مسکن در هفته ای که گذشت:

طلسم دو ساله تسهیلات مسکن روستایی شکست / دریافت تسهیلات 15 میلیون تومانی از بیست روز آینده

حوزه مسکن این هفته شاهد اتفاقات بسیاری از جمله شکستن طلسم تسهیلات مسکن روستایی و در یافت این تسهیلات از 15 روز آینده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حوزه مسکن این هفته شاهد اتفاقات بسیاری از جمله افتتاح صندوق پس انداز مسکن  بود.

براساس این گزارش سکوت وزارت راه و شهرسازی شکست؛

طی روزهای گذشته وزارت راه و شهرسازی مهر سکوت را شکست و حرف‌های ناگفته را مطرح کرد، حرف‌هایی که بازار مسکن را کمی قلقلک داد.

ایزدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کیفیت ساخت و ساز در کل کشور دچار مشکل شده است، افزود: تا کنون تنها 53 هزار واحد مسکونی تسهیلات نوسازی دریافت کرده‌اند.

رییس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران:


سیف گفت: بانک یک نهادی است که ذی‌نفعان مختلفی دارد و باید برای دفاع از حقوق سپرده گذاران و وصول مطالبات آنها اقدام کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


حامد قادرمرزی با بیان اینکه تمام تلاش دولت براین است که تمام پروژه‌های نیمه ‌تمام مسکن مهر دولت دهم تا پایان سال 93 به اتمام برسد و در اختیار متقاضیان قرار بگیرد افزود: در هفته دولت طرح مسکن مشارکتی و زمان اجرای آن اعلام خواهد شد.

معاون مسکن روستایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:


مهدیان با اشاره به افزایش 15 درصدی تسهیلات مسکن روستایی گفت: روستایان می‌توانند از 20 روز آینده تسهیلات 15 میلیون تومانی مسکن روستایی را دریافت کنند.

معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن خبر داد:


مهدیان گفت: کار کارشناسی خانه به خانه منطقه زلزله‌زده موموری به اتمام رسید و تاکنون بیش از 6 هزار و 200 واحد مسکونی تعیین خسارت شده‌اند.

یکی از دلایلی که وام مسکن می‌تواند تورم را به اقتصاد تزریق کند عدم سرمایه‌گذاری وام مسکن در بخش ساخت و ساز است که ضروریست این وام را در زمینه تولید و ساخت و ساز سرمایه‌گذاری کرد.

رییس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی:


رییس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت:آرامش بازار مسکن با تدوین سیاست‌های حمایتی بلندمدت تزریق وام مسکن بعنوان یک راهکار کوتاه‌مدت نمی‌تواند مشکلات بخش مسکن را برطرف کند.

استفاده از روش‌های نوین در ساخت و ساز جزء مقررات طی ساختمان است و از سوی سازندگان اجرایی شود

رییس انجمن انبوه‌سازان مسکن خوزستان تاکید کرد:

ارائه تسهیلات در رونق‌دهی بازار مسکن بسیار مؤثر خواهد بود اما به شرط آنکه هر بانک عامل پرداخت تسهیلات باشند و دولت بخشی از سود پرداختی را متقبل شود.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار