اسرائیل از روز نخست بوده است یعنی نسل‌کشی اعراب فلسطینی ساکن این سرزمین یا کوچاندن آنها.

طنزی دردناک برای اسرائیل
به گزارش جام، در این تصویر که از عجز تفنگداران اشغالگر در برابر عملیات نفوذی رزمندگان مقاومت با استفاده از تونل‌های زیرزمینی حکایت دارد، یک فضانورد حاضر در کره ماه نیز به نمایش در آمده، در حالی که بر سر خود می‌زند و می‌گوید: "... تا اینجا هم نفوذ کرده‌اند"!



به گزارش العالم، گفتنی است، "تونل‌های" مقاومت فلسطین در هفته‌های اخیر موجی از ترس و وحشت را در میان صهیونیست‌ها موجب شده است که یکی از آخرین ابعاد آن، گزارش یک شهرک‌نشین در مورد شنیده شدن صداهای غیرعادی از طبقات زیرین زمین بود که به حفاری گسترده محل از سوی نیروهای امنیتی در اطراف منزل وی منجر و مشخص شد که آن صداها خیالاتی بیش نبوده است!

چه کسی در بوستان مادر برج‌سازی می‌کند؟
به گزارش مسیرآنلاین، با توجه به اینکه یکی از الزامات مقرراتی شهرداری، نصب تابلو در ورودی پروژه‌های ساختمانی است، متاسفانه اثری از تابلو در پروژه برجسازی در بوستان مادر وجود ندارد! و معلوم نیست چه کسی و یا ارگانی در حال اجرای عملیات عمرانی در این پارک است؟ چندی پیش شنیده شد، زمین هفت‌هکتار بوستان مادر که قرار بود پارکی شود برای شهروندان منطقه پنج، به برج و پاساژ تبدیل می‌شود و شهرداری آن را به قیمت 470میلیاردتومان به بانک انصار فروخته است. 370میلیاردتومانش خرج بزرگراه صدر شده و صدمیلیاردش خرج بزرگراه امام‌علی که بانک انصار حضور خود در این پروژه را تکذیب کرد.

از طرفی فتاح رییس بنیاد تعاون سپاه نیز در گفتگوی کوتاه خود با خبرنگار مسیرآنلاین حضور بنیاد را در این پروژه به صورت کلی تکذیب کرده است اما در عین حال جهت اطمینان بیشتر آنرا منوط به استعلام از بخش اقتصادی بنیاد کرد، جالب اینکه حتی رییس شورای شهر تهران هم اطلاع دقیقی از پروژه پارک مادر ندارد.
 
اعتراض بانوان کشور به راه‌اندازی تماس تصویری
به گزارش دانا، در واکنشی وسیع و فرهنگی، ۸۴ مؤسسه و تشکل بانوان فعال در حوزه زنان و خانواده در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای عالی فضای مجازی نگرانی شدید خود را نسبت به زمزمه‌های راه‌اندازی ارتباط تصویری تلفن‌های همراه اعلام کردند. این بانوان در نامه خود تأثیرات مخرب و غیر قابل جبران "تماس تصویری" و نرم‌افزارهای تلفن‌های همراه مانند تانگو، اینستاگرام، واتس آپ، وایبر و… بر بنیان خانواده و هم چنین تهدید آرامش و امنیت زنان را به جناب مهندس انتظاری متذکر شدند.

دردسرهای پایان‌ناپذیر آقای رویانیان
به گزارش افکارنیوز، "محمد رویانیان" در زمان مدیرعاملی خود در پرسپولیس به خاطر اعتصاب بازیکنان پیش از دربی با دریافت وام دو میلیارد تومانی سند منزل مسکونی خود را در رهن بانک قرار داد. رویانیان چندی بعد برکنار شد و پیگیری‌هایش برای بازپرداخت وام نیز بی‌نتیجه بود و بانک نیز طبق قانون منزل وی را تصرف کرد.

قرار بود در ماه رمضان منزل وی تخلیه شود که مدتی وقت گرفت که با این درخواست موافقت شد و اکنون باید تا پایان هفته منزل مسکونی خود را تخلیه کند. رویانیان اخیرا مذاکرات و مکاتباتی با سران پرسپولیس داشت تا این مشکل را حل کند و فعلا قول گرفته تا بدهی به بانک پرداخت شود، البته با توجه به مشکلات مالی قرمزها نباید به این زودی‌ها منتظر تحقق وعده مسئولان پرسپولیس باشد.

دیدار ظریف و وزیر خارجه فلسطین
"ریاض المالکی" وزیرامور خارجه فلسطین که برای حضور در نشست اضطراری کمیته فلسطین جنبش عدم تعهد به تهران سفر کرده است با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.



بزرگ‌ترین مشتری مواد غذایی صادراتی ایران کیست؟
 به گزارش ایسنا، طی سه ماهه نخست امسال، ایران بیش از 894 هزار تن انواع محصولات کشاورزی خود را به کشورهای مختلف صادر کرده است که عراق با خرید بیش از 60 درصد از این محصولات صادراتی، بزرگ‌ترین مشتری محصولات کشاورزی ایران به‌شمار می‌رود. البته به نظر می‌رسد صادرات برای تاجران ایرانی به کشور‌های همسایه مانند عراق هم از نظر همجواری و هم از نظر فرهنگی و دینی به صرفه‌تر از دیگر کشور‌هاست.
 
عراق به عنوان بزرگ‌ترین مشتری انواع محصولات کشاورزی ایران را اعم از محصولات زراعی، باغی، دامی و غیره می‌خرد؛ به گونه‌ای که در بهار امسال بیش از 36 هزار تن ماست و 26 هزار تن دوغ، شیر و خامه به این کشور صادر شده و این در حالی است که کل صادرات ماست از ایران به کشور‌های مختلف حدود 38 هزار تن و میزان کل صادرات دوغ، شیر و خامه حدود 28 هزار تن بوده است. همچنین طی این مدت بیش از 6000 تن انواع شیر و خامه و بیش از 2000 تن انواع شیر خشک صنعتی و اطفال به عراق صادر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار