رییس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی

آرامش در بازار مسکن نیازمند تدوین سیاست‌های حمایتی بلندمدت است

رییس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت:آرامش بازار مسکن با تدوین سیاست‌های حمایتی بلندمدت تزریق وام مسکن بعنوان یک راهکار کوتاه‌مدت نمی‌تواند مشکلات بخش مسکن را برطرف کند.

مجید نیکخو رییس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران افزود: دولت باید سیاست‌های حمایتی بلندمدت، میان مدت را از طریق تشکل‌های اتاق فکر با نظرخواهی از متولیان مسکن در سراسر کشور چه در بخش خصوصی و دولتی شناسایی و تدوین نماید.
 
وی تصریح کرد: افزایش قیمت مسکن در سال‌های 90 و 91 بسته به مشکلات تحریم و یا عدم مدیریت جامع، در  بخش مسکن با افزایش 4 الی 5 برابری قیمت‌ها طی سال‌های اخیر در کل کشور مواجه شدیم که در قسمت‌های مختلف متفاوت بود.
 
رییس اداره نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: باید دلایل رشد قیمت زمین و مسکن را بررسی و عوامل تأثیرگذار مقرون را شناسایی کرد.
 
وی با بیان اینکه سوداگری می‌تواند در افزایش قیمت‌ها مؤثر باشد یادآور شد: با توجه به اینکه عموم تخلفات در خارج از شهرها اتفاق می‌افتاد دولت باید با نظارت عالیه در ساخت و سازها متخلفان را شناسایی و با آنان برخورد کند.
 
نیکخو تأکید کرد: افزایش سرسام‌آور قیمت زمین و مسکن به دلیل همین تخلفات و عدم برخورد جدی با آنان است.
انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن ، حمایت ، نظام مهندسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار