حقوق نویسندگان و مولفان در برنامه چاپخانه رادیو كتاب بررسی شد

برنامه چاپخانه به تهیه كنندگی و نویسندگی میثم كطائیان و كارشناسی نصرت الله نیكروش دوشنبه 3 شهریورماه با موضوع بررسی حقوق نویسندگان در كشور بر روی آنتن رفت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ میثم كطائیان تهیه كننده برنامه چاپخانه در خصوص موضوع این هفته برنامه گفت: ماده 12 قانون حمایت از حقوق مولفان، مصنفان و هنرمندان مصوب سال 1348 می‌گوید: «مدت استفاده از حقوق مادی پدیدآورنده موضوع این قانون که به موجب وصایت یا وراثت منتقل می‌شود از تاریخ مرگ پدیدآورنده 30سال است و اگر وارثی وجود نداشته باشد یا بر اثر وصایت به کسی منتقل نشده باشد برای همان مدت به منظور استفاده عمومی در اختیار وزارت‌فرهنگ و هنر قرار خواهد گرفت. مدت حمایت اثر مشترک موضوع ماده 6 این قانون 30سال بعد از فوت آخرین پدیدآورنده خواهد بود.

وی ادامه داد: در سال 1389 در نشست مجلس شورای اسلامی بعد از گذشت 41 سال از تصویب این قانون، بخشی از آن اصلاح شد؛ براساس این اصلاحیه، مدت حمایت اثر مشترک موضوع ماده 6 این قانون از 30سال بعد از فوت پدیدآورنده به 50 سال افزایش یافت.

تهیه كننده "چاپخانه " گفت: برهمین اساس برنامه "چاپخانه " برای بررسی آنچه در حوزه صنعت چاپ كشور اتفاق می افتد و درخصوص وضعیت نشر و حقوق ناشران و نویسندگان از رادیو كتاب پخش می شود.

وی افزود:در این برنامه اكبر نصراللهی كارشناس ارشد رشته ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبائی و دکتری مدیریت رسانه از سال 1368 كه تاکنون در مراکز مختلف علمی و دانشگاهی دروس مختلف ارتباطات را تدریس داشته و در کنار فعالیت تئوریک در حوزه رسانه نیز تجربه کار عملی دارد به عنوان كارشناس مجری در برنامه حاضر است و نوید نوروزی نیز گوینده این برنامه است.

كطائیان در ادامه به موضوعات این برنامه و كارشناسان آن اشاره كرد و گفت: در این برنامه به فراخور موضوع از كارشناسان متخصص در حوزه نشر و نویسندگی دعوت می كنیم كه با موضوع بررسی حقوق نویسندگان و ناشران در جامعه و محدودیت های این حوزه نصرت‌الله نیکروش از نویسندگان كشور در برنامه حاضر شدند.


انتهای پیام/

برچسب ها: نویسندگان ، رادیو ، کتاب ، حقوق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار