روایت دیگر از فرود هواپیمای fly doby در بندر عباس

کمبود سوخت دلیل اصلی فرود هواپیمای "فلای دوبی"بود!

شوشتری اشاره به اینکه دلیل اصلی فرود هواپیما در فرودگاه بندر عباس نتاقض در طرح و مجوز پرواز و در خواست خود خلبان برای کمبود سوخت بود،افزود: مسولان فرودگاه بلافاصله در کارتیبت خلبان حضور یافتند و اطلاعات لازم را به ستاد شرکت فرودگاه ها منتقل کردند و پس از رفع ابهام اجازه پرواز را در ساعت 2:44 بامداد صادر کردند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ فرود هواپیما fly doby در روز گذشته موج وسیعی از اخبار ضد و نقیض در کشور ایجاد کرد به گونه ای که   استاندار هرمزگان در خصوص این هواپیما می گوید:مسافران این هواپیما تحت عنوان مسافران شخصی بودند، ولی اینگونه نبود، بلکه نیروهای نظامی با لباس شخصی بودند.

وی تاکید کرد: این نیرو‌ها متعلق به نیروهای ناتو بود و از ۱۴۰ سرنشین، ۱۱۰ نفر آن‌ها آمریکایی بودند و گروه پروازی هم آمریکایی بود. 

استاندار هرمزگان در ادامه اظهار داشت: با مقامات بالا هماهنگ شد چون این هواپیما اطلاعات نادرست داده است، بنا شد از این هواپیما بخواهیم تا فرود بیاید تا اطلاعات بیشتری به ما بدهد، ولی هواپیمای مذکور مقاومت می‌کند، از این جهت نیروهای ما مجبور می‌شوند در اولین فرودگاه که فرودگاه بندرعباس است، آن را بنشانند.

جادری اظهار داشت: متاسفانه خودشان باعث شدند تا این اتفاق بیفتد، ضمن اینکه اشتباه‌شان را پذیرفتند، صورتجلسه شده و امضاء هم کردند و گفتند که اشتباه از طرف ما بوده که اطلاعات درست ندادیم.

وی در ادامه به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: این سرنشینان لباس شخصی پوشیده بودند اما  پوتین به پا داشتند.


براساس این گزارش ایلخانی مدیر عامل شرکت فرودگاه ها ی کشور در خصوص فرود این هواپیما  گفت: مشخصات این هواپیما به اشتباه اعلام شده بود و آنچه وارد فضای کشور ما شده بود نوع دیگری از هواپیما بود به همین دلیل تناقض در ارائه اطلاعات موجب شد از خلبان بخواهیم در فرودگاه بندرعباس در مسیر خودش فرود آید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: پس از فرود این هواپیما در فرودگاه بندرعباس از خلبان سؤالاتی شد و اسناد هواپیما مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این هواپیما اماراتی و متعلق به شرکت هواپیمایی (fly dubai) بود، ادامه داد: هواپیمای مذکور در مسیر‌ قندهار به‌ شارجه در حال عبور از فضای ایران بود که متوجه شدیم در اظهارات و fl‌y plan این هواپیما، دچار اشتباهاتی شده بودند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور اضافه کرد: در راستای اطمینان از اینکه هواپیمای مذکور مشکل خاصی نداشته باشد، از این هواپیما خواهش کردیم در فرودگاه بندرعباس فرود آید.

ایلخانی اظهار داشت: مشخصات این هواپیما به اشتباه اعلام شده بود و آنچه وارد فضای کشور ما شده بود نوع دیگری از هواپیما بود به همین دلیل تناقض در ارائه اطلاعات موجب شد از خلبان بخواهیم در فرودگاه بندرعباس در مسیر خودش فرود آید.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور ادامه داد: پس از فرود این هواپیما در فرودگاه بندرعباس از خلبان سؤالاتی شد و اسناد هواپیما مورد بررسی قرار گرفت.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930615000031#sthash.3FIXgmca.dpuf

ولی واقعیت امر چیز دیگری است خلبان این هوا پیما به دلیل کمبود سوخت درخواست فرود در فرودگاه بند عباس کرد.

براساس این گزارش ابراهیم شوشتری معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص فرود یک فروند هواپیما آمریکایی در فرودگاه بندر عباس گفت: روز گذشته یک فروند هواپیمای بوئینگ 737-800 متعلق به شرکت هواپیمایی fly dubai  امارات با شناسایی پرواز  اسکای دوبی  در مسیر قندهار به دبی پرواز می‌کرد به دلیل تناقض در طرح پرواز و اجازه پرواز صادر شده به خلبان موضوع اعلام و این هواپیما در فرودگاه بند عباس می نشیند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اعلام خلبان مبنی بر کمبود سوخت این هواپما ترجیح داد در فرودگاه بندرعباس در ساعت 18:57 روز جمعه  مورخ 1393/6/14به زمین نشست.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور در ادامه اظهار داشت: این هواپیما دارای 141 مسافر و 7 خدمه بود که پس از نشست در فرودگاه بندعباس مسئولان مربوطه در محل حضور یافتند و در ساعت 2:42 بامداد روز شنبه فرودگاه بندرعباس را به مقصد دبی ترک کردند.
شوشتری در ادامه توضیح داد: مالکیت این هواپیما اماراتی بوده و روزانه مسیر دبی به قندهار و بالعکس پرواز می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه  دلیل اصلی فرود هواپیما در فرودگاه بندر عباس تناقض در طرح و مجوز پرواز و در خواست خود خلبان برای کمبود سوخت بود،افزود: مسولان فرودگاه بلافاصله در کارتیبت خلبان حضور یافتند و اطلاعات لازم را به ستاد شرکت فرودگاه ها منتقل کردند و پس از رفع ابهام اجازه پرواز را در ساعت 2:44 بامداد صادر کردند.


شوشتری در ادامه نصریح کرد: از مسافران این هواپیما به دفعات مختلف پذیرایی شد و به مسافری که نیاز به پزشک داشت رسیدگی شد.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاههای کشور خاطرنشان کرد: قطعا این پرواز غیر نظامی بوده و تحت عنوان اسکای دبی پرواز می‌کرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: هواپیما ، سوخت ، فرود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار