سياست خارجي در هفته‌اي که گذشت؛

از بیانیه مشترک ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا تحریم برخی شرکت‌های ایرانی توسط آمریکا

رونمایی از خودروهای شهدای هسته‎ای با حضور صالحی، آغاز دور جدید گفتگوهای ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، تهدید اعضای منافقین به اعدام از سوی سرکردگان این گروهک تروریستی، احضار حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه ایران، تحریم برخی شرکت‌های ایرانی از سوی دولت آمریکا و... از عناوین مهم هفته گذشته در حوزه سیاست خارجی است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، مهم‌ترین عناوین خبری حوزه سياست خارجي در هفته گذشته به شرح ذیل است:





مقامات آمریکایی بر نگاه متوهم خود در قبال ایران اصرار دارند

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به تکرار ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا گفت: مقامات آمریکایی در حالی که باید به دنبال جلب اعتماد افکار عمومی ایرانیان در قبال رویکرد خصمانه چند دهه گذشته خود باشند ظاهرا کماکان بر نگاه غیرواقع بینانه و متوهم خود درقبال جمهوری اسلامی ایران اصرار دارند.

رونمایی از خودروهای شهدای هسته‎ای با حضور صالحی

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران امشب در مراسم رونمایی از خودورهای شهدای هسته‌ای و تجلیل از مقام شامخ شهدای سازمان انرژی اتمی ایران حضور یافت.
 
آمریکا ماجراجویی سیاسی نکند/رفتار غربی‏ها عاقبت خوشی ندارد

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به مذاکرات ایران و آژانس که قرار است نوزدهم بهمن انجام شود، اظهار کرد: تقاضا داریم مذاکرات با تأمل پیش برود و آژانس در انجام آن شتاب نداشته باشد، چرا که همزمان مذاکرات با پنج به علاوه یک وجود دارد و ممکن است تداخل ایجاد شود.


نقض توافقنامه ژنو در اولین روز اجرا/ پاسخ نرم مقامات ایرانی باعث تشدید فشارها می‌شود

یک کارشناس مسائل آمریکا اظهارات مطرح شده از سوی مقامات آمریکایی را نوعی فرار رو به جلو برای سرپوش نهادن بر نقض توافق ژنو دانست و اظهار داشت: وزارت دارایی آمریکا در تاریخ 20 ژانویه و همچنین در سایت رسمی خود اعلام کرد که افراد و شرکت‌هایی که تابعیت آمریکایی دارند، اجازه انجام هرگونه معاملات تجاری با حوزه‌های تعلیق شده در ایران را ندارند.



 
آغاز دور جدید گفتگوهای ایران و آژانس/ ارائه جزئیات از زبان "کمالوندی"

امروز شنبه 19 بهمن دور جدید مذاکرات ایران و آژانس آغاز می‌شود.

 
اخبار توقف سانتریفیوژها و تاسیسات اراک "والله" صحیح نیست/ هر پروژه‌ای را که تشخیص دهیم کنار می‌گذاریم

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این روزها می‌شنویم که متاسفانه می‌گویند سانتریفیوژ‌ها و اراک متوقف شده است، "والله" اینگونه نیست و آن کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند، من خواهش می‌کنم اگر بر مسئله واقف نیستند، بیایند و از تاسیسات ما فیلم بگیرند، آنوقت خواهند فهمید که آیا این تاسیسات متوقف است یا خیر.

 
مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی آغاز شد

مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی امروز (شنبه) در محل سازمان انرژی اتمی آغاز شد.


لزوم ایجاد یک نظام چندجانبه غیرتبعیض‌آمیز، پیش‌نیازی برای توسعه و رشد اقتصادی در جهان

معاون نماینده ایران در سازمان‌ملل ضمن تاکید بر اهداف و اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر ضرورت مشارکت کشورهای در حال توسعه در نهادهای مالی و پولی بین‌المللی و اصلاح ساختارهای مالی و اقتصادی اشاره کرده و همچنین ایجاد یک نظام تجارت چندجانبه غیر تبعیض‌آمیز و برابر برای همه را پیش نیاز توسعه و رشد اقتصادی در جهان برشمرد.


بان‌کی‌مون شهادت دیپلمات ایرانی در یمن را تسلیت گفت

دبیرکل سازمان ملل با ارسال نامه‌ای به سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد، شهادت ابوالقاسم اسدی دیپلمات کشورمان در یمن را تسلیت گفت.



رژیم صهیونیستی همچنان اولین تهدید صلح و ثبات در منطقه است

صبح امروز دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.


مذاکرات امروز روندی رضایت‎ بخش داشت/ در صورت رفع ابهامات تصنعی راه برای همکاری بین ایران و آژانس هموار خواهد شد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه مذاکرات طی فردا(یکشنبه) نیز ادامه خواهد داشت گفت: مذاکرات امروز روند رضایت بخشی داشت و ما در تلاش هستیم تا این مذاکرات را نهایی کنیم.


هیچ کدام از مراکز سازمان انرژی اتمی ایران تعطیل یا برچیده نمی‌شود

معاون حفاظت و امنیت سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم افتتاح طرح‌های اجرا شده در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران تاکید کرد: هیچ‌یک از مراکز سازمان انرژی اتمی ایران تعطیل یا برچیده نمی‌شوند.


محمدی: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین اتفاق قرن بیستم/ ایزدی: هدف آمریکا در قبال ایران تغییر استراتژی است

یک کار‌شناس ارشد مسائل راهبردی گفت: آمریکا امروزه در دوران تاریخی فقر و انحطاط قرار گرفته است، به طوری که راهبرد آمریکا در مورد خاورمیانه تغییر یافته است.


آمریکایی‌ها چگونه "توافقنامه ژنو" را دور می‌زنند؟‌/ خط جدید تحریم‌ها علیه ایران کلید خورد

در آستانه دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5، سران کاخ سفید با اتخاذ مواضعی خصمانه در قبال ایران دور تازه‌ای از اقدامات دشمنانه خود را کلید زده‌اند.



 
"روز دوم" مذاکرات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی/ روند رضایت‌بخش گفتگوها

مذاکرات ایران با نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که از روز گذشته آغاز شده امروز دوباره از سر گرفته می‌شود.


کار به جایی رسیده که شرمن هم تهدید می‌کند! / گزینه "ما" در برابر گزینه‌های آمریکا چیست؟

بعد از اینکه نمایندگان دو کشور در چارچوب سلسله نشست‌های ژنو به توافق اولیه در قالب "اقدام مشترک" دست یافتند روند تهدیدهای کاخ سفید شکل جدیدی به خود گرفته است.

خبری از تعطیلی "فردو و آب سنگین اراک" نیست/ اظهارات مقامات آمریکایی "میز مذاکرات" را تحت تاثیر قرار می‌دهد

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر تعطیلی ساست فوردو و تاسیسات آب سنگین اراک گفت: توافق‌نامه ژنو مسیر خاص خودش را دارد؛ این اظهارات آنچه را که می‌تواند تحت تاثیر قرار دهد میز مذاکرات است؛ ما ترجیح می‌دهیم حرف‌های اصلی‌مان را روی میز مذاکرات و نه در رسانه‌ها بزنیم.


"1+5" در برابر آزمون مهمی قرار دارد/ ملت ایران میزان صداقت آنها در اجرای تعهدات را با دقت رصد می‌کند

سفیر ایران در فرانسه گفت: گروه ۱+۵ اکنون در برابر آزمون مهمی قرار دارد و ملت ایران میزان صداقت آنها را در اجرای تعهدات خود برای رسیدن به توافق نهایی مبنی بر احترام به حقوق هسته‌ای ایران و لغو کامل تحریم‌ها با دقت رصد می‌کند.


ملت ایران در 22 بهمن پاسخگوی ادعای سخیف مقامات آمریکایی خواهند بود

سردار خضراعی با اشاره به اینکه در 22 بهمن ملت ایران ملت غیور ایران پاسخگوی ادعای سخیف مقامات آمریکایی خواهند بود، گفت: آن‌ها به کارکرد نظامی و اطلاعاتی ما واقفند و می‌دانند بضاعت غیورمردان بسیجی و رزمندگان اسلام در مجموعه سپاه پاسداران در حدی است که این آمادگی را دارند در مقابل هرگونه تعرضی بایستند.



سرکردگان منافقین اعضای خود را به "اعدام" تهدید کردند

سخنگوی گروهک تروریستی منافقین در اظهار نظری مضحک با جنگی توصیف کردن شرایط بین ایران و این گروه، اعضای سرپیچی کننده از این شرایط را تهدید به مجازات و اعدام کرد.
 
ادعای تعهد ایران به تصویب و اجرای پروتکل الحاقی کاملا بی‌اساس است/مجلس نقش اصلی در تصویب دارد

سفارت ایران در باکو در واکنش به ادعای سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریکا طی انتشار بیانیه‌ای گفت: این ادعا که ایران متعهد به تصویب و اجرای پروتکل الحاقی شده، کاملا بی اساس است و به طور قطع تصویب پروتکل، منوط به طی مراحل قانونی در جمهوری اسلامی ایران می‌باشد که در این زمینه مجلس شورای اسلامی نقش اصلی را در تصویب دارد.


قرائت بیانیه مشترک ایران و آژانس/ دو طرف برای 7 اقدام عملی دیگر توافق کردند

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پایان دو روز مذاکره، بیانیه مشترکی را صادر کردند.


منتظر گزارش مثبت آمانو هستیم/ انتظار داریم بپذیرند که ایران کارهای خود را انجام داده است

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه خواستار انعکاس این موارد در گزارش مدیرکل هستیم، گفت: ‌انتظار داریم که بپذیرند که جمهوری اسلامی کارهای خود را انجام داده است.


توافق روی 7 موضوع جدید بین ایران و 1+5 در قالب برنامه‌ اقدام مشترک+جزييات توافقات

نمایندگان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی مذاکرات دو روزه درباره ادامه همکاری‌ها مذاکره کرده و توافق‌های جدیدی مطرح کردند.



سفیر پاکستان به وزارت خارجه احضار شد

به‌دنبال انجام عملیات تروریستی و به گروگان گرفته شدن پنچ تن از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در منطقه جکیگور در شرق کشورمان در شامگاه 17 /11 /92 از سوی گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل و انتقال آنان به داخل پاکستان، نور محمد جدمانی، سفیر پاکستان در تهران امروز (یک‌شنبه) از سوی مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه دعوت و مراتب ناخرسندی و اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.


اجازه نمی‌دهیم شرمن برای ایران نیاز تعریف کند/موضوعات مربوط به مسائل دفاعی اصلا قابل مذاکره نیست/در مذاکرات باج نمی‌دهیم

چگونگی اجرای توافقنامه ژنو شب گذشته با حضور عباس عراقچی در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد نقد و بررسی قرار گرفت.


اظهارات"قشقاوی"درباره بازداشت 20 تبعه ایرانی در آمریکا

معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه درباره پیگیری‌های به عمل آمده درباره بازداشت 20 تبعه ایرانی در آمریکا، گفت: حمایت‌های سیاسی و کنسولی با تمام توان در حال انجام است.


حافظ منافع آمریکا به وزارت امور خارجه احضار شد

در پی تحریم برخی شرکت‌های ایرانی توسط دولت آمریکا و طرح برخی ادعاهای بی‌اساس در بیانیه وزارت خزانه‌داری این کشور، سفیر سوئیس به عنوان حافظ منافع واشنگتن در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.



"افخم" حادثه سقوط هواپیمای نظامی الجزایر را تسلیت گفت

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حادثه سقوط یک فروند هواپیمای نظامی الجزایر و کشته شدن ده‌ها تن از نظامیان و خانواده‌های آنها را تسلیت گفت.

انتهای پیام/
برچسب ها: سیاست ، خارجی ، افخم ، سخنگو ، هفته ، گذشته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار