مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان:

"صنعت چاپ" پایه و اساس توسعه فرهنگ و اقتصاد است

همایون قنواتی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به نقش صنعت چاپ در سایر صنایع گفت: صنعت چاپ به دلیل وابستگی به سایر صنایع، پایه و اساس توسعه فرهنگی و اقتصادی است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، همایون اظهار کرد: امروز صنعت چاپ پایه و اساس توسعه فرهنگی و اقتصادی است و به همین دلیل باید به عنوان یکی از محورهای توسعه مورد توجه قرار گیرد و اگر فاصله ای با سطح اول دنیا دارد باید جبران شود.
 
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان با اشاره به روز ملی صنعت چاپ گفت: 11 شهریورماه، روز ملی صنعت چاپ فرصت مناسبی برای تجلیل از پیشکسوتان، مدیران و کارگران صنعت چاپ استان خوزستان است. این روز بهترین زمان برای فرهنگ سازی و مقایسه وضعیت صنعت چاپ ایران با سایر کشورها است زیرا صنعت چاپ از ابعاد سیاسی، فرهنگی و علمی جامعه جدا نبوده و تاثیر آن در توسعه کشور بر کسی پوشیده نیست.
 
 قنواتی در توضیح نقاط قوت صنعت چاپ استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان با وجود بیش از 300 هزار واحد صنعتی و تولیدی، دسترسی به بازارهای کشورهای همسایه عربی و وجود کارخانه و شرکت‌های صنعتی مانند نفت ، پتروشیمی و فولاد می‌تواند فرصت مناسبی برای صنعت چاپ استان باشد.
 
وی ادامه داد: امروز صنعت چاپ کشور با مشکلاتی همراه است و صنعت چاپ خوزستان هم از این قاعده مستثنی نیست، برای مثال می توان به کم رونق بودن بازار باتوجه به بحران اقتصادی، کم بود تسهیلات و اعتبارات بانکی و نبود نیروی متخصص ماشین آلات چاپی اشاره کرد.
 
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان در توضیح راهکارهای حل مشکلات صنعت چاپ گفت: تصویب استانداردهای لازم در صنعت چاپ، جلوگیری از ورود ماشین آلات چاپ فرسوده، برنامه ریزی، مقررات زدایی، اصلاح قوانین، تدوین قانون جامع برای خصوصی سازی و نظارت بیشتر بر فرایند چاپ، تلاش برای محقق شدن فعالیت مالیاتی چاپخانه داران بر اساس بند «ل» تبصره 139 قانون مالیات های مستقیم وداشتن بانک اطلاعاتی و دسترسی به اطلاعات مربوط به چاپ و نشر از جمله راهکارهایی است که می تواند به پیشرفت صنعت چاپ کشور کمک کند.
 
قنواتی در بخش پایانی صحبت هایش اظهار کرد: امیدوارم که به زودی با توسعه صنعت چاپ کشور بتوانیم شاهد حضور فعال صنعت چاپ کشور در عرصه های بین المللی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: اقتصاد ، ارشاد ، فرهنگ ، قوانین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار