در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

اعمال تحریم از سوی غرب با هدف فشار بر ایران/ ایران در مذاکرات هسته‌ای کوتاه نمی‌آید

مسئول بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی اعمال تحریم‌های جدید از سوی غرب را با هدف فشار بر ایران ارزیابی کرد و گفت: نباید هیچگونه عقب نشینی و یا کوتاه آمدن در روند مذاکرات هسته‌ای از سوی ایران صورت بگیرد.

"حمیدرضا ترقی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحریم‌ها و تهدیدهای جدید غرب علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی اظهار داشت: طبق توافقنامه ژنو ۱+۵ متعهد به لغو تحریم‌ها در قبال اقدامات ایران است، اما متاسفانه تاکنون ۵۵ مورد تحریم‌ علیه ایران انجام شده است.   
 
وی ادامه داد: این تحریم‌ها و تهدید‌ها در شرایطی اعمال می‌شود که مذاکرات هسته‌ای ایران در مرحله حساسی از خود قرار گرفته است. آمریکا به صراحت اعلام می‌کند هدفش افزایش فشار بر ایران است، در حالیکه نباید در حین مذاکرات اقدامی دیگر انجام داده شود.   
 
مسئول بین الملل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها غرب به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نبود، افزود: عدم پایبندی طرف غربی برای مسئولان ما و تیم مذاکره کننده این شرایط را تثبیت می‌کند که با طرفی مذاکره می‌کنند که نسبت به تعهدات خود پایبند نیست و نقض توافقنامه بار‌ها از سوی او صورت گرفته است.   
 
این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه هیچ عقب نشینی و یا کوتاه آمدن در روند مذاکرات هسته‌ای نباید صورت بگیرد، گفت: دستگاه دیپلماسی بایستی با قاطعیت از طرف غربی بخواهد اگر خواستار مذاکره و ادامه یافتن آن است، باید به تعهدات خود عمل کنند و الا هیچ ضرورتی ندارد که ایران به توافقنامه پایبند بماند.   
 
گفتنی است؛  اعمال تحریم‌های جدید شرکت‌ها و اشخاص ایرانی از سوی غرب درحالی است که ایران بارها تاکید داشته به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و این اقدام آمریکایی‌ها در شرایطی صورت می‌گیرد که واشنگتن در چارچوب 1+5 با جمهوری اسلامی براساس برنامه مشترک توافق کرده بود که تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع نکند.

از سوی دیگر تحریم‌های جدید در شرایطی توسط وزارت خزانه داری آمریکا تصویب شده که قرار است تا کمتر از یک ماه دیگر دیپلمات‌های این کشور به همراه 5 کشور آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین با دیپلمات‌های ایرانی برای رسیدن به توافق جامع پشت میز مذاکره بنشینند.

روز گذشته "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری با همتای روسیه‌ای خود 1+5 را دعوت به واقع بینی کرده بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.