انبارلوئی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

با وجود تحریم‌ها ایران میز مذاکره را ترک نخواهد کرد/آمریکا ناقض توافق‌نامه ژنو

مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی گفت: با وجود تحریم‌ها ایران در هیچ شرایطی میز مذاکرات را ترک نخواهد کرد، چرا که منطق ایران مشخص است.

"محمدکاظم انبارلوئی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تهدید و تحریم‌های جدید از سوی آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: رسانه‌های غربی به ویژه آمریکا و اروپا خبر از تحریم‌های جدیدی از سوی این کشور‌ها به صورت یکسویه علیه ایران دارند.   
 
وی ادامه داد: این تحریم‌ها مسلما خلاف توافق با ۱+۵ است، چرا که این گروه متعهد شده بودند تحریم‌های جدیدی را علیه ایران وضع نمی‌کنند، در حالیکه ۱+۵ به ویژه آمریکا در عمل نشان داد که نسبت به آنچه که تعهد داده، پایبند نبوده است.   
 
این فعال سیاسی ضمن توصیه‌ای به مسئولان دیپلماسی کشور افزود: طبیعی است که موضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به عملکرد غرب باید صریح و روشن باشد، همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند، آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند و پس از توافق، تهدید و تحریم‌هایشان بیشتر شده است، مشخص می‌شود که مقام معظم رهبری برای شناخت دشمن از چه هوشیاری برخوردار هستند.   
 
وی اضافه کرد: دستگاه دیپلماسی ما باید دشمن را صریح‌تر و شفاف‌تر بشناسند، چرا که آنان پس از ۵ دوره مذاکره در وین به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکردند، این در حالی بود که ایران به تمام تعهدات خود طبق گزارش آژانس عمل کرد.   
 
انبارلوئی با بیان اینکه تصور می‌کنم هیچ افق روشنی برای مذاکرات هسته‌ای با این وصف وجود ندارد و بازگشت به نقطه صفر اجتناب ناپذیر خواهد بود، تصریح کرد: با وجود تحریم‌ها ایران در هیچ شرایطی میز مذاکرات را ترک نخواهد کرد، چرا که منطق ایران مشخص است و اگر می‌بینید در مذاکرات گذشته مرحله‌ای افت و یا تعلیق شده است، تماما از ناحیه غربی‌ها بود.   
 
مسئول سیاسی حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: کسی که برای رفتار خود دلیل داشته باشد هیچ‌گاه در مذاکرات کوتاه نمی‌آید، بنابراین بعید است ایران میز مذاکرات را ترک کند و ما هم توصیه نمی‌کنیم، بلکه توصیه ما این است در صورت اصرار طرف غربی به زیاده خواهی دلیلی ندارد بر تعهداتمان پایبند بمانیم، می‌توانیم به‌‌ همان نقطه‌ای برگردیم که در دولت یازدهم بودیم.  
 
گفتنی است؛  اعمال تحریم‌های جدید شرکت‌ها و اشخاص ایرانی از سوی غرب درحالی است که ایران بارها تاکید داشته به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این اقدام آمریکایی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که واشنگتن در چارچوب 1+5 با جمهوری اسلامی براساس برنامه مشترک توافق کرده بود که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع نکند.

از سوی دیگر تحریم‌های جدید در شرایطی توسط وزارت خزانه داری آمریکا تصویب شده که قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر دیپلمات‌های این کشور به همراه 5 کشور آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین با دیپلمات‌های ایرانی برای رسیدن به توافق جامع پشت میز مذاکره بنشینند.

روز گذشته "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای روسیه‌ای خود 1+5 را دعوت به واقع بینی کرده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: تحریم ، نقض ، توافقنامه ، ژنو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار