وزیر خارجه اسبق انگلیس:

برای مقابله با داعش به ائتلافی جهانی با همکاری کشورهای مسلمان نیاز است

وزیر خارجه اسبق انگلیس گفت: برای مقابله با داعش، لازم است ائتلافی بین‌المللی با همکاری کشورهای مسلمان صورت بگیرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، "دیوید اوون" وزیر خارجه اسبق انگلیس درباره سخنان اخیر کامرون درباره نحوه برخورد با نیروهای داعش که می خواهند به انگلیس باز گردند گفت: به نظر می رسد وی باید کمی احتیاط به خرج دهد زیرا مسائل عمده ای در خصوص قانونی بودن اقدامات وی وجود دارد ولی از دیگر سو، حزب کارگر نیز آمادگی دارد از این اقدامات حمایت کند. 

وی افزود: یکی از مسائلی که همواره باید در مقابله با تروریسم به خاطر داشت مساله افکار عمومی است زیرا در کشور ما، شمار چشمگیری از مسلمانان زندگی می کنند که مردمی سخت کوش هستند و باید در همه مراحل حمایت آنان را با خود داشت. آنان جبهه واقعی مقابله با افراط گرایی هستند .

وی افزود: البته داعش تهدیدی جدی به شمار می آید ولی نه فقط برای کشورهای غربی بلکه برای همه کشورهای خاورمیانه و آفریقا . ما با افراط گرایی روبرو هستیم که از پاکستان می آید و به همه خاورمیانه می رسد و به کشورهای آفریقایی مانند لیبی و نیجریه کشیده می شود. این مساله بسیار جدی است و باید راهی برای مقابله با آن یافت. مساله مهم نیز ایجاد ائتلافی بین المللی است. در عراق باید دولتی روی کار بیاید که این کشور را منجسم تر کند و در سوریه نیز باید فکری برای جایگزین کردن اسد کنیم.

وی گفت جای شرمساری است که نتوانستیم روسیه را برای مقابله با اسد و جایگزین کردن وی با خود همراه کنیم. عده ای انتظار دارند که خیلی زود در خصوص مقابله با داعش وارد عمل شویم و به اوباما خرده می گیرند ولی به باور من وی تاکنون در این خصوص خوب عمل کرده است. چنین کاری مستلزم یک راهبرد محتاطانه و مناسب است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار