ایلخانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اتمام وقت پروازی خلبان هواپیما در بندر عباس/ هواپیمای جایگزین از دوبی وارد شد

مدیرکل شرکت فرودگاه های کشور گفت: به دلیل به اتمام رسیدن وقت پروازی خلبان هواپیمای جایگزین دیگری از دوبی به همراه گروه پروازی عازم فرودگاه بند عباس شد.

ایلخانی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه روز گذشته مورخ 06/14 /93 یک فروند هواپیما 737 متعلق شرکت هواپیمای امارت در ساعت 17:45  به وقت محلی از طریق  مرز افغانستان وارد ایران شد افزود: در ادامه  به دلیل ارائه اطلاعات متنافض با طرح  پرواز از این هوا پیما خواسته شد به کشور افغانستان بازگردد. 

 مدیرکل شرکت فرودگاه ها ی کشور در ادامه افزود: خلبان  این هواپیما به دلیل کمبود سوخت اجازه ادامه مسیر خواست و در فرودگاه بند عباس فرود‌ آمد.

 ایلخانی در ادامه توضیح داد: این هواپیما در ساعت 18:45 دقیقه در فرودگاه بندر عباس فرود آمد و مدیر این فرودگاه به همراه مسئولان مربوطه وارد هواپیما  شدند و با خلبان که تبعه  اسپانیایی بود صحبت کردند و اشتباهاتشان را متذکر وخلبان نیز آنها را پذیرفت. 

 وی درادامه اظهار داشت: این هواپیما 148 مسافر داشت و از بین  آنها 141 نفر مسافر بوده و 7 نفر خدمه بودند.

ایلخانی در خصوص نظامی بودن مسافران این هوا پیما گفت:  براساس مشاهدات مدیر فرودگاه ما مسافران دارای لباس شخصی بود اما به نظر می رسید که نیروی  پشتیانی ناتو در منطقه باشند .

مدیرکل شرکت فرودگاه ها ی کشور به اشاره به اینکه  به هیچ وجه از هواپیماهای نظامی در نشاندن هواپیما کمک گرفته نشد ، افزود: به محض اخطار خلبان تمکین کرد و براساس  کنوانسیون بین المللی در فرودگاه بند عباس به زمین نشست.

 ایلخانی با اشاره به اینکه چنین اقداماتی در بخش هوایی عجب نیست افزود: براساس نورم بین المللی کشورها باید بر فضای بالای سر خودشان حاکمیت داشته باشند و در صورت مشکوک شدن با چنین مواردی باید از خلبان در خواست  کنند که فرود بیاید و یا به کشور مبدا باز گردد.
 
 مدیر کل فرودگاه های کشور در ادامه توضیح داد:  به دلیل به اتمام رسیدن وقت پروازی خلبان  هواپیمای  جایگزین دیگری از دوبی به همراه گروه پروازی  عازم فرودگاه بند عباس شد.

 ایلخانی درادامه خاطر نشان کرد: طی 4 مرحله از مسافران پذیرایی شد و در نهایت هوا پیما در ساعت 2:42 دقیقه بامداد روز شنبه بندر عباس را به مقصد قندهار ترک کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: خلبان ، پرواز ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار